Verwijderd

Topicstarter
Als ik lekker aan het gamen ben sluit mijn pc zonder waarschuwing op de gewone manier af. XP staat er nu een week op dus in het begin dacht ik dat het updates waren, maarja een week lang paar keer per uur updates? Plus hij start ook niet meer automatisch op.

Als de pc opstart zegt nvidia heel soms dat de videokaart te weinig stroom krijgt en word afgeclocked.

Het lijkt wel of hij alleen uitgaat als er veel gebeurd in een game.

XP SP3
Foxconn P4M800M01
350W voeding
Pentium 4 2.80
1,5GB Ram
Geforce 7600GT

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 17:42
tsjah, je voeding kan te licht zijn.

Kijk even bij
Rechtermuisknop deze computer
Beheren
Logboek
Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Staat alleen in dat de processen worden afgesloten. logisch als de computer uitgaat

EDIT: deze computer doet het al een jaar goed. kan toch niet in een keer dat me voeding te licht is

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 17:43 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Draai eens een virusscanner, voor het zelfde geld heb je een of andere trojan.

Signature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:42:

EDIT: deze computer doet het al een jaar goed. kan toch niet in een keer dat me voeding te licht is
Dingen kunnen stuk gaan.
Maar jouw verschijnselen duiden op een hardware probleem, geen Windows-iets.
Oftewel: je zit hier niet goed :)

>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BGB4rn

BGB4rn

alt-92 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:58:
[...]

Dingen kunnen stuk gaan.
Maar jouw verschijnselen duiden op een hardware probleem, geen Windows-iets.
Oftewel: je zit hier niet goed :)

>> PMG
In de TS staat toch dat de machine dan op de "gewone manier" afsluit, dus is er toch iets in windows mis lijkt me, ookal kan het ook zo zijn dat de TS met "de gewone manier" bedoelt dat ie in een keer uit valt.

Signature

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24
het duid op een hardware probleem
dat is duidelijk

en aangezien je zelf ook aangeeft dat de videokaart soms zegt te weinig stroom kan krijgen
zou ik het eens met een andere voeding proberen
wellicht te grote spanningsverschillen ?
-> voedings is aan het overlijden maar wil het nog niet opgeven

• BGB4rn

BGB4rn

maar hoe kan het dan dat windows dan afsluit ipv dat het hangt en een BSOD krijgt. maar gewoon afsluit..

Signature

• peak
BGB4rn schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:06:
maar hoe kan het dan dat windows dan afsluit ipv dat het hangt en een BSOD krijgt. maar gewoon afsluit..
Ben ik met je eens, je kan nu nog niet zeggen of het een hard of software probleem is.

@ de TS.

Installeer windows xp even opnieuw en kijken wat ie dan doet. Wellicht een foute installatie geweest.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:28

pythagorasABC

A²+B²=C²

"even" windows xp opnieuw installeren zou een goede optie zijn, maar waarschijnlijk niet wat de TS wil. Start de computer ook wel eens opnieuw op als je niet in een game bent?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Toevallig ChrisTV geïnstalleerd?
Deze veroorzaakte rare dingen bij mij. Voorheen ook afsluiten van Windows. Met deïnstallatie was het over.

Verwijderd

Topicstarter
pythagorasABC schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:44:
"even" windows xp opnieuw installeren zou een goede optie zijn, maar waarschijnlijk niet wat de TS wil. Start de computer ook wel eens opnieuw op als je niet in een game bent?
nee dan niet. hij staat nu al 2 uur aan zonder problemen. Windows overnieuw installeren lijkt me niet erg handig aangezien ik daar ook een topic over heb moeten maken. Misschien heeft er wel wat mee te maken, hij crashte de hele tijd op 53% tot de magische keer dat hij het niet deed _/-\o_ en er nu xp op staat

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Heb je al met een sterkere voeding geprobeerd? en wat voor voeding is het? welk merk? sommig cheap spul levert niet genoeg power

• peak
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:31:
[...]

nee dan niet. hij staat nu al 2 uur aan zonder problemen. Windows overnieuw installeren lijkt me niet erg handig aangezien ik daar ook een topic over heb moeten maken. Misschien heeft er wel wat mee te maken, hij crashte de hele tijd op 53% tot de magische keer dat hij het niet deed _/-\o_ en er nu xp op staat
Sjah, geef ff wat meer informatie zeg..
Dat de installatie op constant op 53% crasht kan duiden op een memory probleem.

Heb je 2 of meer geheugen modules in je pc zitten? haal ze er allemaal uit tot je er 1 over houdt en ga daar mee testen.

Greetz,

• peak
We zijn nu 4 dagen verder en je bent een topic gestart, maar ben toch echt benieuwd wat je tot nu toe hebt gedaan en of het probleem is opgelost en zoja, wat de oplossing is.

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Misschien moet je even naar de lokale pc-winkel die hebben meestal wel verschillende voedingen liggen kan je testen of het met een zwaardere voeding over is.

En zoals peak al aangeeft even laten weten hoe het bij jou gaat.
Pagina: 1