ntfs rechtenstructuur en gebruikers makkelijk wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
We hebben op ons bedrijfsnetwerk een hoop netwerk mappen en een hoop gebruikers.
Nu is de bedoeling dat iemand zonder al te veel computerkennis dit gaat beheren.

Ik zoek dus eigenlijk een programmatje die een kruistabel weergeeft met als kolommen de mapnamen, en als regels de gebruikers. Het zou dan het mooiste zijn wanneer je een kruisje kan zetten bij gebruiker/map en dat dan deze rechten worden toegepast.

In MS Access kan ik het wel maken dat hij alles kan uitlezen, echter de koppeling naar het daadwerkelijk aanpassen is volgens mij niet mogelijk. Weet iemand hier een makkelijke mogelijkheid voor, of een makkelijk programmatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
scriptrequests staan we in PRG niet toe. In PRG hebben we het over het zelf programmeren en de problemen die je daarbij tegen komt.

Als je zelf wat wilt programmeren en daarbij tegen problemen aanloopt kun je een nieuw topic openen, maar lees voordat je dat doet wel eerst even PRG beleid door. We zien dan graag een goede omschrijving van een concreet probleem, en daarbij relevante code.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 07-05-2009 16:12 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.