• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik heb net nieuwe onderdelen gekocht voor een nieuwe computer:

ASUS M4N78, AMD Phenom AM3 en Kingston DDR2 2GB, hier een Geforce 9600 ingezet.

Alles netjes verbonden, en als ik de power knop gebruik gaan de fans netjes draaien, als ik een CD aan de power hang kan ik die dan open en dicht doen. Maar ik krijg geen beeld, en ik hoor ook geen piep. Alleen de fans zoemen zachtjes.

Volgens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moet het piepen
wanneer "Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. " maar wat ik ook doe, ik krijg er geen piepje uit.
Wat heb ik geprobeerd? De reset jumper op het moederbord, (CMOS CLR), CPU/geheugen/Video eruit en er weer in. Met alleen CPU, met alleen CPU en video. Als ik de chasis fan uit het moederbord trek draaien de fans maar 2 a 3 seconden en dan is alles weer stil. Met die fan erin blijft het allemaal draaien, maar er gebeurt niks. Reset knop er uitgehaald, helpt ook niets.

Ik ben ten einde raad, hoe zie ik of het de CPU/voeding/moederbord is? Kan ik nog iets meer testen? Is er iets dat ik de FAQ over het hoofd gezien kan hebben of iets anders? Enig idee?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Zit de cpu-fan op de goede CPU-FAN header? Is het speakertje goed aangesloten :p Ook al geprobeerd de power-knop los te halen en hem met een schroevendraaier aan te zetten? Misschien hangt het knopje namelijk.

Als je de CMOS CLR jumper omzet, gaat de pc dan alsnog 'aan' of reageert hij dan (schijnbaar) niet op de aan/uit-knop?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het zou ook kunnen dat je pc niet piept omdat er geen "piep" is aangesloten ;)

Signature

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Semyon schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:34:
Ik heb net nieuwe onderdelen gekocht voor een nieuwe computer:

ASUS M4N78, AMD Phenom AM3 en Kingston DDR2 2GB, hier een Geforce 9600 ingezet.

Alles netjes verbonden, en als ik de power knop gebruik gaan de fans netjes draaien, als ik een CD aan de power hang kan ik die dan open en dicht doen. Maar ik krijg geen beeld, en ik hoor ook geen piep. Alleen de fans zoemen zachtjes.

Volgens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moet het piepen
wanneer "Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. " maar wat ik ook doe, ik krijg er geen piepje uit.
Wat heb ik geprobeerd? De reset jumper op het moederbord, (CMOS CLR), CPU/geheugen/Video eruit en er weer in. Met alleen CPU, met alleen CPU en video. Als ik de chasis fan uit het moederbord trek draaien de fans maar 2 a 3 seconden en dan is alles weer stil. Met die fan erin blijft het allemaal draaien, maar er gebeurt niks. Reset knop er uitgehaald, helpt ook niets.

Ik ben ten einde raad, hoe zie ik of het de CPU/voeding/moederbord is? Kan ik nog iets meer testen? Is er iets dat ik de FAQ over het hoofd gezien kan hebben of iets anders? Enig idee?
Probleem komt mij bekend voor.
Ik heb namelijk soortgelijk probleem gehad...
Alles doet het....coolfan's draaien.....voeding is prima, ...hdd wordt geinitialiseerd....

Ik mag aannemen dat je de pcspeaker wel goed op je moederbord hebt aangesloten?

Maar als je geen error piepjes hoort, en je krijgt ook geen beeld, dan is de
Conclusie: (tenminste bij mij) je moederbord is overleden....

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Het schiet mij te binnen dat ook het ontbreken van een voedingskabel de oorzaak kan zijn. Bijvoorbeeld de ATX12V kabel op mobo of een extra voedingskabel naar de videokaart.

Sowieso is het handig even een klein videokaartje te gebruiken om de nieuwe kaart uit te sluiten, bij voorkeur een PCI-kaart.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:47
gwbuiter74 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:49:
[...]
Maar als je geen error piepjes hoort, en je krijgt ook geen beeld, dan is de
Conclusie: (tenminste bij mij) je moederbord is overleden....
Overleden impliceert dat het zou hebben geleefd, het heeft nooit gewerkt. En ja de pc-speaker heb ik 4, 5, 6x opnieuw aangesloten. (Misschien kapot, want dat was ook nieuw? Ik weet het niet)
Lekkere Kwal schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:58:
Het schiet mij te binnen dat ook het ontbreken van een voedingskabel de oorzaak kan zijn. Bijvoorbeeld de ATX12V kabel op mobo of een extra voedingskabel naar de videokaart.

Sowieso is het handig even een klein videokaartje te gebruiken om de nieuwe kaart uit te sluiten, bij voorkeur een PCI-kaart.
Extra voeding kabel naar de videokaart was ik eerst inderdaad vergeten, maar verandert de zaak niet. Hij zou dan toch wel moeten piepen?
Ik heb geen pci-kaart liggen om te testen. Mijn oude computer was AGP en dat gaat niet in PCIE.

Powerknop is het niet, want als ik de computer aan zet, moet ik de powerknop 5 sec induwen om het weer uit te krijgen. Dan lijkt me te zeggen dat de powerknop goed werkt, hoe meet het anders de 5 sec?

Ik denk dat ik maar terug ga naar de computerzaak.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Verwijderd

je geeft al aan dat je piepje kapot kan zijn. ik zou die eerst uittesten in een ander systeem oid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met onderdelen te vervangen zoals ook in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat. Wat doet een ander moederbord in dit systeem en wat doen de onderdelen op een andere pc. Alleen door uit te sluiten kun je het goed testen.
Pagina: 1