Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Het tijdperk van IE7 en IE8 is aangebroken. Zelf besteed ik er geen aandacht meer aan.
Zullen we die conclusie maar overlaten aan de TS?Xtresis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:54:
IE6
Het tijdperk van IE7 en IE8 is aangebroken. Zelf besteed ik er geen aandacht meer aan.
Wat doet !important?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mjah de module wordt vooral gemaakt voor bedrijven en die zijn nog (lang) niet overgestapt.BtM909 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:55:
[...]
Zullen we die conclusie maar overlaten aan de TS?Het hangt geheel van je doelgroep af
Wat doet !important?
color: auto; doet helaas niets.
Het probleem is vrij simpel, als ik de visited code uit main.css haal klopt het in IE6 (en andere browerser) maar goed dan is de opmaak weg dus dat kan niet.
Dus misschien is er een manier te zorgen dat die code een bepaalde table/div overslaat?
Over !important, heeft niet zoveel nut aangezien ik de a:visited GEEN opmaak wil geven.
Mm lastig dit, misschien dan IE6 maar deze "feature" niet.
[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2009 15:00 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Klein javascriptje om meerdere visited link colours aan te duiden, dat zou je hier op kunnen toepassen.
nikszolekkeralss.exe
Zou je dat echter willen omdat je op die specifieke plek overal maar 1 linkkleur wil hebben, dan lijkt het specificeren van een bepaalde kleur me juist toch geen slecht idee?
Want anders is dit gewoon niet op te lossen.
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-05-2009 15:07 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Is het niet mogelijk om een bepaalde div te excluden van een CSS code?
Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een menu maakt je daarin geen visited states wilt hebben. Of een of ander collapsable content dingetje met meerdere anchor points waar je op klikt. Dan doet het echt afbreuk aan je design.--MeAngry-- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:05:
Waarom wil je eigenlijk dat de standaard :visited kleur die je van tevoren ingesteld hebt op die ene plek niet meer gebruikt wordt? Want dat is juist best verwarrend en gaat tegen alle ontwerpregels in.
nikszolekkeralss.exe
Maar .. kan je dan niet gewoon een a:visited color: black, text-decoration: none voor die specifieke div instellenMrVegeta schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:08:
Omdat dit een kalender module is, met dus ~31 linkjes in een maand. In IE6 krijgen al deze links (om één of andere reden) een visited tag, dit gebeurd niet in IE7 of FF Opera etc etc. Maar hierdoor hebben dus in IE6 alle datums dezelfde kleur. Terwijl het de bedoeling is dat de datums voor de huidige datum een andere kleur hebben.
Is het niet mogelijk om een bepaalde div te excluden van een CSS code?
1
2
3
| a:visited { color: auto; } |
of
1
2
3
| a:visited { color: kleur die linkjes normaal hebben; } |
?
Om nog eens kort uit te leggen.
De kalende module heeft een aantal table/data/header etc etc classes.
Ik gaf dit aan,
1
2
3
4
5
6
7
| .datepickerDays a:visited { color:#000000; width: 18px; line-height: 16px; height: 16px; padding-right: 2px; } |
Hierdoor gaf die alle links in de class "datepickerDays" dus dezelfde kleur. Dat wilde ik niet, maar hier moest ik natuurlijk dit bij toevoegen,
1
2
3
4
5
| td.datepickerDisabled a:visited, td.datepickerDisabled a, td.datepickerDisabled.datepickerNotInMonth a{ color: #a5a5a5; } |
Hiermee zeg ik dat alle links in de td "datepickerDisabled" een andere kleur hebben. Hierdoor klopte het allemaal.
Les geleerd vandaag, denk niet te globaal maar soms moet je specifiek classes dingen opgeven. Iig bedankt voor alle response.
Het probleem lijkt dan niet te liggen bij de CSS, maar bij het feit dat IE (6) die de linkjes beschouwd als visited. Ik zou dus eerder naar de linkjes kijken (en zien hoe je die kan aanpassen zodat IE ze niet meer als visited aanduidt).MrVegeta schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:08:
Omdat dit een kalender module is, met dus ~31 linkjes in een maand. In IE6 krijgen al deze links (om één of andere reden) een visited tag, dit gebeurd niet in IE7 of FF Opera etc etc. Maar hierdoor hebben dus in IE6 alle datums dezelfde kleur. Terwijl het de bedoeling is dat de datums voor de huidige datum een andere kleur hebben.
Niet ver genoeg gelezen...
[ Voor 2% gewijzigd door moozzuzz op 07-05-2009 17:02 . Reden: Niet ver genoeg gelezen... ]