CSS content.css overschrijft andere CSS.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben bezig met een project waar ik tegen een probleem aan loop en natuurlijk heeft het te maken met IE6, sigh maar goed. Het probleem is dat een code in main.css namelijk,
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a:visited {
color: #777;
}

Zorgt ervoor dat alle links die bezocht zijn een kleurcode krijgen. Maar nu heb ik een module gemaakt met allemaal links er in die ik dus geen opmaak wil geven (of in ieder geval die vistited niet).

Het staat in de div "datepicker" dus ik heb dit in elkaar gezet,
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.datepicker a:visited{
color: blue;
}

Nu overschrijf ik hiermee dus wel die #777 code maar zijn alle links blauw. Hoe geef ik aan dat ik ze GEEN opmaak wil geven, "color: none" iig niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
color: auto; ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
IE6 :N
Het tijdperk van IE7 en IE8 is aangebroken. Zelf besteed ik er geen aandacht meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Xtresis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:54:
IE6 :N
Het tijdperk van IE7 en IE8 is aangebroken. Zelf besteed ik er geen aandacht meer aan.
Zullen we die conclusie maar overlaten aan de TS? :) Het hangt geheel van je doelgroep af ;)

Wat doet !important?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:55:
[...]

Zullen we die conclusie maar overlaten aan de TS? :) Het hangt geheel van je doelgroep af ;)

Wat doet !important?
Mjah de module wordt vooral gemaakt voor bedrijven en die zijn nog (lang) niet overgestapt.
color: auto; doet helaas niets.

Het probleem is vrij simpel, als ik de visited code uit main.css haal klopt het in IE6 (en andere browerser) maar goed dan is de opmaak weg dus dat kan niet.

Dus misschien is er een manier te zorgen dat die code een bepaalde table/div overslaat?

Over !important, heeft niet zoveel nut aangezien ik de a:visited GEEN opmaak wil geven.
Mm lastig dit, misschien dan IE6 maar deze "feature" niet.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2009 15:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Interessant stukje gevonden: klik
Klein javascriptje om meerdere visited link colours aan te duiden, dat zou je hier op kunnen toepassen.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom wil je eigenlijk dat de standaard :visited kleur die je van tevoren ingesteld hebt op die ene plek niet meer gebruikt wordt? Want dat is juist best verwarrend en gaat tegen alle ontwerpregels in. Het is juist handig als je :visited links overal op dezelfde manier kunt herkennen.

Zou je dat echter willen omdat je op die specifieke plek overal maar 1 linkkleur wil hebben, dan lijkt het specificeren van een bepaalde kleur me juist toch geen slecht idee?
Want anders is dit gewoon niet op te lossen. :) (Ja, met JS, maar daar zit je niet op te wachten.)

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-05-2009 15:07 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Omdat dit een kalender module is, met dus ~31 linkjes in een maand. In IE6 krijgen al deze links (om één of andere reden) een visited tag, dit gebeurd niet in IE7 of FF Opera etc etc. Maar hierdoor hebben dus in IE6 alle datums dezelfde kleur. Terwijl het de bedoeling is dat de datums voor de huidige datum een andere kleur hebben :).

Is het niet mogelijk om een bepaalde div te excluden van een CSS code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

--MeAngry-- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:05:
Waarom wil je eigenlijk dat de standaard :visited kleur die je van tevoren ingesteld hebt op die ene plek niet meer gebruikt wordt? Want dat is juist best verwarrend en gaat tegen alle ontwerpregels in.
Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een menu maakt je daarin geen visited states wilt hebben. Of een of ander collapsable content dingetje met meerdere anchor points waar je op klikt. Dan doet het echt afbreuk aan je design.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:54

r0b

MrVegeta schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:08:
Omdat dit een kalender module is, met dus ~31 linkjes in een maand. In IE6 krijgen al deze links (om één of andere reden) een visited tag, dit gebeurd niet in IE7 of FF Opera etc etc. Maar hierdoor hebben dus in IE6 alle datums dezelfde kleur. Terwijl het de bedoeling is dat de datums voor de huidige datum een andere kleur hebben :).

Is het niet mogelijk om een bepaalde div te excluden van een CSS code?
Maar .. kan je dan niet gewoon een a:visited color: black, text-decoration: none voor die specifieke div instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Dit is voor zover mijn kennis van CSS reikt niet zomaar op te lossen, je kan niet zomaar een div / bepaalde groep van items uitsluiten van de opmaak die je als algemeen hebt meegegeven. Wat evt. wel kan is als je de divs binnen de groep die wel je opmaak willen hebben ook nog een bepaalde class meegeeft en binnen deze class alle links een opmaak geeft. De div van die links die geen opmaak moet hebben geef je geen, of een andere class mee. Op die manier kan je eromheen werken, maar je kan, helaas in sommige gevallen, niet een div weer terug zetten naar de "originele standaardinstellingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Kun je niet gewoon in een IE6 stylesheet opgeven:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
color: auto; 
}

of

Cascading Stylesheet:
1
2
3
color: kleur die linkjes normaal hebben; 
}

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het is allemaal al opgelost. Probleem was dus dat ik de elementen geen stijl opgaf waardoor ze de globale CSS overnamen. Waar ik er eerst van uit ging dat IE6 alle links als visited opgaf was het gewoon dat ik alle links de zelfde kleur gaf. Beetje dom.

Om nog eens kort uit te leggen.

De kalende module heeft een aantal table/data/header etc etc classes.
Ik gaf dit aan,

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
.datepickerDays a:visited {
    color:#000000;
    width: 18px;
    line-height: 16px;
    height: 16px;
    padding-right: 2px;
}

Hierdoor gaf die alle links in de class "datepickerDays" dus dezelfde kleur. Dat wilde ik niet, maar hier moest ik natuurlijk dit bij toevoegen,

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
td.datepickerDisabled a:visited,
td.datepickerDisabled a,
td.datepickerDisabled.datepickerNotInMonth a{
    color: #a5a5a5;
}

Hiermee zeg ik dat alle links in de td "datepickerDisabled" een andere kleur hebben. Hierdoor klopte het allemaal.

Les geleerd vandaag, denk niet te globaal maar soms moet je specifiek classes dingen opgeven. Iig bedankt voor alle response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:08:
Het probleem lijkt dan niet te liggen bij de CSS, maar bij het feit dat IE (6) die de linkjes beschouwd als visited. Ik zou dus eerder naar de linkjes kijken (en zien hoe je die kan aanpassen zodat IE ze niet meer als visited aanduidt).
Niet ver genoeg gelezen...

[ Voor 2% gewijzigd door moozzuzz op 07-05-2009 17:02 . Reden: Niet ver genoeg gelezen... ]

Pagina: 1