Toon posts:

VGA naar RGB (component) werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een lange tijd mijn laptop via S-video aan te sluiten op mijn tv, heb ik besloten dat het beter moest, namelijk via rgb. Hier heb ik mijn xbox360 ook via aangesloten en dit draait mooi op 720p. Nu heb ik voor mijn laptop deze kabel gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=110384628957

Vandaag binnengekregen en getest, maar ik krijg het niet aan de gang, gek genoeg. Wat mij echter wel opvalt is dat als ik naar mijn component aansluiting zap, ik heel even het juiste signaal door het beeld zie flitsen (fractie van een seconde) en daarna is het weg.

Mijn laptop heeft een Intel Mobile 945GM Express chipset grafisch ding. Ook detecteert mijn laptop het als ik de tv aansluit (dan krijg ik dat usb-connect geluidje). Graag hulp!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-04 17:04

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je een normale monitor aansluit op je VGA poort werkt het dan wel?

Last.fm | Code Talks

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 15:26
heb je wel ingesteld dat je laptop sync on green doet? anders gaat het niet werken. Een normaal vga signaal heeft een apart rgb, hsync en vsync signaal. Bij rgb naar je tv maak je een composite sync op je groene signaal, vandaar sync on green.

Verder moeten de timings perfect zijn, anders kan je tv niet synchroniseren.

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:42:
heb je wel ingesteld dat je laptop sync on green doet? anders gaat het niet werken. Een normaal vga signaal heeft een apart rgb, hsync en vsync signaal. Bij rgb naar je tv maak je een composite sync op je groene signaal, vandaar sync on green.

Verder moeten de timings perfect zijn, anders kan je tv niet synchroniseren.
Kan ik dat op mijn laptop aanzetten? Of moet er dan een tussenstukje bij de kabel?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 15:26
vroegah, in de tijden dat je nog ee matrox millenium kon kopen, kon je sync on green aanzetten. Tegenwoordig doen kaarten dat niet meer volgens mij. Er zijn wel schema's te vinden hoe je zelf met 4 nand gates een schakeling kunt klussen. Maar ik vraag me eigenlijk af of je beeld daar beter door wordt.

verder moet je dus precies je hsync en vsync goed hebben, anders kan de beeldbuis van je televisie niet synchroniseren. Dat betekent dat je videokaart een 50Hz interlaced signaal moet uitsturen op 720x 576 (er vanuitgaande dat ie PAL is).

Over het algemeen denk ik eigenlijk dat je televisie de limiterende factor is, of je kabels. Tenzij je tv encoder chip echt heeeeel erg brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan mijn fijne videokaart niet aan, die wil maar vanaf 800x600 en 60Hz. Dan laat ik het gewoon bij Svideo. Of ga ik HD via mijn xbox streamen. In ieder geval bedankt!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Dit gaat niet werken inderdaad. Wat jij hebt is een simpele VGA-Component verloopkabel. Die zijn bedoeld om bv een Xbox 360 of DVD speler met component op een projector met VGA aan te sluiten, niet om AV apparatuur met een PC te verbinden. Daarvoor zijn de signalen te verschillend. VGA gebruikt RGBHV (Rood, Groen, Blauw, Horizontale en Verticale sync) wat anders is dan component video (waar Y, Cb, Cr mee bedoeld wordt).

Je hebt dus een echte converter nodig. Heeft je tv geen VGA ingang?
Pagina: 1