Ik heb een scriptje dat de class van een element verdandert zodra er op geklikt wordt.
De verschillende elementen zien er zo uit:
Het script verandert netjes de class menu_head2 in menu_head2_active zodra er op geklikt wordt. Er heeft maar één header tegelijkertijd de class menu_head2_active.
Wat ik wil berijken is dat als ik nóg een keer op dezelfde header klik de class weer terug verandert naar menu_head2. Dus voor de duidelijkheid:
Nog niet geklikt: class="menu_head2"
Klik1: class="menu_head2_active"
Klik2(op dezelfde header): class="menu_head2"
Ik heb het geprobeerd met een else statement maar deze werpt geen vruchten af
:
Kan iemand mij vertellen in welke richting ik beter kan zoeken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| var Lst; function CngClass(obj){ if (Lst) Lst.className='menu_head2'; obj.className='menu_head2_active'; Lst=obj; } |
De verschillende elementen zien er zo uit:
code:
1
2
3
| <p id="header1" class="menu_head2" onclick="CngClass(this);">START</p> <p id="header2" class="menu_head2" onclick="CngClass(this);">ABOUT</p> <p id="header3" class="menu_head2" onclick="CngClass(this);">HELP</p> |
Het script verandert netjes de class menu_head2 in menu_head2_active zodra er op geklikt wordt. Er heeft maar één header tegelijkertijd de class menu_head2_active.
Wat ik wil berijken is dat als ik nóg een keer op dezelfde header klik de class weer terug verandert naar menu_head2. Dus voor de duidelijkheid:
Nog niet geklikt: class="menu_head2"
Klik1: class="menu_head2_active"
Klik2(op dezelfde header): class="menu_head2"
Ik heb het geprobeerd met een else statement maar deze werpt geen vruchten af
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var Lst; function CngClass(obj){ if (Lst) Lst.className='menu_head2'; obj.className='menu_head2_active'; Lst=obj; } else { obj.className='menu_head2'; } |
Kan iemand mij vertellen in welke richting ik beter kan zoeken?
nikszolekkeralss.exe