Toon posts:

Upload problemen met rsync - server of hosting issue?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domein die gehost wordt op een US server. Dat domein gebruik ik ook als online backup facility. Elke nacht wordt mijn PC gesynchroniseerd met de US server via het commando "rsync" (linux). rsync zal enkel de gewijzigde bestanden copiëren naar mijn US server. Soms zijn dit wel files van 50 MB.

In 9 op de 10 keer krijg ik een time-out. Na die time-out kan ik gedurende 30 tot 60 min. niet meer aan mijn US server (pingen lukt niet). Surfen naar andere sites vormt geen probleem. Andere vrienden kunnen op dat moment blijkbaar wel aan de server. Ook de support van mijn domein zegt geen problemen te zien. Ze zijn al zo vriendelijk geweest om mijn domein naar een andere server te zetten, maar zonder een verbetering.

Ik heb een ExpressNet abonnement bij Telenet, maar ben nog mijlen verwijderd van mijn maximum limieten. Er is blijkbaar een abonnement met snellere upload. Zou dit helpen? Of moet ik een business abonnement nemen met een vast IP? Of ligt het probleem toch nog ergens anders?

Mvg

Ivan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer eens met de bandwidth limiting opties te spelen. Lijkt erop dat iets getriggerd wordt waardoor je in een automatische firewall terecht komt ofzo.

Verwijderd

Vertel eens wat meer over welk protocol je gebruikt om over te syncen.

Doe je dat over nfs, samba of ssh bv. ?

Dat je rsync gebruikt zegt ons verder niks natuurlijk. Je upload snelheid zou echt niks moeten uitmaken, ik sync al jaren m'n bestanden naar een remote server met rsync over ssh... Rsync is bij mij zelfs ingesteld om niet m'n max bandbreedte te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik rsync over ssh (ik heb me gebaseerd op het artikel www.linux.com/feature/113847) voor dit script.

Ik heb ook een firewall (Linksys BEFSX41) maar gebruik eigenlijk enkel de standaard instellingen (omdat ik er te weinig van snap :-)

Snelheid is voor mij geen issue, omdat het toch 's nachts gebeurd. En zoveel MB verandert er nu ook niet elke nacht zodat de hoeveelheid data redelijk beperkt is.

Ik heb een ExpressNet abonnement van Telenet met 512 kbps upload.

Als ik iets moet testen, wil ik dat graag doen (maar help me een beetje met de juiste commando's :-) Ik zit op opensuse 11.1.

Tx

Ivan

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 09:22

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:40:
Snelheid is voor mij geen issue, omdat het toch 's nachts gebeurd. En zoveel MB verandert er nu ook niet elke nacht zodat de hoeveelheid data redelijk beperkt is.

Ik heb een ExpressNet abonnement van Telenet met 512 kbps upload.
Snelheid mag voor jou dan geen issue zijn, maar hoe zit dat bij je hoster? Gezien de feiten die je zelf aangeeft (geen response gedurende enige tijd) heb ik het vermoeden dat je ergens in de firewall blijft steken die braaf al je pakketjes dropped.

Als ik jou was zou ik eens (in goed overleg met de support aldaar uiteraard) het probleem proberen te reconstrueren door "grote" files te backuppen naar je ruimte aldaar. Als alles gaat zoals gebruikelijk zou je vervolgens weer niks moeten kunnen. Vermoedelijk zal de eerste lijns support (die je waarschijnlijk al gesproken hebt) weer niks kunnen zien. Tweede lijns zal zeer waarschijnlijk wel de firewall logs kunnen bekijken voor je en precies kunnen vertellen wat er mis gaat ;)

blub

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Firewall-settings op mijn Linksys BEFSX41 aangepast. Ik heb de QOS-settings gewijzigd als volgt:
- Enable Upstream bandwith 500 kbps
- High priority FTP, port 21

Een eerste test toont dat mijn rsync over ssh nu wel heeft gewerkt. Zou ik de oplossing hebben gevonden? Ik zal de volgende dagen nog verder testen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:40:
Ik gebruik rsync over ssh [.....]
Je gebruikt SSH, maar je zet je FTP op high priority. Lijkt mij niet helemaal te kloppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd verkeerde port ingesteld, dat moest poort 22 zijn.

De hoera-roep van vorige week bleek ongegrond te zijn. Ik heb nog altijd time-out problemen met rsync.

Ik heb nu eens de router ertussen uit gehaald, en het werkte onmiddellijk (toevallig?, op basis van jullie informatie blijkbaar niet). Zou het dus aan de router/firewall liggen?

Kan ik dan beter naar de winkel stappen voor een beter model? Ik heb momenteel Linksys BEFSX41. Zo ja? Wat zouden jullie aanraden?

Of ligt het aan de instellingen? Zo ja, kan iemand mij (via e-mail) helpen om dit op te lossen.

Nu ik eraan denk, had ik de vorige weken ook al problemen. Wellicht ook de router. Ik had ingesteld dat alle inkomende http-requests naar de webserver werden gestuurd. Op die manier kon ik remote een webtoepassing gebruiken. Hoewel dit een tijdelijke oplossing was, ondervond ik ook heel wat time-out problemen. Soms vond ie mijn webserver niet. Wellicht dus dezelfde reden.

Graag jullie advies hoe ik dit kan oplossen.
Pagina: 1