Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL-abonnement zonder modem/router, is dat er?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.. Dat vroeg ik me af.
Internetproviders hebben het tot dusver qua marketing net zo gespeeld als de mobiele telefonieproviders:
Bij een abonnement krijg je "gratis" een telefoon danwel een modem, ter waarde van soms honderden euro's. Elke keer een nieuwe, en in werkelijkheid betaal je die natuurlijk dik terug.
Zelf zit ik dus wegens een paar verhuizingen inmiddels met een stapel van 5 prachtige werkende ADSL-modems/routers/pabxen die elk alles doen wat ik wil. Maar als ik van abonnement zou veranderen, of als een vriend van mij een abonnement zou nemen, kan het niet anders dan dat het inclusief nieuw modem is.

De telefonieproviders zijn er inmiddels achter dat de meeste mensen een aardig stapeltje goede mobiele telefoons in huis hebben, en dus zijn er sim-only abonnementen beschikbaar, zodat je een stuk minder abonnementsgeld betaalt, omdat je je telefoon niet hoeft af te betalen.

Bestaat er geen vergelijkbaar adsl-abonnement, waarbij je gewoon je oude modem/router kunt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
..zit trouwens net te denken, en hoe lang zal dat duren met digitale televisie. Daar krijg je ook verplicht een set top box voor in bruikleen. Met die van Digitenne ben ik helemaal niet tevreden.. wat als er keuzevrijheid zou zijn, en ik gewoon mijn eigen kon kopen, en een goedkoper abonnement kon krijgen?

Ik hoop dat die ontwikkeling er komt.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:41
Bij XS4all kun je kiezen zonder modem. Bij de meeste providers krijg je een bruikleen modem. Bij Compuserve krijg je een gratis Zyxel modem wat je eigendom wordt, zet je die gelijk op Marktplaats :)

• RollieBollie
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij wilt de TS geen modem en dus korting op de abo kosten.
Volgens mij heeft nog geen een ISP dit gedaan.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou eens wat providers moeten gaan bellen. Misschien kunnen ze wel iets voor je betekenen.

Overigens nooit bij nagedacht, maar het is een mooi concept, goedkopere ADSL en dan een modem zelf los kopen (of al hebben)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als je je eigen modem gebruikt dan zullen de providers je niet helpen bij storingen want zij ondersteunen alleen hun eigen modems. Dat is bij Digitenne en digitale tv hetzelfde.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• RollieBollie
  • Laatst online: 14:31
Dothan schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:25:
Als je je eigen modem gebruikt dan zullen de providers je niet helpen bij storingen want zij ondersteunen alleen hun eigen modems. Dat is bij Digitenne en digitale tv hetzelfde.
Klopt, maar de meeste KPN providers leveren Speedtouch/Experiaboxen, en denk erom, Marktplaats is een goede optie voor 2e handjes.
Pagina: 1