Wij willen in ons bedrijf de dc migreren van server 2000 naar een nieuwe server met server 2008. Nu weet ik dat het moeilijk gaat om het in 1 stap te doen dus daarom doen wij het met een tussenstap van server 2003.
Nu heb ik met behulp van DHCPEXIM de DHCP scopes / leases over kunnen zetten van server 2000 naar server 2003, dit verliep vlekkeloos.
Echter de DHCP scopes overzetten van 2003 naar 2008 zorgt voor de nodige ergernis. Zodra ik met "netsh dhcp server export/import C:\dhcp.txt (VLANID)/all" de dhcp scopes probeer te importeren naar server 2008 geeft hij aan dat het proces gelukt is.
Alleen zodra ik op de dhcp server inlog en de leases wil bekijken geeft hij een kruisje bij het icoontje van leases. Ook is het scherm van de leases is helemaal blanko.
Met de backup/restore functie de scopes overzetten geeft hetzelfde resultaat.
Kan iemand mij misschien hierbij helpen ?
Alvast bedankt !
Nu heb ik met behulp van DHCPEXIM de DHCP scopes / leases over kunnen zetten van server 2000 naar server 2003, dit verliep vlekkeloos.
Echter de DHCP scopes overzetten van 2003 naar 2008 zorgt voor de nodige ergernis. Zodra ik met "netsh dhcp server export/import C:\dhcp.txt (VLANID)/all" de dhcp scopes probeer te importeren naar server 2008 geeft hij aan dat het proces gelukt is.
Alleen zodra ik op de dhcp server inlog en de leases wil bekijken geeft hij een kruisje bij het icoontje van leases. Ook is het scherm van de leases is helemaal blanko.
Met de backup/restore functie de scopes overzetten geeft hetzelfde resultaat.
Kan iemand mij misschien hierbij helpen ?
Alvast bedankt !
[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 08-05-2009 07:27 ]