DHCP overzetten server 2000->03->08 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Wij willen in ons bedrijf de dc migreren van server 2000 naar een nieuwe server met server 2008. Nu weet ik dat het moeilijk gaat om het in 1 stap te doen dus daarom doen wij het met een tussenstap van server 2003.

Nu heb ik met behulp van DHCPEXIM de DHCP scopes / leases over kunnen zetten van server 2000 naar server 2003, dit verliep vlekkeloos.

Echter de DHCP scopes overzetten van 2003 naar 2008 zorgt voor de nodige ergernis. Zodra ik met "netsh dhcp server export/import C:\dhcp.txt (VLANID)/all" de dhcp scopes probeer te importeren naar server 2008 geeft hij aan dat het proces gelukt is.

Alleen zodra ik op de dhcp server inlog en de leases wil bekijken geeft hij een kruisje bij het icoontje van leases. Ook is het scherm van de leases is helemaal blanko.

Met de backup/restore functie de scopes overzetten geeft hetzelfde resultaat. :?

Kan iemand mij misschien hierbij helpen ?

Alvast bedankt ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 08-05-2009 07:27 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Servers en Server-software

Heb je de nieuwe DHCP server wel authorized in Active Directory :?

Wat zeggen je logfiles.. Kom op, beetje doorzoeken.. :)

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Equator schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:29:
Move naar Windows Servers en Server-software

Heb je de nieuwe DHCP server wel authorized in Active Directory :?

Wat zeggen je logfiles.. Kom op, beetje doorzoeken.. :)
Als eerste bedankt voor je reactie/verplaatsing.

De DHCP server is geauthorized in de Active Directory, maar dat is het probleem ook niet want hij kopieert de DHCP scopes perfect. Alleen de leases worden om een of andere reden niet mee gekopieerd..

Verder zegt de logfile hetvolgende :

"The DHCP service successfully restored the database."

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
waarom zou hij de leases moeten mee kopieren is het bedrijf een 24/7 bedrijf?

anders kan je zo iets toch bijv rond een uur of 5-6 op een vrijdag doen, als iedereen naar huis is?

als de 2008 server dan de enige dhcp server is, en klant/medewerker logt in, krijgt ie 1e dhcp ip van de 2008 server, etc, etc, etc. als ie zowel de scope als de rezerveringen heeft overgekopieerd zie ik geen probleem, etv even de optie aanzetten dat de dhcp server kijken of het ip al in gebruik is (dat doet de dhcp server mbv een ping)

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:03

gjs

Scoobydoobydoo

heb je ook jetpack gebruikt ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD