[Citrix] vbscript msi/msp install

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Hoi...

Om een citrix server (presentation server 4.5) te imagen doen wij het volgende via een vbscript welke na een sysprep wordt uitgevoerd:

'
' Install Citrix
'
objWshShell.Run "msiexec /i %SystemDrive%\Install\Citrix\MPS.msi CTX_MF_FARM_SELECTION=""Join"" CTX_MF_SILENT_DSNFILE=""" & strSystemDrive & "\Install\Citrix\SQL.dsn"" CTX_MF_ODBC_USER_NAME=""user"" CTX_MF_ODBC_PASSWORD=""xxxxxxx"" CTX_MF_NEW_FARM_NAME=""xxxxx"" CTX_MF_JOIN_FARM_DB_CHOICE=""Direct"" CTX_MF_ZONE_NAME=""xxxxxxxx"" CTX_MF_ADD_ANON_USERS=""No"" CTX_MF_CREATE_REMOTE_DESKTOP_USERS=""DoNothing"" CTX_MF_LAUNCH_CLIENT_CD_WIZARD=""No"" CTX_MF_SERVER_TYPE=""A"" CTX_ADDLOCAL=""MetaFrame_XP,CTX_MF_MetaFrame_Core,CTX_MF_IMA_Core,CTX_MF_ICA_Shell_Editor,CTX_SMA,CTX_MF_CTXCPU,CTX_MF_CTXSFO,CTX_MF_LM,CTX_MF_CMC,CTX_MF_IM_Plugin,CTX_MF_RM_Plugin,PN,PN_ENGINE"" REBOOT=""ReallySuppress"" /qb", 1, true

Dit functioneerd prima, citrix wordt geinstalleerd, tot dusver geen problemen..
vervolgens wordt het citrix rollup pack 3 geinstalleerd in hetzelfde script direct onder elkaar...

'
' Install Citrix Rollup 3.0
'
objWshShell.Run "msiexec /p %SystemDrive%\Install\Citrix\rollup\PSE450W2K3R03.msp /quiet /norestart", 0, true

Ik vraag me af of dit de juiste manier is, wie kan me hiermee helpen? Er zijn wat rare problemen sinds rolluip pack 3 geinstalleerd is..
-aanmeld tijd op de server onstabiel (ene keer 10 seconden andere keer 60 sec.)
- na het verwijderen van een published app op een server wordt deze nog wel geadverteerd met als resultaat een error, na een herstart van de ima service is het opgelost...
-trage server

[ Voor 11% gewijzigd door blablable op 07-05-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
En als je het in deze vorm giet:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Const ALL_USERS = True

Set objService = GetObject("winmgmts:")
Set objSoftware = objService.Get("Win32_Product")
errReturn = objSoftware.Install("%SystemDrive%\Install\Citrix\MPS.msi CTX_MF_FARM_SELECTION=""Join"" CTX_MF_SILENT_DSNFILE=""" & strSystemDrive & "\Install\Citrix\SQL.dsn"" CTX_MF_ODBC_USER_NAME=""user"" CTX_MF_ODBC_PASSWORD=""xxxxxxx"" CTX_MF_NEW_FARM_NAME=""xxxxx"" CTX_MF_JOIN_FARM_DB_CHOICE=""Direct"" CTX_MF_ZONE_NAME=""xxxxxxxx"" CTX_MF_ADD_ANON_USERS=""No"" CTX_MF_CREATE_REMOTE_DESKTOP_USERS=""DoNothing"" CTX_MF_LAUNCH_CLIENT_CD_WIZARD=""No"" CTX_MF_SERVER_TYPE=""A"" CTX_ADDLOCAL=""MetaFrame_XP,CTX_MF_MetaFrame_Core,CTX_MF_IMA_Core,CTX_MF_ICA_Shell_Editor,CTX_SMA,CTX_MF_CTXCPU,CTX_MF_CTXSFO,CTX_MF_LM,CTX_MF_CMC,CTX_MF_IM_Plugin,CTX_MF_RM_Plugin,PN,PN_ENGINE"" REBOOT=""ReallySuppress"" /qb", 1, true", , ALL_USERS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
RP3 heeft prerequisites nodig, die heb je ook geinstalleerd :?

http://support.citrix.com/article/CTX118771

Visual C++ 2005 moet geinstalleerd zijn voordat je de boel installeerd

en voor die logon delay's heeft RP4 een aantal fixes ;) maar aangezien je die niet wilt installeren... :z

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
shadowman12 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:48:
En als je het in deze vorm giet:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Const ALL_USERS = True

Set objService = GetObject("winmgmts:")
Set objSoftware = objService.Get("Win32_Product")
errReturn = objSoftware.Install("%SystemDrive%\Install\Citrix\MPS.msi CTX_MF_FARM_SELECTION=""Join"" CTX_MF_SILENT_DSNFILE=""" & strSystemDrive & "\Install\Citrix\SQL.dsn"" CTX_MF_ODBC_USER_NAME=""user"" CTX_MF_ODBC_PASSWORD=""xxxxxxx"" CTX_MF_NEW_FARM_NAME=""xxxxx"" CTX_MF_JOIN_FARM_DB_CHOICE=""Direct"" CTX_MF_ZONE_NAME=""xxxxxxxx"" CTX_MF_ADD_ANON_USERS=""No"" CTX_MF_CREATE_REMOTE_DESKTOP_USERS=""DoNothing"" CTX_MF_LAUNCH_CLIENT_CD_WIZARD=""No"" CTX_MF_SERVER_TYPE=""A"" CTX_ADDLOCAL=""MetaFrame_XP,CTX_MF_MetaFrame_Core,CTX_MF_IMA_Core,CTX_MF_ICA_Shell_Editor,CTX_SMA,CTX_MF_CTXCPU,CTX_MF_CTXSFO,CTX_MF_LM,CTX_MF_CMC,CTX_MF_IM_Plugin,CTX_MF_RM_Plugin,PN,PN_ENGINE"" REBOOT=""ReallySuppress"" /qb", 1, true", , ALL_USERS)
kan ik eens proberen, ik mis hier alleen mijn msp file (hotfix rollup 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Powershell schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:28:
RP3 heeft prerequisites nodig, die heb je ook geinstalleerd :?

http://support.citrix.com/article/CTX118771

Visual C++ 2005 moet geinstalleerd zijn voordat je de boel installeerd

en voor die logon delay's heeft RP4 een aantal fixes ;) maar aangezien je die niet wilt installeren... :z
ja prerequisites zijn geinstalleerd... r4 vind ik idd nog een btje ling, wellicht gooi ik na 3 wat losse patches eroverheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

blablable schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:49:
Ik vraag me af of dit de juiste manier is, wie kan me hiermee helpen? Er zijn wat rare problemen sinds rolluip pack 3 geinstalleerd is..
Installeer de fixes en het rollup pack 3 eens handmatig en kijk of de problemen dan ook voorkomen.

Ik denk nl. dat de problemen in het rollup pack zitten en niet in de gebruikte installatiemethode.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Question Mark schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:29:
[...]

Installeer de fixes en het rollup pack 3 eens handmatig en kijk of de problemen dan ook voorkomen.

Ik denk nl. dat de problemen in het rollup pack zitten en niet in de gebruikte installatiemethode.
Het bleken achteraf netwerk issues te zijn... switch op auto sensing is niet echt briljant..
Pagina: 1