WS2003 Beveiliging van terminal Services dmv IP nummer

Pagina: 1
Acties:

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik wil graag mijn terminal server beveiliging door middel van IP nummer. Als een gebruiker dan aanmeld moet de server naar het IP nummer kijken en als deze dan in het lijstje staat wat verbinding mag gaan maken dan mag hij pas gaan connecten.

Ik heb al gezocht op internet maar ik vind niet echt was ik echt zoek. Ik kom uit op sites als dit en dit. Beide is het dus niet.

Maar nu ik zo lang aan het zoeken ben vraag ik me of er uberhaupt wel zoiets bestaat want de server bevindt zicht achter een router waar port 3389 geforward is naar de server.

Als er dan iemand verbinding maakt met de server gaat deze eerst naar de router en dan pas naar de server. Maar ziet de server dan niet het ip-nummer van de router of ziet de server wel gewoon het externe ip-nummer.

Alvast bedankt voor de reacties...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Simpelste oplossing is volgens mij de ip adressen in de firewall van windows zelf zetten.

Zie hier voor waar het staat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wGqfFWMLnvFaGfra9R1oqJYJ/thumb.jpg

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Dit werkt inderdaad maar aangezien je hier geen reeksen in de scope kan invoeren (ik heb het nu over de interne ip nummers) is dit niet echt een oplossing...

Maar je hebt me wel op een idee gebracht, gewoon simpele firewall software. Ik ga nog even kijken wat een geschikte is waar je wel reeksen in kan voeren.

Bedankt voor je reactie ;)