Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onsbrabantnet Veldhoven - lage snelheden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.836 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds dinsdag 5-5-2009 aangesloten bij onsbrabantnet in veldhoven.

Ik haal slechts een downloadsnelheid van 56 Mb/s.
Met of zonder firewall maakt geen verschil.
De pc is rechtstreeks aangesloten op het modem.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

http://www.speedtest.net/result/468281398.png

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Gebruik een duidelijk topictitel?
Wat heb je zelf al gedaan?

Misschien trekt je NIC niet meer dan die 56Mbit?
Bel eens met je aanbieder of hun iets zien staan op je lijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 11:05 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het echt 56MegaByte per seconde is kan het zijn dat je harde schijf de data niet kan verwerken vanwege een te lage write-speed. Mocht het 56Mbit zijn, dus 7MegaByte per seconde dan zou ik niet klagen tenzij het een fractie is van je beloofde maximaal haalbare snelheid.

/me Wiethoofd moet het met een 5Mbit lijntje doen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat zijn mbit snelheden, dus de harde schijf is niet de bottle neck. Maar ik ken ook niet zoveel mensen met een gbit connectie aan huis ;)

Probeer eens dit bestandje te downloaden: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1000M

Wat voor snelheden haal je daarmee en wat voor snelheden zou je moeten halen dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 07-05-2009 11:13 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30
Is de snelheid altijd gelijk, ook bij andere servers? want bij zulke snelheden kan de andere kant ook wel de beperkende factor zijn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

56 Mb/sec of 56mbit/sec maakt anders wel een groot verschil. ;) Als je echt 56Mb/sec haalt, lijkt me dat wel in orde. Maar is ook afhankelijk van welk abbo je hebt afgesloten bij je ISP.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Staat Mb dus ga er vanuit dat je dan zo rond de 5MB zit. Zit je via wireless? G kan maar tot 54Mb dus dat zou het eventueel verklaren.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Of je modem kan niet veel sneller. Er zijn maar weinig modems die 100mbit kunnen verwerken.

• Uberprutser
Dj-sannieboy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:25:
Staat Mb dus ga er vanuit dat je dan zo rond de 5MB zit. Zit je via wireless? G kan maar tot 54Mb dus dat zou het eventueel verklaren.
Los daarvan heb ik nog nooit een G verbinding gezien die meer dan 3,5MB/s haalt.
Van die 54Mbit gaat nog redelijk wat af.
raymonvdm schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:27:
Of je modem kan niet veel sneller. Er zijn maar weinig modems die 100mbit kunnen verwerken.
Lijkt mij dat wanneer je een 100/100 (in geval van TS lijkt mij) verbinding afneemt je dit ook daadwerkelijk haalt met de door hun geleverde apparatuur?

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 11:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dj-sannieboy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:25:
Mb is naar mijn weten nog altijd megabyte, geen megabit, dat probeerde ik net al duidelijk te maken. Dat is het leuke aan de ISPs van tegenwoordig. Ze maken misleidende reclame, tot wel 20Mb, zeggen ze dan, wat eigenlijk megabit is en geen megabyte. ;)

• Uberprutser
GJtje schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:34:
[...]
Mb is naar mijn weten nog altijd megabyte
Kleine b = bit, grote B = byte ;)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ballebek schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:35:
[...]

Kleine b = bit, grote B = byte ;)
Inderdaad, als ze nou reclame zouden maken voor 20MB dan was het wat anders, maar omdat het een kleine b is is het gewoon correct. Echter hoor je het verschil natuurlijk niet, of je nou 20Mb of 20MB zegt :P

edit: we weten btw niet eens welke snelheid het abo heeft van de ts. tenminste hij heeft het niet duidelijk aangegeven, maargoed het is dus wel 100Mbit als ik de site van onsbrabant moet geloven, iets anders bieden ze niet aan.

ontopic: misschien wat tweaks voor windows uitvoeren?

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-05-2009 11:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ze maken misleidende reclame, tot wel 20Mb, zeggen ze dan, wat eigenlijk megabit is en geen megabyte. ;)
Dat is zeker niet misleidend.
zodra er duidelijk Mb staat dan klopt het, want dat is Megabit. Heb je ht over MegaBytes dan moet je MB schrijven. Dus zodra je zo een lijn leveren, waarop je 2.5MB/s kan halen dan klopt die 20Mb/s helemaal.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

[...]
Mb is naar mijn weten nog altijd megabyte, geen megabit, dat probeerde ik net al duidelijk te maken. Dat is het leuke aan de ISPs van tegenwoordig. Ze maken misleidende reclame, tot wel 20Mb, zeggen ze dan, wat eigenlijk megabit is en geen megabyte. ;)
Dan misleiden ze toch niet? Omdat jij niet snapt dat ze het over Megabit hebben en niet over Megabyte.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:37:
[...]

edit: we weten btw niet eens welke snelheid het abo heeft van de ts.
Met ^^

[ Voor 17% gewijzigd door DeeJee op 07-05-2009 11:39 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Uberprutser
Om nog even een laatste offtopic post te plaatsen (backseatmod alert: We gaan wel erg offtopic) ik denk dat de mensen die het verschil tussen b en B niet weten er ook niet wakker van liggen dat hun ADSL een b is ipv een B.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DeeJee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:38:
[...]

Dan misleiden ze toch niet? Omdat jij niet snapt dat ze het over Megabit hebben en niet over Megabyte.

[...]

Met ^^
Onsbrabantnet is altijd 100/100 mbit

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:13:
Dat zijn mbit snelheden, dus de harde schijf is niet de bottle neck. Maar ik ken ook niet zoveel mensen met een gbit connectie aan huis ;)

Probeer eens dit bestandje te downloaden: http://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/1000M

Wat voor snelheden haal je daarmee en wat voor snelheden zou je moeten halen dan?
Hallo, overdrachtsnelheid gemiddeld 5.30 MB/s

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 100Mbit verbinding(glasvezel) van onsbrabantnet.
Ik zit rechtstreeks op het modem zonder router!
Download varieert van 52 tot 62 Mbit/s

• denan
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
- Kijk je netwerk na (upgrade drivers van je netwerkkaart).
- Download een van de vele tcp/ip optimizers
- Zet virusscanners uit
- Zet p2p programma's uit.
- test het opnieuw.

Wellicht is het raadzaam om gewoon eens contact op te nemen met je provider? Wellicht garanderen ze de 100Mbit alleen maar binnen het netwerk en zit er een bottleneck 'naar buiten'?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Doe, indien mogelijk eens een test binnen je eigen netwerk (van de ene PC naar de andere bijvoorbeeld). Wie weet is je eigen netwerk wel de bottleneck.

Het is meer regel dan uitzondering dat een standaard 100Mbit netwerkkaartje deze snelheid bij lange na niet haalt, zeker die goedkope bende als sweex en aanverwanten niet.

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 07-05-2009 13:55 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Speedtest.net vertrouw ik niet altijd.

http://speedtest.onsneteindhoven.nl/speedtest.html

Onderaan deze pagina staan links naar grote dummy bestanden. Die hengel ik met 11.9 MB/s binnen. Zo'n beetje de max die ik haal in Eindhoven.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
speedtest leurt met caching, niet op letten dus

vaak zijn die bestanden ook te klein voor een goede test op een echt snelle lijn

[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2009 13:58 ]

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 09:43
Je kunt ook www.speedtest.nl eens proberen.

Echter moet je er wel rekening mee houden dat de 100Mb/100Mb maximale snelheden zijn. De meeste verbindingen halen dat gewoon niet.

OnsBrabantNet geeft overigens de volgende informatie (Klantenservice > Internet & E-mail > Vraag en Antwoord > Vraag 6 )
Haal ik 100 Mbps?

Of u deze snelheid met down en/of uploaden ook daadwerkelijk haalt hangt af van vele factoren waaronder:

• de snelheid van uw PC;
• de snelheid van uw PC naar het OnsBrabantNet modem;
• de snelheid van uw PC naar uw router;
• de snelheid van uw router;
• de belasting van OnsBrabantNet;
• de belasting van de verbinding tussen OnsBrabantNet en het internetknooppunt in Amsterdam;
• de belasting van Internet;
• de toegangssnelheid van de server waarmee u communiceert tot internet;
• de snelheid en belasting van de internet server waarmee u communiceert.

Bovendien is het natuurlijk zo dat via draadloos 100Mb bijna niet mogelijk zijn, de standaard max ligt op ongeveer 56Mb.

Ook moet je rekening houden met andere familie-/gezin-/huisgenoten die ook aan het downloaden of internetten kunnen zijn, waardoor je snelheid langzamer is.

• remco_k
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hooglander1 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:43:
[...]

Onsbrabantnet is altijd 100/100 mbit
Nou is er de posts voor je een heel item over hoofdletter gebruik en dan type jij mbit. :P
Mbit dus... (of Mb of Mbps ... het is allemaal hetzelfde en weer niet hetzelfde als MByte of MB)
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
Ik moet het echt even vragen: Met een UTP kabel dus, neem ik aan? (en niet wireless?)
Je haalt zeg maar 52 tot 62% van de theoretische max snelheid.
Geen idee of dat normaal is eigenlijk, ik vermoed van wel.

En volgende keer misschien een iets duidelijkere topictitel gebruiken en meer info in de topicstart geven over je verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 07-05-2009 14:33 ]

Alles kan stuk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:13:

Die testserver haal max 7MB/sec dus die is niet representief. Heb zelf ook OnsBrabantNet en speedtest.net is over het algemeen vrij betrouwbaar (ik haal daar eigenlijk altijd 95 / 95). Met het downloaden van grote bestanden haal ik zo'n 11,6Mb/sec dus dat klop redelijk.

Verder moet je inderdaad toch als eerste je pc verdenken als je met dit soort snelheden niet de snelheid haalt die je kan halen.

@Remo: Nee die snelheden zijn niet normaal, ongeveer 95Mbit haal ik continu (zelfs op drukke uren).

offtopic:
Ik denk dat de TS niet helemaal heeft begrepen wat je in moet vullen in het titel vakje :P

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 07-05-2009 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou de vertragende factor kunnen zijn in mijn pc?
Netwerkkaart is van realtec 100MB Full duplex met de nieuwste drivers.
PC P4 3,0 512mb

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:32:
Waar zou de vertragende factor kunnen zijn in mijn pc?
Netwerkkaart is van realtec 100MB Full duplex met de nieuwste drivers.
PC P4 3,0 512mb
Test eens met een goede netwerkkaart (3com, intel) en test eens vanaf meerdere (verschillende) sites, bij voorkeur via FTP oid.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als speedtest kun je het beste gewoon de officiele site van OBN gebruiken, speedtest.onsbrabantnet.nl. Natuurlijk meet dat niet de snelheid buiten het onsbrabantnet netwerk maar het laat we zien of er geen bottelneck in jou configuratie zit.

Overigens is mijn ervaring dat het voor de snelheid niks uitmaakt of je binnen het OBN netwerk blijft of erbuiten gaan mits de server aan de andere kant maar snel genoeg is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Deze discussie past prima in het algemene topic, is ook meer algemeen van strekking dan specifiek.

OnsBrabantNet (Deel II)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.