Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
System failure, CPU test.

Dit is het geluid wat ik hoor als ik mijn broertje zn pc wil aanzetten. Scherm gaat nieteens van standby, ik hoor enkel dit geluidje uit de speakers komen. Het gaat hier om een systeem van zo'n 5 jaar.

AMD 64 3500+
Asus A8V Deluxe
Ati 9800XT
2x Value RAM van Kingston (2x512 @400Mhz)
Zalman voeding (300W)
2 dvd drives
floppy drive
2 HDD's

dit zijn de belangrijkste componenten in t systeem.
Het systeem is de dinsdag avond na een basketbal training gewoon aangezet, uurtje later weer gewoon afgesloten. Volgende dag, woensdag, boven genoemde melding.

Heb inmiddels de CPU los gehaalt en weer terug geplaatst, RAM losgehaald en weer terug geplaatst, RAM verwisseld van positie, CMOS batterij verwijderd -> RTC gereset met jumper -> batterij weer terug geplaatst, geprobeerd op te starten met alle stekkers van de voeding uit de rand apparatuur (enkel mobo/graka)

Ik ben helemaal uit ideeën. Iemand die mij hier kan helpen?

Als het in een verkeerd deel van een topic staat, excuses

[ Voor 6% gewijzigd door chimnino op 08-05-2009 11:58 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het doet vermoeden dat de CPU de geest gegeven heeft. Je hebt niet toevallig een vergeijkbare bij de hand om dat te testen? of een andere mobo waar je deze CPU op kan testen?

Desktop | Server | Laptop

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Probeer verder je specs te verbeteren: Welke snelheid heeft heg geheugen, welke type voeding. Het is toch wel essentieel om dit goed duidelijk te weten. Kijk of je nog een andere voeding heb en probeer deze eens. Probeer ook eens een andere videokaart.

Verder verplaats ik hem naar Processors, Moederborden en Geheugen.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
Misschien keer een CMOS reset. Maar kan ook zijn dat je mobo de geest heeft begeven.

• chimnino
Oh, nu ik daar over na denk, ik heb volgens mij nog een systeem staan ergens op zolder. Sowieso met een Asus A7V333 bord (dat ik dat nog weet...) Was volgens mij een ander socket, maar aan de graka/ram/voeding zou ik voldoende moeten hebben om dingen uit te kunnen sluiten. Zodra ik weer thuis ben zal ik gelijk even kijken welke voeding er op dit moment in zit en of er nog een stickertje op de RAM zit met latencies/Mhz

• chimnino
OK, heb mijn oude systeem nog gevonden. Heb in het A8V deluxe systeem, oud 333mhz ddr geprikt (zat 400 mhz in), geen effect, oude Geforce 2 erin geprikt, geen effect. Voeding was 250W in het A7V333 systeem itt 300W in het A8V deluxe systeem. De 250W voeding miste een 4 pins stekker voor op het moederbord, dus deze heb ik maar niet getest.

processor kan ik helaas niet testen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hmmz, dan zou het dus nog altijd zowel je processor als je mobo kunnen zijn in mijn optiek. Welke van de 2 lijkt mij lastig te achterhalen als je het niet uit kan proberen. Wellicht dat je voor een paar euro een processor of mobo op de kop kan tikken in de vraag en aanbod?

Desktop | Server | Laptop

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Een processor gaat zelden stuk dus ik denk eerder aan je mobo wat overleden is.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1