Ervaringen met Heco audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:17
Ik ben opzoek naar een nieuwe set speakers. Daarbij is mijn oog gevallen op de Heco Victa 700. De tests die ik er over kon vinden waren allemaal erg positief zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.

Nadeel is dat het een vrij onbekent merk is en bijna nergens te krijgen. Heeft iemand ervaring met deze speakers of dit merk. En waar zou je deze speakers kunnen beluisteren, liefst ergens in de buurt van zwolle.

Linkje naar fabrikant: http://www.heco-audio.de/index.php?id=heco_victa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je hebt zelf al goed onderzoek gedaan. Als de reviews positief zijn is dat al een goed teken :)

Probeer anders de leverancier zelf eens te contacten met de vraag waar deze Heco's te koop zijn in nederland. iig waar ze in de winkel staan om te beluisteren. http://www.heco-audio.de/index.php?id=heco_kontakt

Ze zijn iig wel in nederland te verkrijgen.
http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/alle
http://www.eshop.nl/defau...2002_2089&sort=&merk=1570

Check hier eens:
http://www.hifi.nl/merken_details/336/Heco.html

Roermond en Dordrecht dus.

[ Voor 37% gewijzigd door DeeJee op 07-05-2009 09:49 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:44:
Als de reviews positief zijn is dat al een goed teken :)
Wil je dat NOOIT meer zeggen? Als er iets misleidend is, is het wel dat mensen hun eigen spullen de hemel in prijzen op websites als kieskeurig.nl etc. De enige optie is zelf luisteren. Als mensen niet tevreden waren over hun luidsprekers hadden ze ze niet gekocht. Een mooi voorbeeld is de JBL E80. Kieskeurig.nl staat vol met laaiend enthousiaste reviews over dit product. Ga er maar eens naar luisteren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:34:
[...]

Wil je dat NOOIT meer zeggen? Als er iets misleidend is, is het wel dat mensen hun eigen spullen de hemel in prijzen op websites als kieskeurig.nl etc. De enige optie is zelf luisteren. Als mensen niet tevreden waren over hun luidsprekers hadden ze ze niet gekocht. Een mooi voorbeeld is de JBL E80. Kieskeurig.nl staat vol met laaiend enthousiaste reviews over dit product. Ga er maar eens naar luisteren... 8)7
Ik zeg ook niet dat dit de doorslag moet geven :)
Zelf luisteren is heel erg belangrijk. Sterker nog...het belangrijkste. Iedereen luistert anders.
Maar wanneer de reviews al erg slecht zijn weet je misschien ook al genoeg.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

HECO is helemaal geen onbekend merk. Tenminste in Nederland misschien wel, maar het bestaat al behoorlijk lang en is vooral in Duitsland erg goed bekend. De Mythos is een welbekende en heel behoorlijke speaker bijvoorbeeld, die je ook zo af en toe langs ziet komen op Marktplaats. Het staat qua geluidskwaliteit een beetje in het rijtje Canton, Magnat etc. Dus zeker geen slechte speakers, maar aan de andere kant ook weer geen echte high-end. Maar ga vooral zelf luisteren, want jou oren bepalen uiteindelijk of de speaker goed is

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 07-05-2009 13:28 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 jaar geleden heb ik eens een zelfbouw set van HECO bij Conrad besteld.
Geeft goed geluid.
Ik heb 4 jaar terug oude HECO units via marktplaats gekocht.
Klinken erg mooi.

Bij de Mediamarkt heb ik wel eens HECO speakers gezien.
Zeker bij de duitse Mediamarkt zijn ze aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Heb zelf een subwoofer van Heco staan en die bevalt me uitermate goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dan nog, ook high end hoeft niets te zeggen. Ik vind mijn pioneer en quadral speakers beter klinken dan alle b&w en hk speakers die ik tot noch toe heb gehoord. Lekker gaan luisteren bij een van de filialen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:04:
20 jaar geleden heb ik eens een zelfbouw set van HECO bij Conrad besteld.
Geeft goed geluid.
Ik heb 4 jaar terug oude HECO units via marktplaats gekocht.
Klinken erg mooi.

Bij de Mediamarkt heb ik wel eens HECO speakers gezien.
Zeker bij de duitse Mediamarkt zijn ze aanwezig.
Zal hier eens bij de MM informeren. Want ik wil ze wel erg graag een keer horen, alleen kan nog niet echt winkels vinden in de buurt die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Giem schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:40:
[...]

Zal hier eens bij de MM informeren. Want ik wil ze wel erg graag een keer horen, alleen kan nog niet echt winkels vinden in de buurt die ze verkopen.
Ik weet niet waar je woont, maar bij de MM in Duitsland staan altijd wel een paar HECO's opgesteld. Of specifiek jou type erbij staat, is natuurlijk niet zeker
R420R schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:23:
Dan nog, ook high end hoeft niets te zeggen. Ik vind mijn pioneer en quadral speakers beter klinken dan alle b&w en hk speakers die ik tot noch toe heb gehoord. Lekker gaan luisteren bij een van de filialen.
High-end zegt inderdaad niets en een speaker is ook heel persoonlijk. Mijn verwijzing naar high-end was meer om de speakers een 'plaats' in de markt, of zo je wilt het marktsegment aan te geven.

Zelf luisteren blijft het devies!

[ Voor 40% gewijzigd door Killer op 08-05-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High End? Deze term moet ergens in de jaren 80 opgedoken zijn, weet niet welke onverlaat hem bedacht heeft.
Er bestaat niet eens een norm over wat high end is of niet....
Niet dat de (wankele) HiFi norm(en) soelaas biedt, maar blijf deze laatste uitdrukking prefereren (ook voor exotisch geprijsde apparatuur).
Heco dus...Inderdaad geen illustere onbekende, sinds jaar en dag producent van kwaliteitsluidsprekers.
Niet alleen met een gamma hoogwaardige 'afgewerkte' producten, maar vooral ook als leverancier van 'losse' speakercomponenten die ingebouwd werden in klankkasten ven meer bekende audiomerken.
Wist je trouwens dat de allereerste uitvoering van de alom bekende B&W DM2 met een Heco-tweeter was uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Toch niet naar de MM gegaan, maar gaan luisteren bij HanzeHifi,

Daar heb ik onderandere een setje B&W 640 geluisterd en daar ook mee naar huis gegaan. Het waren 2e hands speakers, maar kwamen daardoor wel binnen budget!

Wat een verschil met wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Gefeliciteerd met je aankoop. Leuke speakers die 640's. Hoop niet dat HanzeHiFi je het vel over de oren heeft getrokken voor deze relatief oude speakers. Ze weten daar van prijzen helaas.Maar je hebt wel wat moois in huis gehaald. Klinken als klokjes die speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Killer schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:20:
Gefeliciteerd met je aankoop. Leuke speakers die 640's. Hoop niet dat HanzeHiFi je het vel over de oren heeft getrokken voor deze relatief oude speakers. Ze weten daar van prijzen helaas.Maar je hebt wel wat moois in huis gehaald. Klinken als klokjes die speakers.
Ik heb €300 betaald voor beide. Ik heb even rond gekeken op een markplaatst wordt er nog dik 400 of zelf 500 voor geboden. Dus het leek me niet een hele gekke prijs. Ze hebben er nog een nieuwe tweeter in gezet (was ingedrukt) en heb 3 maanden garantie gekregen.

Ze klinken inderdaad echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Giem schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Ik heb €300 betaald voor beide. Ik heb even rond gekeken op een markplaatst wordt er nog dik 400 of zelf 500 voor geboden. Dus het leek me niet een hele gekke prijs. Ze hebben er nog een nieuwe tweeter in gezet (was ingedrukt) en heb 3 maanden garantie gekregen.

Ze klinken inderdaad echt super!
Dan heb je inderdaad een nette deal. Voor dat geld vind je niet snel iets beters. Veel luisterplezier!

Pagina: 1