• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01 18:58
Hi,

Ik heb een vraagje:
Zijn er foto camera's waarbij je filmpjes kunt maken en dan vervolgens uit deze filmpjes frames kunt knippen die je dan als foto kunt opslaan (op de camera zelf)? Zo ja, hoe heet deze functie (als dit een standaard naam heeft), en welke mogelijkheden heb ik als ik binnen een budget moet blijven van ongeveer 500 euro (als dit niet kan zou ik toch graag willen weten welke camera's dit zouden moeten kunnen). Voor de rest is hij voor huis tuin en keuken gebruik, maar super-zoom vind ik wel fijn (+10x).

Bedankt :)

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

mkrijt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:37:
Hi,

Ik heb een vraagje:
Zijn er foto camera's waarbij je filmpjes kunt maken en dan vervolgens uit deze filmpjes frames kunt knippen die je dan als foto kunt opslaan (op de camera zelf)? Zo ja, hoe heet deze functie (als dit een standaard naam heeft), en welke mogelijkheden heb ik als ik binnen een budget moet blijven van ongeveer 500 euro (als dit niet kan zou ik toch graag willen weten welke camera's dit zouden moeten kunnen). Voor de rest is hij voor huis tuin en keuken gebruik, maar super-zoom vind ik wel fijn (+10x).

Bedankt :)
Ik denk dat wat jij wilt, kan met de Casio EXILIM High Speed EX-F1. Daarmee kan je voor het maken van de foto al foto's laten maken met de 'Pre Record Modus' en de 'Slowmotion-functie'. Vervolgens kies je dan de juiste foto eruit en sla je die op. Je maakt dus niet zozeer een filmpje, maar een serie foto's.

I make things.

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01 18:58
RoyBijster schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat wat jij wilt, kan met de Casio EXILIM High Speed EX-F1. Daarmee kan je voor het maken van de foto al foto's laten maken met de 'Pre Record Modus' en de 'Slowmotion-functie'. Vervolgens kies je dan de juiste foto eruit en sla je die op. Je maakt dus niet zozeer een filmpje, maar een serie foto's.
hmm, dat is idd wel een optie. Maar begrijp ik hier uit dat het knippen van frames uit een filmpje op een camera niet kan of kom ik dan in een hoger segment terecht?

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

mkrijt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:07:
[...]

hmm, dat is idd wel een optie. Maar begrijp ik hier uit dat het knippen van frames uit een filmpje op een camera niet kan of kom ik dan in een hoger segment terecht?
Het lijkt mij niet iets wat echt mogelijk is. Dat zou geheel afhankelijk kunnen zijn van de compressie. Waarom wil je dat trouwens, een frame uit een echt filmpje halen? Bij een filmpje zit je aan de 24-30fps gemiddeld. Als je even rekent kom je op heel wat beelden uit waar je uit zou moeten gaan kiezen, zelfs als je pas een paar seconde filmt.

I make things.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De Panasonic TZ5 kan dit.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:39

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nee dat kan niet inderdaad. Enige optie is een camera kiezen met een (ultra)snelle sluiter/chip die veel beeldjes per seconde kan registreren. De high-end Canon EOS DLSR's kunnen dacht ik al 12 fps aan, dus dan heb je al de helft van het aantal fps van een normaal filmpje. Let wel op, de sluitertijd mag dan max. 1/12 seconde zijn of zelfs nog lager! (1 sec/12 beeldjes = ong. 80msec)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb de TZ-5, volgens mij kan die geen frames kiezen en die opslaan als filmpje.
Wat hij wel kan is tijdens het filmen een foto tussendoor maken, maar dat is iets heel anders volgens mij.

De optie die RoyBijster met de Casio camera het meest in de buurt komt.

Verder gaat dit topic op slot, omdat je zelf geen/te weinig onderzoek gedaan hebt en de makkelijke manier verkiest om hier maar een topic te openen. Je bent lang genoeg op Got om beter te weten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.