Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mensen die - net zoals ik - nog van de generatie komen die film hebben meegemaakt, een filmscanner in het bezit hebben en tegen een nieuwe computer aan zitten te hikken met een OS waar geen scanner drivers voor zijn:
Hi,
I have both the Dimage 5400 II and Nikon Coolscan 5000 scanners and neither of them have drivers for my new operating system - Vista 64. The solution is Vuescan for both. In fact, I installed Vuescan first and then installed the software for the Dimage and the Nikon. When asked for a driver, I pointed Vista to the Vuescan folder and presto both the Dimage and Nikon accepted the Vuescan drivers. So now I can use either the Vuescan, Dimage or Nikon inrerfaces for my scanning as suits the situation. Yes, I prchased Vuescan as it also helps with my Canon scanner by giving me a wider choice of dpi settings.
Vuescan is excellent.
DACW
Dit heb ik gevonden op:

http://photo.net/digital-darkroom-forum/00SRgy

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen. Vandaag net m'n nieuwe Core I7-systeem opgehaald met 6GB geheugen, vandaar dat ik Windows 7 RC 64-bit erop wilde zetten. Een korte correspondentie met Nikon leerde echter dat m'n Coolscan V ED niet compatible is met een 64-bit OS, er zijn alleen drivers voor Vista 32-bit (ik ga van XP naar W7). Het ziet er niet naar uit dat Nikon nog veel gaat investeren in z'n filmscanners, zeker niet de V ED, die is al een tijdje niet meer in de handel (jammer trouwens), dus in dit geval zou VueScan uitkomst kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zo heb ik mijn KM Dimage Scan Elite 5400II aan de praat gekregen onder WinXP 64bit, de driver van Vuescan werkt goed. De originele software hangt soms en dan is een reboot noodzakelijk om weer te kunnen scannen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Grubeater schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:10:
Zo heb ik mijn KM Dimage Scan Elite 5400II aan de praat gekregen onder WinXP 64bit, de driver van Vuescan werkt goed. De originele software hangt soms en dan is een reboot noodzakelijk om weer te kunnen scannen.
Gebruik je verder alleen de Konica Minolta software of ook Vuescan?

Indien je Vuescan gebruikt, kun je dan alleen de eerste dia scannen of kun je ook bij de andere die in de slede zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik gebruik alleen de KM software, ik ben je probleem dus niet tegen gekomen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Okay, thanks. Ik heb een jaar geleden een keer Vuescan geprobeerd. Veel opties, maar ik kon toen alleen maar de eerste dia scannen. Maar als de KM software werkt, is mij dat ook prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oplossing zou wellicht ook nog in de virtualisatiehoek gezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979aeh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 11:42
Ik heb een (software)probleem met de digitdia 5000 van reflecta en Cyberview op mijn Vista pc. Ik heb de laatste software en firmware, maar zodra ik Cyberview open loopt het programma vast en begint het apparaat uit zichzelf onophoudelijk te scannen, zonder dat er dia's in het apparaat zitten. De enige mogelijkheid is het apparaat in dit proces uitzetten en via taakbeheer Cyberview geforceerd te sluiten. Ik heb alles meerdere malen verwijderd, maar het apparaat blijft zichzelf besturen, zonder communicatie met de pc. Kortom, tot nu toe geen dia gescand.... Wie heeft enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Wordt je scanner ondersteund door bijv. Vuescan of Silverfast? Of wordt er een TWAIN driver geinstalleerd en kun je via bijv. Photoshop (of elk ander imaging tool) een scan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitvoeren als windows XP programma geprobeerd? Virtualisatie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979aeh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 11:42
Ik heb Cyberview als scanner driver software en photoshop als TWAIN driver. Photoshop moet voor de scanner software geinstalleerd worden volgens de handleiding.
@mig29 Virtualisatie?? Ik wou dat ik je begreep :/

Ik blijf het wel proberen, ook al heb ik al meerdere keren de scanner verwijderd bij apparaatbeheer, maar zodra ik het weer overnieuw wil proberen en de cyberview activeer, dan gaat de scanner uit zichzelf aan het werk. Cyberview is ook niet op te starten zonder dat de scanner aanstaat, er is een koppeling nodig met de scanner.
Het is dat de kwaliteit van de Kruidvatscanner te wensen over laat, want anders had ik niet zo'n kostbaar apparaat aangeschaft dat helaas nu ongebruikt in de kast staat... Dus hopelijk heeft iemand een idee?
Pagina: 1