Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Sinds kort heb ik een nieuw systeem samengesteld met een centurion 590 kast. Wanneer ik een koptelefoon aansluit op de 3.5 aansluiting op de frontpanel hoor ik wel gewoon geluid maar ook een soort van resonantie, een soort hoge pieptoon die telkens iets anders klinkt.

Waar kan dit door komen en belangrijker is het te verhelpen?

Mijn complete systeem is hier te vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eerste waar ik aan zou denken is misschien een verkeerd aangesloten kabel naar de front uitgang toe. Dus vanaf moederbord naar frontpanel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Bij mijn vorige systeem heb ik de ruis weg gekregen door het phono kanaal te muten, er zijn een aantal topics op GoT waar dit probleem in besproken wordt. Dit zou je eventueel kunnen proberen. Ook lees ik berichten over de line in muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb nu een aantal dingen geprobeerd. Allereerst heb ik de line in gemute, maar dit hielp niets. Ik had ook nog een tip gelezen over het veranderen van een aantal instelling (van koptelefoon naar frontspeaker), ik dacht dat dit even hielp, maar een minuutje later hoorde ik de ruis weer net zo hard dus dit werkte ook niet.

Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd en oudere drivers geprobeerd, ook allemaal zonder succes.
Ook weet ik zeker dat de kabeltjes goed aangesloten zijn, dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Wasted247, kun je me vertellen wat het phono kanaal is? Ik kan hier niets over vinden in mijn instellingen of op internet.