[SBS2008] internet adress manager en pop3

Pagina: 1
Acties:

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Vandaag sbs2008 geinstalleerd , nu wil ik graag via de pop3 connector mail versturen en ontvangen. Internet werkt ondertussen. Om de pop3 connector te gebruiken moet blijkbaar eerst de internet adress manager worden gedraait , helaas heb ik geen domein/website geregistreerd. Is het ook mogelijk om zonder domein/website pop3 werken te krijgen? SBS2003 was dit geen probleem , of is dit in SBS2008 verplicht? Het liefst dus pop3 zonder te registreren/aan te schaffen bij godaddy o.i.d.

De nodige dingen al na gekeken via google maar kon helaas geen duidelijk antwoord vinden

[ Voor 8% gewijzigd door marc181982 op 06-05-2009 23:51 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
stel gewoon het domein in alsof je pop domein van jezelf is, daarna je pop3 accounts instellen en exchange doet wat het moet doen...

Even niets...

• marc181982
Dus in principe deze stappen als ik het goed begrijp?

-internet adres beheer-->ik heb al een domeinnaam die ik wil gebruiken-->ik wil de domeinnaam zelf beheren-->onder domein en extensie bijv : testserver.com-->voltooien.

remote workplace word dan remote.testserver.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, als je toch al een e-mail domein hebt is het echter wel zo makkelijk om dan gelijk poort 443 naar de server te forwarden naar de server, met dat a-record, zodat je wat meer functies van je server kan gebruiken. Er zit standaard op https://remote.domein.nl/remote een heel uitgebreid telewerkportaal :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marc181982
sanfranjake schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:30:
Precies, als je toch al een e-mail domein hebt is het echter wel zo makkelijk om dan gelijk poort 443 naar de server te forwarden naar de server, met dat a-record, zodat je wat meer functies van je server kan gebruiken. Er zit standaard op https://remote.domein.nl/remote een heel uitgebreid telewerkportaal :)
Bedankt voor je antwoord , ondertussen al poort 443 opengezet voor owa enz.