Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtek jack herkening werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Daantjees
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 21:16
Hey,

Ik krijg mijn realtek onboard geluidskaart niet meer werkend, nadat ik in de bios front audio naar ac'97 heb gezet, en toen weer terug naar HD.
Er komt geen geluid uit mijn speakers, en tevens herkent mijn geluidskaart niets wanneer ik een jack die naar mijn versterker, koptelefoon, of surround set gaat in de lijnuitgang plug.
waardoor (volgens mij) geen geluid naar de desbetreffende poort gestuurd word.

Het gaat hier om een asus m2a-vm moederbord, met een realtek hd audio geluidskaart.
Verschillende drivers geprobeerd, van oud tot de nieuwste, geen resultaat.
zelfs een herinstall van windows heeft niet geholpen.

Daan.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat gebeurd er als de drivers verwijdert, de pc afsluite en het stekkertje van de front audio poort van het mobo afhaalt en dan de computer opstart?
Vervolgens pc weer uit, stekkertje weer aansluiten, opstarten en installeren.

Desktop | Server | Laptop

• Daantjees
Dit kan ik helaas niet uittesten omdat ik niet de beschikking heb over front audio.
dit is nooit aangesloten geweest.

• Rupie
Het feit dat de herinstallatie van windows niet geholpen heeft doet vermoeden dat het wellicht al voor windows gezocht moet worden. Weet je heel zeker dat je niets verandert hebt in de BIOS? Dat je daar het geluid al uitgeschakeld hebt ofzo? Kan je wellicht de bios restoren naar de originele settings?

(en voor de zekerheid, je hebt toch niet gewoon je geluid vanuit windows op mute staan he? ;))

ik kom trouwens via google 2 oplossingen tegen:

de eerste:
1. Disabling soundcard / NB Azalia in bios.
2. Uninstalling Microsoft Audio Bus - 2 versions (I suspsect one for sp1, and one for sp2)
3. Uninstall all HD audio devices - reboot
4. reinstall Microsoft Audio Bus - reboot
5. enable sound card (not Azalia yet) in bios
6. install newest Realtek HD Audio driver - reboot
(at this point my soundcard worked for the first time)
7. enable NB Azalia in bios - reboot
8. my XP detected the advanced drivers and all is well.

en de tweede:
Basically you need to Disable the "HD Audio" On board sound card in your Bios and install Windows XP.

After installing Windows XP SP2, you restart your computer and Enable the "HD Audio" in your Bios.

When you start up windows XP, it will detect your sound card.
Insert your Realtek Audio Driver Disc or Install the Audio Driver.
After installation of the Realtek Audio Driver, Restart your Computer

• Daantjees
Hee,

Je eerste oplossing werkt niet, en de 2e kan ik helaas niet uitproberen.
Ik ben er zelf bang voor dat m'n geluidskaart gewoon dood is, vlak voordat hij ermee ophield zoemde het geluid ook flink wanneer mijn muziek op pauze stond.
Ik ga zometeen een USB-geluidskaart halen, en dan vind ik het wel goed!

Daan.

• Rupie
En toch blijf ik het gek vinden dat je onboard geluidskaart stuk gaat van het verzetten van een optie voor de front audio! Maar goed, als de usb geluidskaart werkt is je probleem inderdaad ook opgelost ;)!

Pagina: 1