background-image loopt niet door tot onderaan de pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Hi,

Ik ben bezig met het slicen van mijn eigen site (design is door iemand anders gemaakt), maar ik loop nu toch tegen een probleempje aan, ik snap niet waarom het volgende optreed:

http://145.94.51.207:8000/
Thuis servertje die niet altijd aan staat, dus als die offline weet je nu waarom ;)

Als je de index pagina bekijkt, dan ziet de site (in firefox, rest nog niet getest), er goed uit. De gradient onder aan de pagina loopt mooi, de shadow aan de content zijkant zit op zijn plek, nergens een probleem.

Klikken we op een 'Reacties' link van een nieuwsbericht, dan gaat het in 1x fout. Hier is de pagina langer dan mijn scherm, en op een gegeven moment kapt de background image er simpelweg mee. Ik heb via webdeveloper toolbar 'Outline Custom Elements' gedaan waarbij ik keek naar de 'html' en 'body' tag, en de outline die de webdevelopertoolbar gaf, zag er prima uit. Het vierkant wat de toolbar maakte, nam de volledige site in beslag, ook waar de background image niet zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.nl/files/upload_images/11869/11869.png
De groene en rode border geven aan dat de html en body dus gewoon, zoals het hoort, tot aan de onderkant reikt.

De grote vraag is daarom: waarom gaat mijn background image niet mee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Probeer in je css:
# container
margin-bottom:-25px; te vervangen voor: bottom: 25px;

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:08
Ik denk dat je even wat relevante CSS moet posten. Maar ik denk dat dit wel werkt :)
code:
1
background-repeat: repeat-y;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:26

orf

je body heeft een hoogte van 100%. Haal dat eens weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

orf schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:56:
je body heeft een hoogte van 100%. Haal dat eens weg?
En ook van de html dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Vergis ik me dan als ik zeg dat als je de hoogte van 100% in body en html weg doet, dat het in IE niet meer over de pagina strekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ja die body en html op 100% gebruik ik zodat de footer altijd onderaan de pagina staan (en als de content kleiner is dan het scherm, onderaan het scherm)

http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=1758

Edit:
Ja met de height weg, doet ie het goed. Maar nu staat mijn footer niet meer onderaan..

[ Voor 18% gewijzigd door Sh4wn op 07-05-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 17:28

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ja dat is eigenlijk precies hetzelfde wat ik gebruikte, daar heb je dus height: 100% voor nodig in je body en html. En dat werkte dan weer niet met mijn background image. Maar goed ik heb het nu anders opgelost, nu geen sticky footer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

En als je min-height gebruikt ipv height?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Ik raad je aan je backgroundproperties niet mee te geven aan de BODY maar aan de HTML. Dan gaat het crossbrowser goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gersompie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:35:
Ik raad je aan je backgroundproperties niet mee te geven aan de BODY maar aan de HTML. Dan gaat het crossbrowser goed.
Dat maakt niet zo heel veel uit als die ook op height:100% staat. Daarnaast mag je eigenlijk helemaal geen style-informatie aan je html-tag meegeven volgens mij (afgezien dat het wel werkt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Ik had idd min-height nu gebruikt, dit zorgt er iig voor dat me background image altijd onderaan is, de footer heb ik niet onderaan kunnen krijgen, maar goed, de huidige oplossing vind ik ook mooi genoeg :)

www.lucasvandijk.nl is het resultaat.
Pagina: 1