Toon posts:

Dual Core Dual :)

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 x een dual core e6400 liggen.

Bestaat de mogelijkheid om die samen op 1 mobo te plaatsen, en ze ook daadwerkelijk samen te laten werken met bijv games ? :) Ik loop alweer enkele jaartjes achter op hardware, en ik snap dat het uiteraard op 1 mobo geplaatst kan worden, maar win ik er ook wat mee als ik het alleen voor games doe.

Groeten,

Jan

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Voor zover ik weet kunnen Socket 775 processors niet op een dual CPU mobo, daar had je dacht ik Socket 771 CPU's voor nodig.

The devil is in the details.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Echt, hoe moeilijk is het om zoiets in google te typen?

Je moet daarvoor speciale moederborden hebben die over twee sockets beschikker, die zijn ook meestal voor bedrijfsservers en dergelijke bedoelt en hebben daardoor ook nog andere dingen waarmee je eventueel rekening moet houden, zoals de prijs en ze hebben dacht ik ook nog een ander socket (771 versus 775)

Ik ben dus bang dat, tenzij je aardig wat geld eraan kwijt wil, dit niet zo makkelijk zal gaan.

Verwijderd

er zijn wel mobo's met meerdere sockets, alleen die zijn vaak voor servers e.d. Daarom ondersteunen die vaak geen gewone dual core cpu's. Verder lijkt het me voordeliger om gewoon een quadcore te kopen, en ja, je hebt er wel voordeel bij als je games draait.

Edit: tadaa: http://techreport.com/articles.x/14052 voor een server dus. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 21:11 ]

Verwijderd

Nee, de dual socket bordjes van Intel zijn voor de Xeon processoren, deze zijn er in socket 771 en 1366 voor dual socket.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat dit niet gaat werken is iets dat je prima zelf kunt uitvinden als je je een beetje inleest op SMP systemen.
Dual S775 bestaat niet en gaat ook nooit bestaan.

Dit topic gaat dicht, omdat dit makkelijk zelf uit te zoeken is wat wel en niet mogelijk is. Je komt er dan ook snel geneog achter dat dual socket 775 gewoonweg niet bestaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.