SPDIF kabel muurvast?!

Pagina: 1
Acties:
  • 8.077 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik heb net een nieuwe home cinema set aangesloten op een WD TV middels een optische (SPDIF) kabel en na deze bij zowel bij de WD TV en de home cinema te hebben vast geklickt na deze naar binnen te duwen via het kleine grijze luikje zitten deze bij zowel de WD TV en HC muurvast.

Ik moest zoveel kracht zetten in een poging deze kabel te verwijderen dat ik zelfs vrees of deze nog werkt. De reden dat ik ze weer los wil hebben is 1. omdat het moet kunnen en 2. omdat ik nog meer apparaten aan wil sluiten via een optische switch.

Hebben jullie tips hoe de kabel veilig te verwijderen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Dus de stekker zit vast in het apparaat? Vreemd, zo'n connector moet soepel te verwijderen zijn met een kilootje trekkracht.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ja en in beide apparaten. Ik vroeg me af of ik eerst dat klepje naar buiten had moeten trekken, maar dat was ook onmogelijk geweest.

Is een optische verbindingskabel met Toslink. Lijkt me vrij standaard?

[ Voor 21% gewijzigd door FrankNLD op 06-05-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Klepje gaat naar binnen, dus dat is het niet.
Je hebt ze er toch niet ondersteboven ingeramd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:59
Normaal hoor je hem er zo uit te kunnen trekken met een klein beetje kracht. Dat klepje hoef je niks mee te doen, die gaat vanzelf wel open/dicht.

Ik denk dat het aan je kabel ligt, dat de nokjes die daarop zitten om hem vast te klemmen, te hoog zijn o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat klepje klapt mee naar binnen toe dus je hebt niets verkeerd gedaan.
Je zou de stekker gewoon eruit moeten kunnen trekken met, zoals gezegd, wat trekkracht.
1 Kilo (c.a. pak melk van 1 liter) is al wat veel, maar het geeft je een richting.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:19
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de optische uitgang van m'n AppleTV. Kosste me debiel veel kracht om 't stekkertje er uit te krijgen, ook omdat ie nogal klein is om vast te houden. Gewoon harder proberen, eventueel met een doekje tegen glijden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankNLD
Het is gelukt. Moest erg hard trekken, mischien toch op de kop. Een aanduiding voor 'boven' zou niet overbodig zijn.
Gecheckt en het werkt nog. Ging even panieken. :$

Bedankt voor de steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Norckon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:32:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de optische uitgang van m'n AppleTV. Kosste me debiel veel kracht om 't stekkertje er uit te krijgen, ook omdat ie nogal klein is om vast te houden. Gewoon harder proberen, eventueel met een doekje tegen glijden ofzo.
Bij mijn Apple TV is het klepje al vrij snel afgebroken. Dat ding klemde de plug zo vast dat je 'm er alleen met kracht uit kon krijgen en dat is 't klepje uiteindelijk fataal geworden. Bij andere apparaten die ik heb staan is dit gelukkig nooit gebeurd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:18
Frank76NL schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:40:
Het is gelukt. Moest erg hard trekken, mischien toch op de kop. Een aanduiding voor 'boven' zou niet overbodig zijn.

Bedankt voor de steun.
Het heeft een exacte pasvorm (2 hoekjes aan 1 kant) dus op de kop zou verdomd lastig zijn zonder het een en ander kapot te breken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Moning2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:48:
[...]

Het heeft een exacte pasvorm (2 hoekjes aan 1 kant) dus op de kop zou verdomd lastig zijn zonder het een en ander kapot te breken. >:)
Daarbij zou alles dan op z'n kop klinken hetgeen betekend dat je je speakers had moeten omdraaien wil je het dan weer kunnen verstaan. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1295
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08-2024
Bij mij is die afgebroken.... zat muurvast in wand tv ( poort) . Nu krijg ik dat pinnetje er niet uit... had kabel nodig voor mediabox next... dus balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

Technomania

Huiskamer verslaafde.

FrankNLD schreef op woensdag 6 mei 2009 @ 21:40:

Bedankt voor de steun.
En krijg je het kabeltje nu wel makkelijk los of heb je dat nog niet geprobeerd? Anders zou ik sowieso een ander kabeltje kopen zodat je volgende keer niet weer loopt te emmeren en dan de boel mogelijk sloopt.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

@hb1295 dit topic stamt uit 2009... Mocht je je probleem willen bespreken is dat hier niet toegestaan omdat je het topic van iemand anders kaapt en ten tweede mist de relevante hardware. Graag een eigen topic openen. Je vorige topic was ook een kaap van iemand anders zijn topic, let daar op s.v.p.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.