Er blijven 'sporen' staan als ik in Win vensters verplaats

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 08:50
Hallo beste forumleden,

Ik zit met een probleem en ik kan de oplossing maar niet vinden! (Op een manier redelijk logisch anders had ik hier geen topic geplaatst :+ ).

Het zit zo: Ik installeer windows en installeer alle drivers (chipset, CPU, VGA, en Audio). Als ik vervolgens bijvoorbeeld Deze computer open en het scherm maximaliseer, en ik open Mijn Documenten in een wat kleiner formaat, en ik ga dat Mijn documenten-venster over het Deze Computer-venster heen slepen, blijven er 'sporen' staan van het scherm!

Hetzelfde gebeurt bij welk scherm ik ook open.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Ander OS (Geprobeerd met XP, Vista en Win7)
- Ander beeldscherm
- Andere videokaart (en andere drivers natuurlijk)

Wat ik nog niet heb geprobeerd:

- Ander werkgeheugen
- Andere HDD
- Ander moederbord

De kans dat het aan het beeldscherm ligt is al uitgesloten, ik heb namelijk een beeldscherm die het op een andere PC wel doet, op deze PC aangesloten; hetzelfde probleem.

De kans dat het aan de videokaart ligt is ook uitgesloten; ik heb deze videokaart in mijn 2e PC gebouwd en de videokaart van die PC hierin gebouwd, het resultaat was dat op de 2e PC dit probleem zich niet voordeed, en op mijn hoofd-PC nog steeds.

Wat zou het kunnen zijn?! Zie ik iets gigantisch over het hoofd? Of is het tóch mijn mobo (waarvan ik hoopte dat ie het eindelijk een keer langer dan 3 maanden zou volhouden :/ )

PS: Hieronder een link van een filmpje dat ik heb gemaakt om het probleem wat duidelijker te maken.

http://www.youtube.com/watch?v=L0ieKQ59scs

PPS: De schokken die je af en toe ziet zijn niet van mijn PC maar van mijn crap-camera :P
En let niet op die opmerking ergens aan het einde....er viel iets op de grond... :(

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27
Dit is een redelijk normaal fenomeen, ik heb het genoeg keren meegemaakt, ligt eraan dat je computer de informatie niet snel genoeg kan verwerken. Beweeg de vensters maar eens langzamer, dan zou het al een stuk minder moeten zijn.

Bij mij hoor ik meestal de harde schijf die aan het laden is in zo'n geval.

Er is in ieder geval niets kapot aan je systeem wat dit veroorzaakt, dat kan ik je wel zeggen.

Edit; kijk eens of dit ook met de klassieke Windows vormgeving gebeurt.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 06-05-2009 22:16 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Heb dat zelf ook vaak genoeg zien gebeuren. Aangezien de vensters waar je over heen beweegt zich vrij snel weer herstellen, maak ik me er zelf ook nooit zo druk om.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat zijn de specs van de PC? :)
Mochten die niet zo geweldig zijn dan is dat wel een verklaring. Het snel renderen van alles is namelijk van een heleboel factoren afhankelijk, en de traagste schakel in je ketting die computer heet zorgt daar dus al voor.

Tesla Model Y RWD (2024)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik heb het ook.

Laptop:

core2duo 1.8Ghz
2GB DDR
120GB
Intel GMA-X3100

Alles up to date qua drivers.

Laptop werkt verder overal snel (sites renderen etc etc)

Ben wel erg nieuw naar een eventuele oplossing (specs zijn snel genoeg!) En ik bedoel dan niet een omzeiling, dat je bij deze computer>eigenschappen>geavanceerd>prestaties>instellingen>"de inhoud tijdens het slepen weergeven" uitschakeld

[ Voor 41% gewijzigd door ToFast op 06-05-2009 22:41 ]

• Daffie
Bedankt voor alle reacties tot dusver. De specs van mijn PC:

AMD 64+ dualcore 4600+
MSI K9A Platinum mobo (ATI chipset)
1 TB Samsung Spinpoint Sata HDD
GeiL 4 GB DDR2-800 Quad Channel Kit
500W Zalman PSU
Sapphire Radeon HD4890 1GB
-
Voor de rest een sata brander, en een Creative X-Fi Gamer geluidskaart.
Ik ga eens het een en ander proberen. Bedankt tot dusver.

EDIT: Ik las dat iemand het over de HDD had. Dat zou het best eens kunnen zijn. Ik heb afgelopen week mijn PC ge-herinstalleerd omdat tijdens het booten Windows een 'essentieel Windows-bestand' ineens niet kon vinden. Ik vond dat al vreemd want ik had niks geks gedaan. Toen voor de grap eens een béta van Win7 getest, kreeg ik op t gegeven moment een bluescreen. Vervolgens weer eraf gemikt, een oude stoffige Vista uit te kast getrokken....na een paar reboots vanwege drivers en proggies begon ie weer over missende bestanden! Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er een andere HDD in gooi.

Enneh, aan de specs zal het denk ik niet liggen. Mijn 2e PC is het 'levende bewijs': die PC is op alle gebieden minder goed, en daar heb ik geen problemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Daffie op 06-05-2009 23:25 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Heeft echt niet met de HD te maken hoor. Meer met videokaart(-drivers) en/of CPU e.d.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30

MsG

Forumzwerver

Hier op inhakend, ik heb een redelijk snelle PC (C2D E6850, 8800GTX) maar als ik op minimize klik in windows bij een willekeurig venster dan kan ik onder de animatie van minimaliseren de muis even niet bewegen. Is dit normaal? Het gaat echt om een fractie van een seconde, maar vond het een beetje gek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:27
Het kan wel degelijk met de harde schijf te maken hebben, specifieker met het wisselbestand.

Als Windows daar de data in bewaard van wat er in een map staat (thumbnails bijvoorbeeld) dan moet ie die data van de schijf laden.

Ik zou overigens het geheugen ook nog niet uitsluiten.

@MsG; topickaping is hier niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 06-05-2009 23:43 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is inderdaad niet zo bijzonder. Ik ken/heb het ook wel. Zet Taakbeheer eens open op het prestatietabje en kijk dan eens of tijdens het slepen de CPU naar 100% gaat.

Ik neem overigens wel aan dat hardwareversnelling van je videokaart volledig aan staat? En je hebt geen veel te hoge refresh-rate ingesteld staan?

Missende bestanden hoort natuurlijk niet en verdienen enige aandacht. Is het niet hiervoor dan wel om evt. andere problemen te voorkomen.

Als het niet weg te krijgen is gewoon niet op letten. Het beïnvloedt het functioneren van je PC verder niet. Zonde om er te veel tijd aan te verspillen.

Nog een gedachte. Deelt je videokaart een interrupt? Kijk of je hem er eentje helemaal voor zichzelf kunt geven.

8)

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-05-2009 00:02 ]

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 20:06
specs maken niks uit heb het zelf op een q6600 op 4.0GHz gehad.
Echt mijn ervaring is wel driver updates werken vaak wel zeker met windows 7
de update laten runnen verhelpt het probleem.

in vista is het me toen gewoon in 1x verdwenen waarschijndelijk ook een driver update
geweest. kan ik me niet meer herinderen ;)

dingen die je kan probeeren :
Geheugen iets overclocken heel simpel standaart tedoen in bios.
CPU iets meer prik
Videokaart iets overclocken.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

kan ook het geheugen zijn, als dat niet goed is, kan je ook ineens windows bestanden missen, als je pech hebt is het binnen 2 dagen gebruiken ook meteen weer over en uit met je verse install..

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Check gerust geheugen en HDD inderdaad, zeker bij die missende bestanden. Misschien rekent Windows zijn graphics nog in werkgeheugen uit voordat hij ze naar de framebuffer van je videokaart spamt en daar gaat het mis door corruptie?

• i7x
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Heb dit probleem ook ooit gehad. Bij mij was het opgelost na het installeren van de laatste drivers :S.

• Daffie
De drivers van mijn videokaart heb ik na de installatie van windows van http://www1.sapphiretech.com/us/support/drivers.php gedownload. Ik ga er van uit dat ze goed zijn. Ik heb de drivers van mijn mobo echter gewoon van de CD geplukt, ik zal die ook eens updaten. Ik ga ook eens met werkgeheugen en HDD spelen.

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Overklokken om dit probleem te verhelpen lijkt me niet zinvol, dat is echt marginaal geneuzel in dit verband. Mijn ervaring is toch echt dat het in de software/drivers zit.

• sopsop
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

CaptJackSparrow schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:44:
[..]
Nog een gedachte. Deelt je videokaart een interrupt? Kijk of je hem er eentje helemaal voor zichzelf kunt geven.
Interrupts was bij mij ook het eerste dat naar binnenschoot. Maar ik heb eigenlijk sinds windows 3.11 hier geen problemen meer mee gezien. Ik weet nog wel dat in the-good-old-days je een modem kon installeren waarbij je dan een IRQ-conflict kon hebben met een ander serial device: bijvoorbeeld de muis. Wel eens gehad dat je alleen kon BBS-en als je de muis bleef bewegen :)

• BèR
  • Laatst online: 20-11-2022
Sinds ACPI zijn intrede heeft gedaan kun je zelf niet eens meer interrupts veranderen. En dit lijkt me ook echt een onwaarschijnlijke oorzaak. Eerst eens alle essentiele hardware volledig checken, dan verder zoeken, dat lijkt me het best.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is een functie van Windows om de inhoud van het venster tijdens het slepen te weergeven, dit valt uit te schakelen en zou je van je probleem af moeten helpen.

Rechtsklik Deze Computer -> Eigenschappen -> Tabblad Geavanceerd -> in het gedeelte Prestaties de knop 'Instellingen' aanklikken en het bovenste vinkje weghalen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
NitroX infinity schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:15:
Dit is een redelijk normaal fenomeen, ik heb het genoeg keren meegemaakt, ligt eraan dat je computer de informatie niet snel genoeg kan verwerken. Beweeg de vensters maar eens langzamer, dan zou het al een stuk minder moeten zijn.
Om precies te zijn, de schermen achter het venster wat je beweegt kunnen niet snel genoeg hun inhoud opnieuw tekenen als Windows hier om vraagt wegens het verplaatsen van het bovenliggende venster.

Hier zou je geen last meer van moeten hebben in Vista/Win7 als je WDDM-drivers en Aero gebruikt, aangezien elk scherm dan een texture is die alleen nog maar geplaatst (groot op je scherm, klein in taskbar preview bijv.) hoeft te worden door de GPU en achterliggende vensters niet zichzelf opnieuw hoeven te tekenen. Zie oa http://blogs.msdn.com/gre...ve/2006/03/05/544314.aspx en http://blogs.msdn.com/gre...ve/2006/03/19/555087.aspx :)
Pagina: 1