Toon posts:

[Mac en Windows 7] Dus..

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 7 op mijn Macbook pro geinstalleerd, alle drivers van de Macbook OSX cd geinstalleerd en het werkt perfect..

Nu heb ik Windows is beter bekeken, (7) en het valt mij op dat heeel veel functies in Windows 7 gewoon compleet over genomen zijn van het idee van Mac OS X.

Ik geef een paar voorbeelden:

Dock idee --> Windows Taskbar (volledig veranderd lijkt erg op de Dock in Mac)
Voorkeuren --> Configuratiescherm in Windows 7 lijken erg op elkaar.
Achtergronden en Screensavers --> Instellingen in Windows 7 qua achtergronden komen volledig overeen. Achtergronden automatisch na zoveel minuaten laten veranderen, zelfde geld voor screensavers.
Sticky Notes --> Volledig hetzelfde in Mac als in de nieuwe Windows 7.
Macbook HD --> Deze computer & bij Mac je schijf openen nu dezelfde inhoud: Gebruikersnaam, Programma's, Pictures, Documents.. etc... niet meer de standaard schijven zoals je van Windows kent, maar nu zoals Mac zijn "Computer" opent.
Alle schermen --> Schermen in Windows 7 hebben nu standaard links mappen staan van Windows. (Dit is ook in Mac Libraries, Computer, Network, etc.
Mac Gadgets en Windows Gadgets is compleet hetzelfde.

Het mooiste is nog de taskbar, die precies zoals Dock werkt, je hebt daar standaard links.. en deze lichten op als je een programma gebruikt. :o

Goed, waarschijnlijk zijn er nog meer overeenkomsten..

Ik vind het zwak, maarrrr beter goed gejat dan slecht bedacht vind ik zelf.
Wel jammer dat Microsoft zich zo laat kennen, des te meer wordt er bevestigd hoe goed Mac OS X is.

Ik ga weer naar Mac OS X Leopard, ik heb genoeg gezien..
Weer een ervaring rijker.. :9

Owja; hier nog ff mijn screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/1692956/640/1692956.jpg

Toch is Mac een stuk fijner als dat Windows is.. sorry ik blijf bij mijn mening :P
Adios, Tot ziens, bye bye..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 20:51 . Reden: Screenshot erbij geplaatst ]

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik ben niet zo goed op de hoogte van verschillen/overeenkomsten van os'en. Het lijkt mij alleen dat dit soort kopieer gedrag eerder goed is dan slecht. Bij auto's bijvoorbeeld gebeurd het toch ook heel vaak dat een merk met iets nieuws (functioneel/bling/enz) komt en dat het dan en soort standaard wordt uiteindelijk?

Als iets in het algemeen goed werkt, handig of mooi is, lijkt het mij zelfs dom om het niet te kopieren (even om de discussie heen of de door jou genoemde features ook daadwerkelijk handig zijn).

Ik vroeg me ook af of OSX de functie heeft om meerdere vensters gemakkelijk te verdelen over het scherm? Windows 7 heeft dat wel las ik. En dat vind ik persoonlijk dan weer een super functie. Als OSX dat niet heeft hoop ik voor OSX gebruikers dat Mac die functie dan van Windows kopieert!

BTW ik ben zelf een Windows gebruiker.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeebonk op 06-05-2009 21:01 . Reden: typo ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je zit nou een hele hoop features te vergelijken die al sinds het begin van Vista er zijn, dus het is niet zo dat Microsoft het 'ineens' besloot in Windows 7 te stoppen, verder weet ik zeer weinig van Mac OSX af en zal ik me er dus ook buiten houden ;), maar je moet niet doen alsof dit allemaal spinternieuw is.

En ik ben het ook eens met Zeebonk hierboven, als het allemaal van OSX gejat is, dan ben ik blij voor de mensen die dat gebruiken, want ik vind het allemaal ook wel lekker werken in Windows 7.

Verwijderd

Topicstarter
Zeebonk schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:57:
Ik ben niet zo goed op de hoogte van verschillen/overeenkomsten van os'en. Het lijkt mij alleen dat dit soort kopieer gedrag eerder goed is dan slecht. Bij auto's bijvoorbeeld gebeurd het toch ook heel vaak dat een merk met iets nieuws (functioneel/bling/enz) komt en dat het dan en soort standaard wordt uiteindelijk?

Als iets in het algemeen goed werkt, handig of mooi is, lijkt het mij zelfs dom om het niet te kopieren (even om de discussie heen of de door jou genoemde features ook daadwerkelijk handig zijn).

Ik vroeg me ook af of OSX de functie heeft om meerdere vensters gemakkelijk te verdelen over het scherm? Windows 7 heeft dat wel las ik. En dat vind ik persoonlijk dan weer een super functie. Als OSX dat niet heeft hoop ik voor OSX gebruikers dat Mac die functie dan van Windows kopieert!

BTW ik ben zelf een Windows gebruiker.
Ik denk zelf dat Windows 7 een super goede Windows versie zal worden, goed over nagedacht en natuurlijk goede features.
Omdat ik als Mac gebruiker ziet wat Windows 7 is, viel dit mij gewoon op. Ik zie het totaal niet als iets slechts, meer als iets goeds gejat!

Het is zeker zo dat Mac lastig omgaat met vensters makkelijk verdelen, soms vind ik dat Windows gebruikers vriendelijker is met zulke features, zelfde met openstaande schermen etc..

Alles heeft zijn goede en slechte kanten..
Maar toch blijft het typisch dat je Microsoft; Apple ziet afschieten, en ze toch aan de voeten liggen..

Andersom trouwens ook hoor ;-)

Mac blijft toch gebasseerd op een "niet" eigen basis OS, waar Windows dit volgens mij wel is toch?

Verwijderd

Topicstarter
TrekDude101 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:04:
Je zit nou een hele hoop features te vergelijken die al sinds het begin van Vista er zijn, dus het is niet zo dat Microsoft het 'ineens' besloot in Windows 7 te stoppen, verder weet ik zeer weinig van Mac OSX af en zal ik me er dus ook buiten houden ;), maar je moet niet doen alsof dit allemaal spinternieuw is.

En ik ben het ook eens met Zeebonk hierboven, als het allemaal van OSX gejat is, dan ben ik blij voor de mensen die dat gebruiken, want ik vind het allemaal ook wel lekker werken in Windows 7.
Inderdaad... veel features die ik hier noemde zijn "vrijwel" nieuw in Windows 7, qua look en feel dan. Niet de achterliggende gedachten. Ik ken Windows Vista erg goed en weet dat deze functies echt niet terug komen in Vista :P

Persoonlijk denk ik dat het gebruik van Windows 7 veel fijner zal zijn wanneer ze het meer aansluiten op andere OSen.. en andersom natuurlijk... uiteindelijk is het stom om het wiel nogmaals uit te vinden ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TrekDude101 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:04:
Het is ook niet nieuw en in veel gevallen is de Mac OS implementatie ook niet meer dan een aangepaste versie van iets wat er al was. Maar goed, zo kun je Mac OS ook wel met diverse linux distribs gaan vergelijken om tot de conclusie te komen dat alle populaire OSsen erg veel op elkaar lijken en steeds meer naar elkaar toe groeien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:08:
[...]

Het is ook niet nieuw en in veel gevallen is de Mac OS implementatie ook niet meer dan een aangepaste versie van iets wat er al was. Maar goed, zo kun je Mac OS ook wel met diverse linux distribs gaan vergelijken om tot de conclusie te komen dat alle populaire OSsen erg veel op elkaar lijken en steeds meer naar elkaar toe groeien.
Wat misschien juist goed is?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je dan? Dat ze iets compleet anders verzinnen dat waarschijnlijk een stuk minder lekker werkt? In de software wereld is zoiets nou eenmaal onmogelijk te vermijden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:09:
[...]

Wat misschien juist goed is?
Even ontgaat mij het punt van dit topic mij denk ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Alle besturingssystemen nemen functionaliteit en ideeën van elkaar over. Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Dit is uiteindelijk voor de gebruiker alleen maar fijn :).

Er is op zich altijd ruimte om bepaalde functionaliteit te vergelijken of om een topic te openen om je keus te maken tussen bijv. Windows (7) of Mac OS X. Maar dit topic begint al erg vooringenomen ;) . Aangezien dit topic waarschijnlijk toch zal ontaarden in een fanboy-festijn, zet ik er preventief een slotje op.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.