Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een tijdje geleden is mijn Sennheiser hoofdtelefoon helaas overleden.. Het was altijd wel een fijne koptelefoon (mijn eerste na een tijd gewoon oortje gebruikt te hebben).
Nu ben ik echter op zoek naar een nieuw paar, wil nu gewoon een goed paar hebben van rond de 100 - 120 euro.
Ik heb mijn oog laten vallen op de K242 HD van AKG, ik kan alleen totaal geen reviews vinden van deze koptelefoons..

Misschien dat iemand van jullie ervaring heeft met deze hoofdtelefoon? Is het een goed idee deze aan te schaffen? Ze zullen voornamelijk gebruikt gaan worden voor de Mp3-speler en aan mijn laptop.
Zijn er misschien nog andere hoofdtelefoons aan te bevelen?

Alvast bedankt,

Ruben

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Open/gesloten?
met of zonder versterker?
wat voor genre muziek?
etc
de AKG k242 hd heeft een hoofdtelefoon versterker nodig, of althans is wel aan te bevelen van wat ik heb gelezen

en misschien kan dit helpen:
http://www.head-fi.org/fo...hones-under-150-a-422442/

[ Voor 68% gewijzigd door andyy op 06-05-2009 23:13 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ik het goed zie is dit gewoon de opvolger van de K240 :) Ik heb zelf nu een jaar of 7 de K240-DF en daarna was vooral de K240-S nog leverbaar. De DF is een echte studio headphone (diffuse field) met 600Ohm impedantie en de K240-S is een stuk makkelijker aan te sturen: 55 Ohm. De K242 is ook 55 Ohm dus ik denk dat de gelijkenis met de K240-S heel groot is. Qua looks zijn ze vrijwel identiek.

Ik ben zelf wel een AKG liefhebber vanwege de neutrale sound en ik kan je de K240 modellen zeker aanbevelen :) De K242 zal geen uitzondering zijn denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:35

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De K242HD is m.i. geen handige portable koptelefoon. Hij is half-open waardoor er vrij veel geluid naar binnen en buiten kan.

Kijk eens naar de AKG K518DJ, AKG 172HD of Sennheiser HD25-1 II (feedback.nl) voor een degelijke koptelefoon.

Wat mij befreft heeft de AKG K518DJ de beste prijs/prestatie verhouding, levert de AKG K172HD het meest neutrale geluid en bied de Sennheiser HD25-1 II het beste portable geluid onder de 200 euro.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik ben het volledig eens met Kanarie over de Sennheiser HD25-1 II. Deze heb ik zelf ook (van Feedback) en deze geeft als gesloten hoofdtelefoon een erg goed geluid. Wat ik persoonlijk wel een nadeel (en ook voordeel!) vind is dat gesloten bij deze hoofdtelefoon echt gesloten is.

Overigens wordt er bij AKG ook altijd aanbevolen om in ieder geval de kabel te vervangen, want deze is over het algemeen nogal ruk, appearently.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast allemaal voor de reacties, het enige nadeel is dat ik over het algemeen niet zo tevreden ben over het draagcomfort van Sennheiser. De vorige headphones zaten ook niet echt super en kreeg vaak last van de oren bij langer luisteren. Ook is het fijn als er velvet earpads opzitten, iets wat de Sennheiser HD25-1 II niet heeft..

Ik moet dus kijken naar een gesloten hoofdtelefoon? Dan lijkt mij de K272 HD een betere keus dan de K242. De K272 HD heeft een around-ear systeem wat mij een stuk lekkerder lijkt dan het on-ear systeem van de K172.
Of zit ik hiermee weer met hetzelfde probleem dat de koptelefoon niet aangesloten kan worden op mijn mp3 speler?

Is de K272 HD dan misschien een goede keuze? (Wel iets duurder, maar dat moet dan maar :P)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 14:36 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:35

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:06:
Bedankt alvast allemaal voor de reacties, het enige nadeel is dat ik over het algemeen niet zo tevreden ben over het draagcomfort van Sennheiser. De vorige headphones zaten ook niet echt super en kreeg vaak last van de oren bij langer luisteren. Ook is het fijn als er velvet earpads opzitten, iets wat de Sennheiser HD25-1 II niet heeft..
Heeft ie wel. Zitten meegeleverd in de doos van de HD25-1 II (let op de II :) )
Ik moet dus kijken naar een gesloten hoofdtelefoon? Dan lijkt mij de K272 HD een betere keus dan de K242. De K272 HD heeft een around-ear systeem wat mij een stuk lekkerder lijkt dan het on-ear systeem van de K172.
Of zit ik hiermee weer met hetzelfde probleem dat de koptelefoon niet aangesloten kan worden op mijn mp3 speler?

Is de K272 HD dan misschien een goede keuze? (Wel iets duurder, maar dat moet dan maar :P)
De K272 heeft een standaard mini-jack (3.5mm) plug. Het is wel een gigantische koptelefoon. Ik heb hem voor thuis, niet voor op straat :)

En ja, around-ear zal altijd prettiger zitten dan on-ear, maar de HD25 is erg comfortabel. De AKG K518DJ moet je een paar nachtjes over een stel boeken spannen en heeft pleather earpads, geen velour.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Hoor van verschillende mensen dat de Sennheiser HD25 niet echt heel goed zit. Blijkt ook dat de prijzen van de Sennheiser en de AKG K272 qua prijs heel erg dicht bij elkaar liggen. Denk dat ik dan voor de AKG K272 HD ga (ondanks de grootte schijnen ze heel licht te zijn),

Weet iemand een winkel in de buurt van Alkmaar of Amsterdam/Haarlem waar je rustig naar de AKG's kan luisteren? Ik kan geen winkels vinden waar ze die headphones verkopen..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 22:43 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor aankoopvragen, shops, en dat soort zaken, moet je in Shopping Forum zijn.
Pagina: 1