[Windows 7] BSOD tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Vandaag geprobeerd W7 RC 32-bit te installeren op mijn Acer Aspire L100, maar krijg tijdens de installatie, na de eerste keer herstarten, een BSOD (0x0000007T). Een vergelijkbaar probleem had ik ook met de beta, toen is het ook niet gelukt W7 te installeren. Van de beta heb ik destijds zowel de 32 als 64-bit variant uitgeprobeerd (gebrand op verschillende dvd's en branders). Bij de 32-bit versie keeg ik de melding: irql not less or equal (0x000000a), bij de 64-bit versie kreeg ik de melding: interrupt exception not handled, en werd "Nvlddmkm.sys" als boosdoener genoemd (Nvidia driver). Ik heb toen o.a. het geheugen gecheckt en heb eea uitgeschakeld in het BIOS, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik W7 wel werkend krijg?

M'n computer draait op: AMD Athlon 64 X2, 3800+, DDR2-533, moederbord: FC51PVG, chipset nVidia nForce 430, grafische chipset: nVidia GeForce 6150 LE en is Vista capable.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen "propere" drivers te slipstreamen met vLite? Zodat Win7 bij de installatie meteen "betere" drivers heeft.

Het is een wilde gok, maar het kan werken :)

Voor de rest heb ik ook niet meteen een idee.. je kan je BIOS eens controleren op mogelijke instellingen die deze fout zouden kunnen veroorzaken. Zo had ik bij vista regelmatig een BSOD gewoon puur omdat memory mapping aanstond in de BIOS terwijl ik een 32bit OS had draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Bedankt, ik ga het binnenkort wellicht eens proberen met vlite. Voorlopig heb ik het probleem "opgelost" door Mandriva te installeren, bevalt eigenlijk buitengewoon goed. Zo geïnstalleerd en is mooi geïntegreerde omgeving.