Instabiele internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Na twee jaar goed gewerkt te hebben worstel ik de laatste paar weken met een instabiel netwerk. De downloadsnelheid is zeer hoog en constant (480KB/s), terwijl mijn uploadsnelheid nooit boven de 10KB/s komt (dit was voorheen altijd 70KB/s). Ook is het aantal 'connections' volgens speedtest.nl lager dan normaal: 100 tegenover 700. Tussen het ISRA-punt en mijn Zyxel 2602H-61C modem (van Tiscali/Telfort) zit een splitter en na mijn modem komt een wireless accesspoint.

Zelfs het direct aansluiten op het modem geeft geen verandering. Nu viel het mij net op dat soms zodra het modem gerest wordt het internet weer fatsoenlijk werkt voor ongeveer een minuut, waarna het weer terugzakt naar de lagere waarden. Ik heb al verschillende kabels en LAN-aansluitingen geprobeerd, maar dat levert geen verandering op. Heeft iemand enig idee wat de slechtere verbinding kan veroorzaken?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Gebruik je veel p2p netwerken? Want dan kan het zo zijn dat je in de knoop komt met een mogelijk beperkt aantal simultane connecties dat je modem/router aan kan.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nee, zelfs na een reset vertraagd alles zonder dat ik iets doe.