Ik heb ondertussen een aardige collectie muziek opgebouwd waardoor ik op dit moment eigenlijk nooit meer alle muziek na kan kijken op bijvoorbeeld genre of stijl. Nu maak ik gebruik van iTunes, en het leek me daarom wel een mooi idee om een programma te schrijven die de XML bibliotheek van iTunes inleest en alle gegevens nakijkt door deze op de een of andere manier te vergelijken met die op diverse muziek sites zodat ik achteraf alleen maar op "Ok" hoef te klikken waardoor de bibliotheek aangepast wordt. Tenminste, dat is waar het dan in grote lijnen op neerkomt.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het verbinden met dergelijke databases om deze gegevens op te halen. Ik weet wel dat er verschillende sites zijn waar ik mijn info vandaan wil halen zoals: allmusic.com, last.fm, amazon.com, cduniverse.com. Maar hoe trek ik de benodigde data uit deze sites?, zijn er alternatieven? bestaan er al tools die dit kunnen? (ik ben ze nog niet tegen gekomen).
Graag jullie ideeën hier over.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het verbinden met dergelijke databases om deze gegevens op te halen. Ik weet wel dat er verschillende sites zijn waar ik mijn info vandaan wil halen zoals: allmusic.com, last.fm, amazon.com, cduniverse.com. Maar hoe trek ik de benodigde data uit deze sites?, zijn er alternatieven? bestaan er al tools die dit kunnen? (ik ben ze nog niet tegen gekomen).
Graag jullie ideeën hier over.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 19:36 . Reden: spelfout ]