Weer iets over overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
tja, ik heb nu een celly 500@563 (75 Mhz FSB op be6), maar ik wil meer. Als ik em op 83 Mhz gooi, start Windows niet op, hij kan geen bestanden op de harde schijf vinden e.d.
Hoe lukt mij dit, ik heb een IBM DJNA 15,2 5400 tpm :( Gyg Udma/66 (op moederbord dus een U/dma 66 controller geintegreerd).
Kan ik het verhelpen door een andere modus te selecteren of kan het allemaal simpelweg niet hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TB,
_Als_ het een PCI frequentie-rpobleem is kun je misschien door naar 100 MHz. dit werkt wellicht wel als je geheugen dit ondersteunt.

Hamish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Kan niet met mijn Celeron, start ie helemaal niet meer op, waar kan dat aan liggen? Ik heb een zgn. FSB-forcer op mijn convertor, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je ff het voltage iets hoger zetten. met stappen van 0,05 of 0,1 volt! En die 100 Mhz FSB haal je natuurlijk nooit met je 500!!!! Ook kan de ATA66 problemen geven met overklokken. Je moet dan kiezen. Overklokken alleen op ata33 of niet overklokken en op ata66! Jou keuze. Voor meer vragen mail of icq maar.

Ralph B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mobo's doen gek (mijn Gigabyte BXC bijvoorbeeld)als de FSB anders is dan 66 of 100: dan gaat bv. de AGP-bus hoger dan 66 if de PCI hoger dan 33. Als je de divider zelf kunt instellen is er niks aan het handje; gewoon lagere frequentie pakken.

Het beste is 66 of 100 MHz voor de FSB, maar dat trekt een C500 niet: dat zou 750 MHz worden, en da's teveel van het goede.

Je kunt 's proberen de CPU-voltage te verhogen van 2.0 naar 2.1-2.4 (en zorg dan voor een goede koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb het voltage al eens veranderd....... Helpt nix, ik denk dat het aan de hd ligt, ATA 66 dus, ik zal em eens op 33 zetten, maakt toch niet zoveel uit, kan ik nu niet doen, want ik zit nu op school op internet, gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

probeer het eens in pio4 mode..misschien werkt dat

en kun je de 'deel-factor' (weet nooit goed hoe je dat moet noemen) van je pci-bus niet zo instellen als het met 100 mhz zou zijn? dan ben je die wel aan het onderklokken, maar je krijgt misschien je processor wel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
In Pio 4 mode doet ie het ook niet (hij krijgt registerfouten) en de deefactor kan ik jammer genoeg ook niet anders instellen dan 1/2, dus dan komt de PCI-bus op (83/2) 41,5 , dat zal wel iets te hoog zijn..... Maar is er geen bios update ofzo, zodat ik hem wel anders kan instellen?? Niet bij www.abit.nl .
Ik denk dat het gewoon niet wil, helaas.....
Pagina: 1