Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista SP1] 'Gehaper'...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Acer Aspire 8930G-644G32MN notebook in mijn bezit, met o.a. de volgende specs: een Core 2 Duo T6400, Nvidia Geforce 9600M GT (1024MB), 4GB geheugen. Op de laptop is nog een Behringer UCA200 USB-soundcard aangesloten.

Ik heb last van 'haperend' geluid tijdens het afspelen van muziek. Daarnaast vanmiddag Wolfenstein - Enemy Territory geinstalleerd; tijdens het spelen presteert het ding geweldig goed, maar in het menu datzelfde haperen... maar dan 10 keer zo erg. Beeld en geluid blijven beiden heel kort hangen, om de paar seconden.
Ik had al even gezocht naar een oplossing, maar heb, naast het updaten van de drivers, niets kunnen vinden. Ik heb de laatste Nvidia drivers, Behringer drivers voor de geluidskaart, Intel WiFi Link 5100 drivers geinstalleerd. Gisteren alle apps die ik niet nodig had gedeinstalleerd, dat wat er nog draait, is wat echt nodig is.
Na het updaten van de netwerkdrivers leek het wel even minder te worden overigens, maar het is alles behalve over...

Aan de notebook zelf kan het toch niet liggen, dit ding is sterk zat...

Iemand? Help? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 18:41 ]

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 14:00
Probeer ook eens alle software die automatisch opstart uit te schakelen. Drivers installeren ook vaak andere programma's die "nodig" zijn en daarom automatisch opstarten. Mijn ervaring is dat voor video en geluid niets meer hoeft te worden opgestart naast de driver zelf.

- msconfig of ccleaner en dan alles van opstarten uitvinken -

Weet niet of het helpt hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, het haalt niets uit... sterker nog, het probleem is in Enemy Territory nu nog duidelijker aanwezig: klik ik in het hoofdmenu op 'Play Online', blijft 'ie doodleuk een paar seconden (!) stotteren/hangen. :X

Net trouwens ook maar even gekeken naar de CPU-load en het geheugen terwijl ik het systeem even wat te doen gaf... niets bijzonders opgevallen, genoeg resources..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is deels 'opgelost'. Ik gebruik de onboard Realtek soundcard maar gewoon voor het afspelen van audio, deze heeft het probleem niet, en de Behringer USB soundcard met ASIO drivers alleen voor het produceren van muziek... :/
Ik had al haast de neiging alles eraf te gooien en over te stappen op de Windows 7 RC (gisteravond dan ook gedownload)...

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:24

Wish

ingwell

Dat klinkt toch echt als een driver issue van de soundcard. Kun je daar niet eens mee spelen (alternatieve versies ouder of nieuwer)?

No drama