Toon posts:

Draadloze modem verbinding met draadloze router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,
Sinds vandaag is zeker geworden dat wij binnen nu en een maand overstappen op UPC. Ik heb er een draadloze modem bijgevraagd zodat deze in de meterkast kan komen te staan. Wat ik nu heb staan is een Orange livebox met daarachter de draadloze router Sitecom WL161. Wanneer de draadloze modem van UPC (de Rangemax Wireless Router WPN824 of de Netgear WNR3500, ik verwacht de eerste) in de meterkast komt te staan kan deze niet meer bedraad verbonden worden met de sitecom router, wat nu wel het geval is.

Het liefst zou ik deze router hier willen laten staan omdat hier alle pc's en andere apparaten op zijn aangesloten. Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat de draadloze modem die ik krijg het internet doorvoert naar de sitecom?

Alvast bedankt,
Lars

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt prima die WL161 achter de de door UPC geleverde router hangen door de WL161 terug te bouwen naar switch. Dit gaat alleen lastiger op als je alle LAN poorten op de WL161 in gebruik hebt, maar als je er 1 vrij hebt prik je die gewoon in het LAN gedeelte van de door UPC geleverde router en klaar.
Je zult alleen dingen als DHCP uit moeten schakelen op de WL161 en dat door die van UPC af moeten laten handelen want 2 DHCP servers in 1 netwerk is vragen om problemen ;)

By the way staat hier een review van die WPN824.

[ Voor 9% gewijzigd door Xorsist op 06-05-2009 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, zal het eens lezen.
Zoals je nu beschrijft is hoe het nu staat met de livebox, alleen dit wil ik draadloos.
De meterkast waar de door UPC geleverde router komt te staan is 15 meter van de WL161 vandaan.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

zou je niet ik een keer de hele zwik vervangen voor een apparaat waar alles mee kan wat je wil ?

Signature

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik denk dat de mensen boven mij niet goed gelezen hebben. De TS wil de draadloze router draadloos verbinden met de draadloze modem. Mijn inziens zal dat niet zal werken omdat de WL161 niet in die richting kan routeren en niet zelf kan verbinden met een ander draadloos apparaat.

Wat de TS wil kan niet met een 'standaard' router. De duurdere apparaten kunnen dit wel en de routers waar alternatieve firmware voor bestaat ook. Maar out-of-the-box gaat dit niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik heb t wel gelezen! :( :P

De enige manier waarop je volgens mij routers draadloos kunt koppelen is via WDS, dan kun je een andere router of accesspoints extenden :)

Signature

• Xorsist
Met ^^, WDS staat of valt met ondersteuning vanuit betreffende router. Daarentegen is het mijns inziens (afhankelijk van de siruatie natuurlijk) vrij makkelijk om een kabeltje te trekken indien de router evt WDS niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden :)
Die kabel gaat zoiezo niet door, dan zorg ik wel de pc's een draadloze nic krijgen oid.

Zoals ik al lees gaat dit dus niet echt werken zonder nog een router/accespoint te moeten aanschaffen.
Zijn er dan andere mogelijkheden om toch daar internet te krijgen waar nu die WL161 staat? Wat zou ik hiervoor moeten kopen? het simpelst leek mij en voor mijn gevoel bestaat er heus wel zoiets, gewoon iets wat het draadloze signaal van de UPC router doorstuurt naar zijn LAN-poorten ?

En volgens mij noem je dit gewoon een accespoint, maar dat weet ik dus niet zeker ;)?

• Xorsist
Naja dat kun je gewoon middels WDS bereiken dus kijk A of de router die je van UPC krijgt WDS ondersteund (note: wds halveert je maximale doorvoer daar de "slaaf" alles middels wireless relayed naar de "master" (als in een 54Mbit verbinding word een 27 Mbit verbinding)) en B zoek een router die hetzij out of the box danwel na installatie van alternatieve firmware WDS ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Xorsist op 06-05-2009 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok bedankt, ik ga opzoek :)
Pagina: 1