Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum]Navigatie in tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Wanneer er tekst-only gesurft wordt (met een tekst-only browser, waar bijvoorbeeld blinden ook gebruik van maken i.c.m. brailleregel) maakt je bij het veranderen van vrijwel elke pagina gebruik van de "Spring voorbij navigatie" (vanaf nu Svn) optie, om zo bij de tekst te komen (alternatief is negen pagina's naar beneden scrollen).

"Vroeger" (voordat het forum en de FP geïntegreerd waren) moest je twee keer naar beneden drukken, dan zat je op Svn. Na die layout change moest je drie keer naar beneden drukken om op Svn te komen, maar sinds kort moet je vier keer drukken!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2cykvk.png

Dit is best wel vervelend, aangezien je dit bij elke nieuwe pagina moet doen.

Is het mogelijk om Svn bovenaan de pagina te zetten (of in ieder geval zo vroeg mogelijk op de pagina)? De links die nu boven Svn staan horen mijns inziens ook bij de navigatie ;)

Gebruikte browser: ELinks 0.11.1
Gebruikte shell: GNU bash, version 3.1.17(1)-release (i486-pc-linux-gnu)
Gebruikte SSH client: PuTTY Release 0.60

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maar die Link: elementen die jij ziet zijn de gelinkte RSS feeds die in de <head> sectie staan, en daar kan je verder geen content in kwijt, laat staan een Svn link. Met andere woorden: de Svn link staat eigenlijk al zo vroeg mogelijk op de pagina, namelijk direct na de titel.

Intentionally left blank

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Dan is het misschien jammer voor de tekst-browser gebruikers onder ons. Ik navigeer blind 3x naar beneden [enter] als ik naar een nieuwe pagina ga, dus 'klik' nu steeds mis.

De eerste link verwijst overigens naar http://tweakers/net/ext/opensearch.dsp?type-got en de tweede link naar http://gathering.tweakers.net. Lijken me geen RSS feeds.

Is het verder niet mogelijk om de header browser-afhankelijk te maken? (html-n00b hier, dus roep ook maar wat :P)

Als het niet minder kan worden, dan hoop ik dat het in ieder geval dat het niet meer wordt :)

My anime addiction.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb in een dev-versie van de code een extra Link-element toegevoegd, dat als eerste wordt geplaatst en in ieder geval bij mijn Lynx en Links wordt getoond en hij werkt hetzelfde als de "spring voorbij navigatie".

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
En het werkt prima! Persoonlijk vind ik het erg fijn navigeren! Bedankt :)

My anime addiction.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

woei :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.