• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:18
Onlangs heb ik een nieuwe film gekregen,

Het is een .MKV x264-Vinyl 1080p bestand. Aangezien mijn computer rare problemen heeft en daarom het fimpje niet kan afspelen, (schokken & artifacts). Dacht ik eraan om de MKV file maar te testen, want (720p afspelen gaat perfect (VLC).

Hoe?
Met ISObuster de MKV file decompilen als het goed is krijg je dan een TRACK01 bestandje,
die op een externe HDD gooien en dan aansluiten op je normale dvd speler.

Zal dit werken? Dan zou je toch ook HDDVD (geript in VIDEO_TS) mapje kunnen afspelen op je dvd speler?

Computers are useless. They can only give you answers.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DVD =! HDDVD of Blueray (dus ook geen x264). Gaat niet werken :)

Dan zou ik eerder kijken wat er mis is met je PC (overvloed aan codecs mogelijk?) en daarop werken. Kans daarbij is nog dat een Blueray/HDDVD speler niet eens gekopieerde/gemaakte schijfjes wil afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2009 17:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 13:13
het afspelen van 1080p is een aanzienlijk zwaardere opgave voor een PC dan het afspelen van 720p ...

In theorie zou je hem moeten kunnen converten naar een willekeurig formaat wat je hddvd speler afspeelt.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
De kans dat dit werkt is nihil. De meeste DVD-spelers ondersteunen geen x264 en als ze dat al doen hebben ze vaak de rekenkracht niet om meer dan 480p (of als je geluk hebt 720p) te decoderen.

Of het in jouw geval werkt hangt sterk af van de gebruikte DVD-speler en die vermeld je helaas niet in je post. Verder kun je dit gewoon opzoeken in de handleiding van die speler. (Staat gegarandeerd een lijstje of tabelletje in met ondersteunde formaten).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Brainsz
Ik zal eens een kijkje nemen in de handleiding, maar tot zo ver ik het weet is het een Simpele DVD speler van de Makro die ook DIVX kan afspelen.

Ik vind het indd raar dat mijn PC het niet trekt, even korte spec.
Pentium D 3.4ghz (is oude dual cores)
2gb ram 533mhz
8800GTS G80 320mb
Beeldscherm reso 1680x1050

Normaal kijk ik 720p vloeiend met alle pracht en praal, maar nu wou ik eens een keertje kijken wat het verschil nou was tussen 1080 en 720. En de maximale uithalen mijn monitor.

Ik heb begrepen dat de G80's geen hardware matige decoders hadden, waarbij alle druk op de CPU komt te liggen, maar voor een oude dual core had ik toch wel meer verwacht.

edit: daarom nam ik aan dat de MKV file misschien corrupt zou zijn en het beste manier van testen leek met gewoon via een "echte" dvd speler

[ Voor 9% gewijzigd door Brainsz op 06-05-2009 17:14 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
1080p is vrij zwaar en je processor is niet bepaald het nieuwste van het nieuwste meer, dus dat kan best kloppen. En wat betreft je plannetje om 1080p op je dvdspeler te draaien, dat gaat 'm ook niet worden ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Google maar eens op Media player Classic en GPU, dan kan je de GPU gebruiken :)

(bijv. http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-over-the-gpu-guide/7 )

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 17:23 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat gaat in zijn geval ook niet, de G80 heeft daar niet de benodigde ondersteuning voor. Dat begon voor 8-serie pas met de G92 (8800GT en 8800GTS met 512MB)

Die P4 gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet trekken nee, en een goedkope DVD-speler van de Makro al helemaal niet. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:20:
Google maar eens op Media player Classic en GPU, dan kan je de GPU gebruiken :)

(bijv. http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-over-the-gpu-guide/7 )
Zoer ik weet werkt dit pas op de G92, de series na de G80. Voor de zekerheid kan je nog op de website kijken van MPC-HC, mogelijk dat die het wel werkend krijgt (daar zit dacht ik ook een test tooltje bij).

me angry @ meangry :P Je was me voor :)

edit, MPC-HC zegt:
nVidia series 8(9)xxx for H.264 only

valt te proberen :)
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2009 17:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brainsz
dank jullie allemaal, met de MPC kan ik eindelijk de film kijken (instellingen volgens guru3d), helaas blijkt hier dat de G80 net als de Pen D al bij de bejaarden horen. Hoe meer objecten er in de film voorkomen hoe lager de frame rate, het lijkt 3dMark wel :). Helaas zorgt dit er weer voor dat het geluid niet meer synch loopt. Misschien is hier ook nog een oplossing voor, daar moet ik nog naar kijken.

Nu weet ik wel dat de MKV file goed is, maar dat het tijd wordt voor wat betere hardware.

Pagina: 1