Ik wil op mijn mutlimedia pc er wat zekerder van zijn dat ik niet zomaar mijn video en foto bestanden kwijt ben bij een HD fout. Hiervoor sla ik de meest belangrijke dingen ook al op een externe hd op, maar daar heb ik er om me heen de laatste tijd ook al een paar van zien overleiden, dus die vertrouw ik ook niet voor 100%
Ik wil dus naast mijn externe backup, wat meer zekerheid in mijn pc creeren dmv een simpele RAID1 configuratie. Het gaat mij hier in 1e instantie niet om de performance verbetering, maar veel meer om de veiligheid.
Ik las dat je dmv een simpele hack in windows xp pro de RAID functionaliteit aan kunt zetten.
Kan ik dan inderdaad gewoon twee schijven van 1TB als RAID1 configureren?
En stel, over een poosje crashed inderdaad 1 schijf.
kan ik dan gewoon doorwerken op de andere schijf?
krijg je een melding dat een van de twee schijven overleden is?
en is het dan gewoon een kwestie van HD vervangen met een nieuwe 1TB om alles weer terug bij het oude te krijgen?
thnx!
Ik wil dus naast mijn externe backup, wat meer zekerheid in mijn pc creeren dmv een simpele RAID1 configuratie. Het gaat mij hier in 1e instantie niet om de performance verbetering, maar veel meer om de veiligheid.
Ik las dat je dmv een simpele hack in windows xp pro de RAID functionaliteit aan kunt zetten.
Kan ik dan inderdaad gewoon twee schijven van 1TB als RAID1 configureren?
En stel, over een poosje crashed inderdaad 1 schijf.
kan ik dan gewoon doorwerken op de andere schijf?
krijg je een melding dat een van de twee schijven overleden is?
en is het dan gewoon een kwestie van HD vervangen met een nieuwe 1TB om alles weer terug bij het oude te krijgen?
thnx!