Ik heb het volgende probleem, wat volgens mij anders is dan problemen die ik met de search tegenkwam. Ik heb een kleine 15.000 foto's over de jaren heen verzameld. Varierend van vakantie foto's gemaakt met verschillende digitale camera's tot ingescande analoge foto's. Af en toe blader ik door een mapje met foto's heen en merk ik dat sommige foto's niet te openen zijn. Photoshop geeft dan de foutmelding: Could not open file because an unknown or invalid JPEG marker type is found. Dit is dus bij een aantal van al die 15.000 foto's. De foto's zijn niet gerecovered van een gecrashde disk of verwijderd en gerecoverd. Ik weet ook zeker dat sommige foto's die nu niet werken het een tijd geleden nog wel deden! Ik was in de veronderstelling dat foto's die opgeslagen waren op een HDD toch redelijk veilig waren maar ze lijken nu gewoon te verdwijnen?
Wat is hier de oorzaak van, zijn de foto's nog te herstellen en wat kan ik doen om dit te voorkomen?
Wat is hier de oorzaak van, zijn de foto's nog te herstellen en wat kan ik doen om dit te voorkomen?
Ik ben toch malle pietje niet!