Toon posts:

Windows 2003 Shutdown (loopt vast?)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Verwijderd

Topicstarter
Klant heeft een x64 Windows 2003 i.c.m. XAMPP Windows (apache/mysql). Nu heb ik eerder meegemaakt dat er compitabiliteits problemen optreden bij XAMPP icm x64 Windows 2003 bij afsluiten/restarten (e.g. "Taak Beeindigen"). Ik weet niet of dat hier het geval is anyways, klant probeert server te restarten.

De server sloot dus niet juist af, webserver bleef online staan echter is RDP niet meer te bereiken. Vervolgens heeft de klant met mij contact opgenomen waarna ik via mysql een php shell heb geupload (c99, r57 e.g.) om vervolgens de server aftesluiten dmv shutdown /f /r.
Echter dit werkt niet, ook heb ik WMIC OS Where Primary=TRUE Call Reboot geprobeerd krijg dan echter de respons:
ERROR:
Code = 0x8007045b
Description = A system shutdown is in progress.
Facility = Win32

Heb tevergeefs ook svchost.exe proberen te beindigen echter geeft dat ook de error dat shutdown in progress is. Heb klant aangeboden een remote hand in de hand te nemen voor 50euro, echter wil de klant dat niet en ziet af van de server. Vind het nog al rot (gaat om een 16 jarige jongen), dus als iemand nog een ideetje heeft, graag.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Even zelf langs gaan?

Als die 50 euro te veel vind, tja. Als je een hoster neemt zonder ILO/DRAC/ APC powerswitch mogelijkheden.

You buy peanuts you get monkeys

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, de machine geeft aan dat hij met een shutdown bezig is. Dan gaat elk ander commando niet meer werken.

Als hij daarop blijft hangen, dan zal de server echt hard uitgezet moeten worden, maar daarvoor moet je wel toegang tot de server hebben. Persoonlijk vind ik 50,- ook veel geld voor het uit en aanzetten van een server maar goed..

Veel kunnen wij je op technisch vlak niet bieden, behalve dat we kunnen melden dat een server met oplossingen zoals Rolfie hierboven aangeeft wel handig is.

Dit topic is gesloten.