Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSH te gebruiken bij hoster Mijndomein?

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik ben al een poos aan het tobben om met Putty een SSH-verbinding op te zetten naar mijn website die gehost wordt bij Mijndomein.nl. Het wil echter nog niet echt goed lukken. Ik heb dus gewoon mijn domeinnaam bij host ingevuld. Ook heb ik al geprobeerd om het ip-adres in te vullen wat verschijnt als ik naar mijn domeinnaam ping.

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een SSH-verbinding op te zetten naar een website bij Mijndomein? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan je dit niet beter hier vragen?
http://www.mijndomein.nl/steljevraag.php

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Volgens mij gebruikt mijndomein shared hosting, en ga je dus geen toegang krijgen tot de server via SSH. Dat is gewoon niet beschikbaar voor klanten.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
ehrr en als je een ssh verbinding hebt opgezet wat dan? zo te zien heb je nog niet veel ervaring met linux etc.. denk niet dat je hoster dit gaat toestaan want het zal vast een shared hosting zijn waar enkel ftp/sql/http toegestaan is.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
Nee, dat kan niet.

Ik kan zo even niet vinden waar dat ook alweer stond, maar vrijwel alleen bij duurdere hostingpakketten heb je shelltoegang. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jwkempeneers
Dat is jammer dan. Ik heb inderdaad nog niet zoveel ervaring met Linux, maar ik ben nu bezig om een pagina te beveiliginen met een .htaccess file. Echter weet ik alleen hoe ik via een Linux-commando users aan kan maken in het .htpasswd bestand. Dus dacht ik dat even via SSH te doen. maar dat gaat dan helaas niet lukken.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
jwkempeneers schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:58:
Dat is jammer dan. Ik heb inderdaad nog niet zoveel ervaring met Linux, maar ik ben nu bezig om een pagina te beveiliginen met een .htaccess file. Echter weet ik alleen hoe ik via een Linux-commando users aan kan maken in het .htpasswd bestand. Dus dacht ik dat even via SSH te doen. maar dat gaat dan helaas niet lukken.
waarom niet gewoon FTP gebruiken 8)7

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Als je SSH't naar je domein kom je op de kist uit waar je site (en vele anderen) gehost zijn, kleine kans dat je er een shell account hebt waarmee je kan inloggen.

• jwkempeneers
Ik ken alleen dit commando om een user toe te voegen aan .htpasswd:

code:
1
htpasswd .htpasswd nieuwe_gebruikersnaam

Maar hoe vermeldt ik het resultaat van zo'n code in het .htpasswd bestand om het vervolgens te kunnen uploaden via FTP?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
jwkempeneers schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:03:
Ik ken alleen dit commando om een user toe te voegen aan .htpasswd:

code:
1
htpasswd .htpasswd nieuwe_gebruikersnaam

Maar hoe vermeldt ik het resultaat van zo'n code in het .htpasswd bestand om het vervolgens te kunnen uploaden via FTP?
Sorry, maar heb je enig idee waar je allemaal mee bezig bent?
https://www.transip.nl/support/htpasswd/

Allemaal wel super basic O-)

• Jaap-Jan
En je kunt dan gewoon vanaf die linuxbak die .htpasswd dan uploaden via ftp. Vergeet ook de .htaccess niet, anders heb je er geen bal aan. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jwkempeneers
Ik heb het nu via die website geprobeerd, maar dat lukt nog niet erg. Onderstaand de inhoud van beide bestandjes. Wat doe ik fout?

.htaccess
code:
1
2
3
4
5
6
AuthName "Paginanaam"
AuthUserFile /public/sites/www.hetdomeinvanmij.nl/eenmapje/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic

require valid-user

.htpasswd
code:
1
gebruiker:aNqbkr8RGTqG6

• Jaap-Jan
Niks. Of beter gezegd: wat gaat er fout?

- Krijg je wel een loginscherm te zien?
- Klopt het pad zeker weten?

• jwkempeneers
Sorry, dat ben ik vergeten te vermelden. Ik kan wel gewoon inloggen, maar vervolgens krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@mijndomein.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Het pad klopt volgens mij zeker. Als ik inlog op mijn FTP kom ik in /
Vervolgens ga ik via public en sites naar de map www.hetdomeinvanmij.nl enz.

• Jaap-Jan
In Plesk kun je je error.log bekijken, dan krijg je preciezere informatie over wat er fout gaat.
Plesk is te vinden op www.hetdomeinvanmij.nl/siteadmin.

Maak er niet teveel een helpdesktopic van, probeer zelf ook dingen uit. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-05-2009 16:50 ]

Pagina: 1