Wij hebben een kleine vestiging en had daar een GPO gemaakt om automatische updates uit te voeren. Helaas merk ik dat deze clients lang niet allemaal goed up to date zijn mbt Internet explorer updates etc. Dit omdat WGA updates niet automatisch geinstalleerd worden.
Nu heb ik op die locatie een extra 2003 server geïnstalleerd en wil daar WSUS 3.0 SP1 op installeren (heb ik al gedaan eigenlijk) maar wil hem zo configureren als een aantal andere kleine vestigingen met een SBS 2003 R2 server met WSUS ingebakken.
Concreet is mijn vraag het volgende:
Ik wil de clients via een policy automatisch laten installeren maar niet automatisch laten rebooten
De server automatisch de updates downloaden maar notify laten geven wanneer deze klaar staan.
Nu is dit niet zo heel lastig te bewerkstelligen maar ik wil even weten of mijn plan van aanpak juist en handig is.
Ik wil 3 Objects maken:
[Bij [2] Hier stel ik bij "security filtering" Authenticated users in
Bij [3] Hier stel ik bij "security filtering" alleen de server in
Eventueel nog een 4e policy voor Laptops die middels dongels remote werken.
Is dit de juiste aanpak?
edit: Het invoeren van alle werkstations gaat lastiger dan ik dacht (ik dacht een rits werkstations te selecteren en klaar... helaas gaat het alleen één-voor-één). Volgens mij is het linken naar de SBSComputers en SBSServers makkelijker?
Nu heb ik op die locatie een extra 2003 server geïnstalleerd en wil daar WSUS 3.0 SP1 op installeren (heb ik al gedaan eigenlijk) maar wil hem zo configureren als een aantal andere kleine vestigingen met een SBS 2003 R2 server met WSUS ingebakken.
Concreet is mijn vraag het volgende:
Ik wil de clients via een policy automatisch laten installeren maar niet automatisch laten rebooten
De server automatisch de updates downloaden maar notify laten geven wanneer deze klaar staan.
Nu is dit niet zo heel lastig te bewerkstelligen maar ik wil even weten of mijn plan van aanpak juist en handig is.
Ik wil 3 Objects maken:
- Wsus Client settings (hier stel ik in dat ze automatisch moeten downloaden/installeren en niet moeten rebooten)
- Wsus common settings (Hier stel ik alle standaard dingen in als intranet update server etc.)
- Wsus Server settings (Hier stel ik in dat de updates gedownload moeten worden maar alleen een notify voor installatie moet plaatsvinden)
[Bij [2] Hier stel ik bij "security filtering" Authenticated users in
Bij [3] Hier stel ik bij "security filtering" alleen de server in
Eventueel nog een 4e policy voor Laptops die middels dongels remote werken.
Is dit de juiste aanpak?
edit: Het invoeren van alle werkstations gaat lastiger dan ik dacht (ik dacht een rits werkstations te selecteren en klaar... helaas gaat het alleen één-voor-één). Volgens mij is het linken naar de SBSComputers en SBSServers makkelijker?
[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 06-05-2009 15:10 ]
Ik heb ook een leuke computer..