Extreme overclock Celeron 700 mhz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb nog een aantal pc's staan met celeron's 700 mhz modellen. Ik heb er onlangs 1 daarvan geprobeerd over te clocken. Dit zijn hele oude modelletjes maar ik hoop dat iemand er nog een beetje ervaring mee heeft.

Bij mijn laatste poging heb ik een maximum gehaald van 1102,5 mhz (39 celcius Idle). Dit met een FSB van 105 en een Multiplier van 10.5 (locked).

Als ik hier een hogere FSB configureer dan 105, dan is de pc niet meer in staat de POST uit te voeren. Valt hier iets aan te doen? En zo ja, wat kan ik hier aan doen? Ik heb er nogal wat liggen dus ik ben niet bang om er mee te expirimenteren ("pinmodding" van de CPU, etc).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Voltmodden van je CPU / Mobo?
Maar omdat het zo oud is moet je geluk hebben dat een andere "extreme overclocker" er eens mee geexperimenteerd heeft, of je bent een echte electronica technicus oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
1100 mhz uit een celeron 700 is al best netjes. Wat voor moederbord gebruik je? Intel 815 chipset was verreweg het beste om te overklokken. (bv. Asus CUSL2 heeft veel opties). Van de celerons die je hebt zou ik kijken naar diegene met de nieuwste steppings en/of productiedatum.

Heb een tijdje een Celeron 1000 op 1250 gehad, en een P3 866 op 1080mhz (166fsb). De coppermine celerons komen vaak niet boven de 1300, de tualatins gingen veel harder.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thijszor schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:29:
Voltmodden van je CPU / Mobo?
Maar omdat het zo oud is moet je geluk hebben dat een andere "extreme overclocker" er eens mee geexperimenteerd heeft, of je bent een echte electronica technicus oid :P
Ik heb in dit project idd een voltmod uitgevoerd. Dit zorgde ervoor dat de spanning van ong. 1.33/1.35 over de cpu omhoog ging naar ong. 1.6 volts. Dit, tot mijn spijt, heeft niet geleid tot een mogelijkheid om verder over te clocken, maar zorgde er wel voor dat mijn moederboard en voeding nu kapot zijn. Maar sinds ze toch oud en waardeloos zijn, gaan we vrolijk verder.
InfinityG35 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:38:
1100 mhz uit een celeron 700 is al best netjes. Wat voor moederbord gebruik je? Intel 815 chipset was verreweg het beste om te overklokken. (bv. Asus CUSL2 heeft veel opties). Van de celerons die je hebt zou ik kijken naar diegene met de nieuwste steppings en/of productiedatum.

Heb een tijdje een Celeron 1000 op 1250 gehad, en een P3 866 op 1080mhz (166fsb). De coppermine celerons komen vaak niet boven de 1300, de tualatins gingen veel harder.
Ik heb hier een oud moederboardje voor gebruikt. Ik kan helaas niet van het ding afleiden wat voor merk en type het is..., Wel is het een Intel 810 chipset die erop zit. Opzich gaat de FSB tot 133. Maar toch kreeg ik em niet hoger dan 105. Het zal uiteindelijk wel een keer ophouden met overclocken, maar dit kan toch zeker wel wat verder nog? Ik ben erg benieuwd welk deel van de opstelling het aan ligt.

Inelkgeval zal ik hier later ook nog wat specs geven van mijn andere mobo's. En voor zover ik weet, zijn alle celeron's redelijk hetzelfde sinds ze allemaal van de zelfde productie serie zijn. Dus daar heb ik niet zoveel keuze meer in de steppings en/of productiedatum.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ik had ook een CUSL2 van ASUS of iets in die richting, Pentium 3 Coppermine 866 MHz op 1120 MHz zonder voltage verhoging!

Leuk hoor, dat oude spul. Jammer dat het kapot is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Red-Front schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:30:
Ik had ook een CUSL2 van ASUS of iets in die richting, Pentium 3 Coppermine 866 MHz op 1120 MHz zonder voltage verhoging!

Leuk hoor, dat oude spul. Jammer dat het kapot is :(
die copperminetjes deden het super idd, p3 850 @ 1190 was ook zonder voltmods ofzo, op een i440bx chip ;)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ie gewoon niet verder kan. is hij nog wel stabiel als je hem op 105 mhz fsb hebt? (prime95)
een overklok van 57% is al behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

cpu pinmoddel voor een hogere fsb standaard.. dan word de verhouding tussen de pci/pata/mem fsb en de cpu fsb anders, zodat je verder kan overclocken zonder dat een van de andere componenten vervelend gaat doen. (tenzei je al n bord hebt waar je dat soort dingen handmatig kan instellen, maar dat kwam toen nog haast niet (of gewoon niet) voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Gebruik iig pc133 geheugen, dan weet je dat dat niet de bottleneck is in je overclcock.
Ik ben nu toevallig ook een pIII 733mhz aan het overclocken (zit nog maar op 800mhz hoor) op een via apollo chipset, maar ik moet zeggen, die 815 chipsets van intel clocken veel beter over, ga eens op zoek naar een MSI 815ept pro moederboordje, dan weet je zeker dat je het maximale uit je cpu krijgt ;)
ik draaide mijn tualatin beestje met een fsb van 166 op dat moederboord.
alleen nu is het pinnetje voor de waterkoeling afgebroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:28:
Ik heb hier een oud moederboardje voor gebruikt. Ik kan helaas niet van het ding afleiden wat voor merk en type het is..., Wel is het een Intel 810 chipset die erop zit. Opzich gaat de FSB tot 133. Maar toch kreeg ik em niet hoger dan 105. Het zal uiteindelijk wel een keer ophouden met overclocken, maar dit kan toch zeker wel wat verder nog? Ik ben erg benieuwd welk deel van de opstelling het aan ligt.
Volgens mij is het ontbreken van een PCI en AGP lock het probleem. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1