Toon posts:

Mail binnen netwerk naar mail buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Ik heb een probleem , ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen .
Wij hebben op het werk een sbs 2003 server draaien , met alles derop en aan .
Nu gebruiken we een mailhosting hier in Zweden en dat werkt goed , maar nu hebben we ook een klein kantoortje in China en die gaan ook hetzelfde mailhosting gebruiken als wij hier .
Het kantoor in China gaat direct naar de mailhoster en wij doen dat met exchange .
Het probleem is dat wij geen mail kunnen versturen naar onze mensen in China .
Kan dat liggen aan dat zijn niet op ons netwerk zitten ?
Dus mail ontvangen van China gaat goed maar wij kunnen geen mail versturen naar hun .
Ik heb ze ook al toegevoegd als gebruikers op de server maar dat helpt niet , is het een instelling die ik heb gemist ?
Vergeten te zeggen dat hun in China geen server gebruiken , dus gewoon direct connecten naar de mailhosting en wij via exchange .
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is .

Help pls . :/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gaat het om dezelfde domeinnaam?
Dus bijvoorbeeld zweden@bedrijf.nl & china@bedrijf.nl

Dan klopt het dat het niet werkt, want dan denkt Exchange dat het intern moet blijven.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Subdomeinen ?

info@sweden.bedrijf.nl
info@china.bedrijf.nl
of info@bedrijf.nl en dan daar uit sorteren.

Verwijderd

Of china connect naar je exchange server (vpn, webmail, rpc/http ofzo).. of china krijgt een eigen server in dezelfde exchange org. Alleen met sbs server zal dat wel weer niet kunnen ofzo. Zoals je het nu hebt gaat het idd niet werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:22:
Gaat het om dezelfde domeinnaam?
Dus bijvoorbeeld zweden@bedrijf.nl & china@bedrijf.nl

Dan klopt het dat het niet werkt, want dan denkt Exchange dat het intern moet blijven.
Zoals jij het omschrijft hebben we het nu .
Is der geen setting ofzo om dat te verhelpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:34:
Of china connect naar je exchange server (vpn, webmail, rpc/http ofzo).. of china krijgt een eigen server in dezelfde exchange org. Alleen met sbs server zal dat wel weer niet kunnen ofzo. Zoals je het nu hebt gaat het idd niet werken.
Nou dat China naar onze server connect had ik ook aan gedacht , maar onze verbinding is een beetje te langzaam voor dat .
Wel jammer dat het zo niet werkt :X

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:37:
[...]

Nou dat China naar onze server connect had ik ook aan gedacht , maar onze verbinding is een beetje te langzaam voor dat .
Wel jammer dat het zo niet werkt :X
Wat je wel kan doen is de mail die binnenkomt voor china met een aparte Connector laten doorsturen naar hun server zodat deze de mail accepteert

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:42:
[...]

Wat je wel kan doen is de mail die binnenkomt voor china met een aparte Connector laten doorsturen naar hun server zodat deze de mail accepteert
OK hoe kan ik dat doen ? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tc982 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:42:
Dat werkt alleen voor domains. Niet voor losse mailadressen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hBJmzsYKyFrvRW2WKumtBzFE/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2009 17:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Dat werkt alleen voor domains. Niet voor losse mailadressen.

[afbeelding]
Nou.. dat is niet he-le-maal waar.

Zie:
http://www.msexchange.org...TP-Namespace-Sharing.html

Moet alleen wel het MX naar de ene org staan en dan een route naar de andere org. Kan nu niet echt opmaken of dat zo is.

Afbeeldingslocatie: http://www.msexchange.org/img/upl/image0061165918845906.jpg

Nadeel is alleen als "Singapore" er bij komt bijv dat het dan een beetje een puinhoop wordt..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 18:16 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49

Qwerty-273

Meukposter

Met die setting stuur je dan wel alle spam die gericht is op niet bestaande mailbox door naar de andere host. Het lost misschien wel het probleem op met het bereiken van je collega's maar het zal daarnaast andere problemen kunnen veroorzaken.

...

Ik lees dat je een centrale mailhoster gebruikt en vervolgens voor het kantoor in Zweden een lokale exchange bak hebt staan die intern gebruikt wordt. Komt dan alle externe mail die aan zweden@bedrijf.tld wordt gestuurd eerst binnen bij de mailhoster en wordt vervolgens opgehaald door / doorgestuurd naar jullie Exchange bak?
Dan kan het bovenstaande inderdaad wel optie zijn. Neem daarvoor contact op met de mailhoster en spreek het door met hun. Je zal dan wel moeten kijken wat er gebeurt met een mail die gestuurd wordt aan een niet bestaand adres in je @bedrijf.tld - zodat deze dus neit eeuwig rond wordt gestuurd tussen je exchange bak en de mailhoster.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Qwerty-273 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:33:
Met die setting stuur je dan wel alle spam die gericht is op niet bestaande mailbox door naar de andere host. Het lost misschien wel het probleem op met het bereiken van je collega's maar het zal daarnaast andere problemen kunnen veroorzaken.
Zoals leuke mailloops :)
Het kan op zich wel, als je ook een catchall @ domainhoster hebt staan al zal je die toch ook moeten controleren...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou hoe kan ik dit makkelijk oplossen ?
Ik moet wel de mail adressen houden zoals ze zijn als het kan .

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:19:
Nou hoe kan ik dit makkelijk oplossen ?
Ik moet wel de mail adressen houden zoals ze zijn als het kan .
Op een goede manier?

Zorgen dat de China-gebruikers via VPN of Outlook Web Access naar jouw SBS-server connecten, daar de users, mailadressen en mailboxen aanmaken en de MX record naar jouw SBS-server zetten.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Nou , dat met VPN enzo dat gaat bijna niet , is te langzaam ..
En het schijnt een probleem te zijn om naar een no-ip adres te connecten vanuit China .
Iemand nog wat options ? ideen ?

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Gebruikers in China een andere mailbox laten aanmaken (Ander domein, of een dienst als Gmail of Hotmail.)Vervolgens maak je mailboxen voor de chinese gebruikers aan in jouw Exchange organisatie en laat je de mail die binnenkomt op deze mailboxen forwarden naar de mailboxen die zijn aangemaakt door jullie Chinese vrienden.

Een oplossing die nergens op slaat en zeker niet professioneel is. (Zou het persoonlijk vermijden). Maar het werkt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door SirDarkAngel op 07-05-2009 10:34 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Pagina: 1