Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fotoalbum - Foto's verschijnen andersom?

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een fotoalbum (hoezee). :Y)

Maar als ik bijvoorbeeld 3 foto's upload, verschijnt degene die ik als eerste uploadde onderaan en degene die ik als laatst uploadde bovenaan.

Ik zou eerlijk gezegd liever zien dat het andersom gaat... Dat is m.i. veel logischer.

offtopic:
Ik vermoed dat men er met een for ($i = sizeof($array); $i > 0; $i--) doorheen loopt? :+ Dat is misschien een stuk sneller, maar het maakt de volgorde van de foto's onlogisch.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LA > LD

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

De afbeeldingen staan op datum gesorteerd :)

• Tanuki
  • Niet online
Als ik afbeeldingen upload (zeg 3 tegelijk), dan zal de datum dus bij alle afbeeldingen hetzelfde zijn... Aangezien er waarschijnlijk alleen dag maand jaar uur minuut seconde wordt opgeslagen?

Kan hier misschien iets aan gedaan worden? Als ik bijvoorbeeld hier kijk: http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum.dsp/?map=11726 (is alleen voor mij toegankelijk denk ik) zie ik de afbeelding die ik als eerste uploadde, als laatste staan. Ik verwacht die juist als eerste te zien.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

crisp

Devver

Pixelated

Omgekeerd op datum zelfs, dus is het logisch dat de laatste geuploade foto bovenaan staat...

Intentionally left blank

• Tanuki
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:29:
Omgekeerd op datum zelfs, dus is het logisch dat de laatste geuploade foto bovenaan staat...
Waarom is dat logisch?

Als ik upload veldje 1 t/m 3 invul met chronologische foto's, begin ik bij veldje 1 met de eerste en eindig ik bij veldje 3 met de laatste.

Ik heb nu overigens een map die ik niet kan verplaatsen. http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=11714 Ik heb nu de map zelf opnieuw gemaakt op de juiste plaats en alles weer geupload, dus de originele map mag weg, maar dat lijkt me ook een bug? Als ik hem verplaats zegt ie dat gelukt is en dat ik weer naar de map word gestuurd, maar de map staat dan nog op de originele plaats.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Omdat plaatje 3 later word geüpload dan plaatje 1 en dus eerder in de lijst komt te staan (omdat de laatst geüploade eerst komt te staan), daarom is dat logisch ;)

The devil is in the details.

• Tanuki
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:41:
Omdat plaatje 3 later word geüpload dan plaatje 1 en dus eerder in de lijst komt te staan (omdat de laatst geüploade eerst komt te staan), daarom is dat logisch ;)
Sorry hoor... Maar wáárom is het dan logisch om ze in omgekeerde volgorde te laten zien? In dit geval upload ik eerst voorkant, dan achterkant, dan inhoud.

Moet ik ze dan weer allemaal gaan verwijderen en ze andersom uploaden?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, omgekeerd tonen (nieuwste eerst) heeft het voordeel dat je niet een lange lijst met afbeeldingen door hoeft te scrollen bij volle mappen voordat je je laatst-geüploade afbeelding hebt gevonden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:50:
[...]

Sorry hoor... Maar wáárom is het dan logisch om ze in omgekeerde volgorde te laten zien? In dit geval upload ik eerst voorkant, dan achterkant, dan inhoud.

Daarvoor is dan ook het knopje om van de foto's in "omgekeerde" volgorde de RML te laten genereren voor als je ze op het forum bijvoorbeeld wilt laten zien :)

• Tanuki
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:06:
[...]

Daarvoor is dan ook het knopje om van de foto's in "omgekeerde" volgorde de RML te laten genereren voor als je ze op het forum bijvoorbeeld wilt laten zien :)
Maar er is geen knopje/instelling om ze in het fotoalbum zelf in de juiste volgorde te laten zien?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nee, dat is er niet

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Het is niet een functie waar ik zelf persoonlijk direct om schreeuw, maar ik denk dat het wel handig is voor de meeste gebruikers als er sorteerpagina bij de gallery gemaakt wordt alwaar je zelf de volgorde van de foto's na het uploaden nog kunt veranderen.
Sorry dat ik het even moet noemen, maar allicht zo iets zoals Hyves dat doet.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Het lijkt mij logisch dat de nieuwste foto's bovenaan komen te staan, maar niet als je ze in een enkele set upload.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:28:
Sorry dat ik het even moet noemen, maar allicht zo iets zoals Hyves dat doet.
Geen idee hoe Hyves "dat" doet...
Alfredo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:43:
Het lijkt mij logisch dat de nieuwste foto's bovenaan komen te staan, maar niet als je ze in een enkele set upload.
Wat is er anders aan 3 foto's stuk voor stuk uploaden of 3x een foto via hetzelfde formulier uploaden? De eerste is "ouder".

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:50:
[...]

Dus je upload gaat als volgt:
  • Voorkant
  • Inhoud
  • Achterkant
Gezien het "nieuwste eerst" principe, is Achterkant dus het laatste (nieuwste) plaatje. Wat is daar niet logisch aan?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Tanuki
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Dus je upload gaat als volgt:
  • Voorkant
  • Inhoud
  • Achterkant
Gezien het "nieuwste eerst" principe, is Achterkant dus het laatste (nieuwste) plaatje. Wat is daar niet logisch aan?
Nou, ik wil ze dus in bovenstaande volgorde. Nu moet ik ze elke keer in de verkeerde volgorde uploaden om ze goed te laten zien.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Waarom wil je het in die volgorde? Zodat mensen die in jouw album kijken het in die volgorde krijgen te zien? Dan moet ik je teleurstellen, voor bezoekers staat de boel door elkaar. Ik heb daar al melding van gemaakt op de devtrack een paar weken terug, hoop zelf dat het snel wordt opgelost.

Wil je het zodat je makkelijk rml code kan genereren om op het forum te gebruiken? Dan gebruik je toch gewoon de omgekeerde rml generator? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/rml_rev.gif

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tanuki
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:20:
Waarom wil je het in die volgorde? Zodat mensen die in jouw album kijken het in die volgorde krijgen te zien? Dan moet ik je teleurstellen, voor bezoekers staat de boel door elkaar. Ik heb daar al melding van gemaakt op de devtrack een paar weken terug, hoop zelf dat het snel wordt opgelost.

Wil je het zodat je makkelijk rml code kan genereren om op het forum te gebruiken? Dan gebruik je toch gewoon de omgekeerde rml generator? [afbeelding]
Inderdaad.

Dat knopje om RML te genereren voor op het forum heb ik gevonden en die gebruik ik nu ja.

Ik zou het echter ook graag zo in het fotoalbum zien. Vandaar dit topic. Maar het lijkt alsof mensen het hier als een feature zien en het echte probleem ontkennen/ontwijken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
'het echte probleem'?

Voor zover ik weet werkt alles naar behoren bij het fotoalbum. Het echte probleem ligt dus bij jou en daar kunnen wij niet veel aan doen ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tanuki
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:10:
'het echte probleem'?

Voor zover ik weet werkt alles naar behoren bij het fotoalbum. Het echte probleem ligt dus bij jou en daar kunnen wij niet veel aan doen ;)
Er zijn genoeg gevallen waar dit geen probleem is. Maar er zijn er ook genoeg waar het wel een probleem is (in mijn geval bijvoorbeeld).

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jullie hier zo moeilijk over moeten doen en niet gewoon toegeven dat ik een punt heb... :)

M.i. zou een instelling hiervoor namelijk helemaal niet zo'n slechte feature zijn. Per map instellen of de foto's nieuw-oud of oud-nieuw worden weergegeven, met een globale radio button voor de default instelling (anders moet je elke keer die instelling gaan veranderen als je een nieuwe map maakt). Is dat geen idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2009 18:50 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Erkens schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:44:
[...]

Geen idee hoe Hyves "dat" doet...
(...)
Beetje moeilijk uit te leggen vind ik....

Je ziet een matrix van bijvoorbeeld 4 bij 4 thumbnails. Steeds als je een stukje naar beneden scrollt worden er rijen thumbnails bij geladen naar gelang het aantal foto's dat je in de betreffende map dat je aan het bewerken bent hebt staan. Je kan een foto middels DHTML, AJAX, etc. verslepen naar een andere plek in de matrix. Wat je in de matrix van links naar rechts en van boven naar onderen ziet is dus de volgorde.

Ik hoop dat die uitleg een beetje duidelijk is, anders kijk ik of ik een keer een screenshot kan vinden of kan maken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:28:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jullie hier zo moeilijk over moeten doen en niet gewoon toegeven dat ik een punt heb... :)
Wat moet er toegegeven worden dan?

Jij hebt een simpele vraag:
l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:20:
Maar er is geen knopje/instelling om ze in het fotoalbum zelf in de juiste volgorde te laten zien?
Waarop ik antwoord:
Met andere woorden, dit is gewoon een feature request, zoals je nu zelf ook al aangeeft:
M.i. zou een instelling hiervoor namelijk helemaal niet zo'n slechte feature zijn. Per map instellen of de foto's nieuw-oud of oud-nieuw worden weergegeven, met een globale radio button voor de default instelling (anders moet je elke keer die instelling gaan veranderen als je een nieuwe map maakt). Is dat geen idee?
Als ik het niet als feature request had gezien had ik het topic na die "Nee, dat is er niet" reply gewoon gesloten ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Beetje moeilijk uit te leggen vind ik....

Je ziet een matrix van bijvoorbeeld 4 bij 4 thumbnails. Steeds als je een stukje naar beneden scrollt worden er rijen thumbnails bij geladen naar gelang het aantal foto's dat je in de betreffende map dat je aan het bewerken bent hebt staan. Je kan een foto middels DHTML, AJAX, etc. verslepen naar een andere plek in de matrix. Wat je in de matrix van links naar rechts en van boven naar onderen ziet is dus de volgorde.

Ik hoop dat die uitleg een beetje duidelijk is, anders kijk ik of ik een keer een screenshot kan vinden of kan maken.
Je wilt dus gewoon dmv drag&drop de foto's kunnen sorteren. Ik vraag me alleen af of de hoeveelheid devwerk dat hierin zit wel te vertegenwoordigen is met het werkelijke nut ervan :)

Nuttiger voor meer mensen is denk ik de mogelijkheid om op diverse manieren de foto's (automatisch) te sorteren ipv handmatig :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik upload al m'n afbeeldingen mét een titel er bij, dit is dus meestal op alfabetische volgorde, maar die komen dus verkeerd om in het album te staan, graag had ik de mogelijkheid gehad om de boel op (omgekeerde) alfabetische volgorde te kunnen sorteren.

Natuurlijk het drag 'n drop zoals voorgesteld zou helemaal de natte droom van een tweaker die z'n fotoalbum intensief gebruikt zijn ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1