Probleem: Acer Aspire M7720 framerate

Pagina: 1
Acties:

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-03 12:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe Acer Aspire 7720 aangeschaft. Deze heeft als processor de nieuwe i-7 en een ati radeon HD4650. Ik ging natuurlijk meteen aan de gang met het systeem maar ik was niet onder de indruk...
Met Call of duty 4 geeft hij een framerate van 61 wat niet slecht is maar ik verwacht gewoon veel meer van dit systeem. De framerate blijft ook constant hangen op 61 wat ik ook vreemd vind. Ik heb het gevoel dat er gewoon een instelling niet goed staat. In de ati driver software kan ik hem ook alleen op quality of performance zetten. Hij staat nu op performance...

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

En heeft iemand een idee hoe ik dit kan opkrikken?

Vriendelijk bedankt alvast,

[ Voor 14% gewijzigd door Dr0ppFTW op 06-05-2009 12:58 ]

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:49
Je moet de framerate unlocken door console te open met tekentje links van de 1.

Vervolgens tik je in de commandline aan de bovenkant /com_maxfps 125
Blijft hij nu stabiel op 125? probeer dan /com_maxfps 250
Probeer trouwens ook /cl_maxpackets 100 voor een grote pingboost :)

EDIT: zet ook by opties sync every frame uit. Deze zet hem namelijk gelijk met verversingsfrequentie van je scherm. In dit geval waarschijnlijk 60 hz

[ Voor 21% gewijzigd door thijssie op 06-05-2009 13:00 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

Wat moet je nou precies met meer frames dan dat?
Ik heb in eigenlijk alle spelen vsync aanstaan omdat de boel dan net ff lekkerder reageert, ik heb in elk spel 75fps :)

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-03 12:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Bedankt mensen ik ga het proberen heb nu met ati catalyst control centre de kaart afgesteld en dat hielp nog niet maar ga dan nu even in cod proberen...

Ik heb in eigenlijk alle spelen vsync aanstaan omdat de boel dan net ff lekkerder reageert, ik heb in elk spel 75fps

75 FPS heb je niks aan kan je netzoged met 30 spelen of elk ander random nummer het gaat erom dan veel glitches niet zonder 125 kunnen worden gehaald.

[ Voor 52% gewijzigd door Dr0ppFTW op 07-05-2009 07:12 ]

Verwijderd

droppienl schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:07:
Bedankt mensen ik ga het proberen heb nu met ati catalyst control centre de kaart afgesteld en dat hielp nog niet maar ga dan nu even in cod proberen...

Ik heb in eigenlijk alle spelen vsync aanstaan omdat de boel dan net ff lekkerder reageert, ik heb in elk spel 75fps

75 FPS heb je niks aan kan je netzoged met 30 spelen of elk ander random nummer het gaat erom dan veel glitches niet zonder 125 kunnen worden gehaald.
Dat is alleen waar indien vsync uitstaat, met vsync aan ziet het er perfect uit als je framerate de refresh snelheid van je monitor maar bijhoud.
VSYNC aan met een spel wat die framerate net niet haalt ziet er inderdaad niet uit. (bijv. crysis @ 75hz heeft 75fps stabiel nodig, dat lukt niet altijd)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 19:00
Misschien een logischere verklaring; je graka bottleneckt je cpu als de neten (!). Je moet toch minstens een 4870X2 hebben om een i7 niet teveel in de weg te zitten. Ik denk dat 61 fps erg netjes is voor je 4650 :) Probeer is een game als Crysis, dan merk je pas hoe groot je graka je cpu neckt ;)

Daarom vind ik 9/10 acer configuratie's kansloos. Of ze stoppen een "high-end" dualcore in een 600 euro pc met een onboard videochip geval ding, of ze gebruiken gerenamde shit videokaarten. Je hebt dan ook nog de reeks "high-end" acer pc's, daar valt de jouwe onder met een mid-range videokaart en een high-end cpu.

De combinaties hebben gewoon geen zin, misschien wel voor de daily consument, maar die heeft niks aan een i7 IMO :)

[ Voor 42% gewijzigd door Wackoz op 09-05-2009 23:45 ]

één is geen, twee is één

Pagina: 1