• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Hallo,

Ik vertrek over een tijdje voor 2 jaar naar Canada voor mijn werk.
Nu heb ik hier een Samsung LE40A686 staan. Ik ben van plan om deze TV mee te nemen, maar kan ik deze zo maar gebruiken daar? (Kan ik daar ook kabel TV aansluiten/kijken?)
Volgens de eigenschappen op de samsung website heeft deze tv een 'PAL Multi' kleur system.
http://www.samsung.com/nl...LE40A686M1FXXC&fullspec=F
Betekent 'multi' dat ik er ook NTSC op kan aansluiten? (en dan heb ik het specifiek over kabel-TV. Andere randapparatuur neem ik ook uit NL mee, dus dat is niet interessant)

Want anders zal ik een pal - ntsc convertor moeten kopen...?

-edit: er staat ook: Vermogen Vrij
Dit betekent dat de TV ook gewoon op de netstroom van canada is aan te sluiten? (120V bij 60Hz)

[ Voor 18% gewijzigd door St03mp op 08-05-2009 12:50 ]

• St03mp
iemand?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leg het eens opnieuw uit. Jij gaat naar Canada en jij neemt de TV mee?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• St03mp
Precies.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
PAL Multi betekent niet dat de TV ook met NTSC overweg kan. Er zijn meer dan tien verschillende PAL-standaarden en multi geeft in deze aan dat deze met meerdere (waarschijnlijk allemaal) van die standaarden overweg kan. Kortom, dat wordt toch een convertor of een losse tuner.

PAL en NTSC slaan op het signaal op de kabel, mocht je er een digitale tuner tussen zetten dan ben je er eigenlijk al. En gezien het een 40" is kan ik me zo voorstellen dat je daar ook 'gewoon' een digitaal TV-abonnement kunt krjgen met tuner.

PS. Kijk ook even naar de input-spanning (staat er vast ergens achter op), want hij zal ook met 110-120 volt overweg moeten kunnen of je zult een convertor moeten halen die het voor je kan converteren (met een vermogen van minimaal 200 watt).

[ Voor 19% gewijzigd door kalizec op 08-05-2009 13:31 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• St03mp
Ok, wat betreft de digitale tuner (bij bijvoorbeeld een digitaal TV abo):

Jij zegt dat het signaal tussen tuner en TV altijd door de TV kan worden ontvangen? (het signaal wat dus via scart of hdmi loopt) Als dat klopt, dan is het inderdaad geen probleem, zolang ik maar een abo voor digitale TV heb. Alleen analoge TV zal dus niet werken...?

Wat betreft het voltage: ik kan hier niks over vinden in de handleiding of achter op de TV.
Wat zijn precies de problemen als ik een 230V-50Hz tv op een 120V-60Hz net aansluit?

En wat betreft de voltage converters: ik heb ooit eens gelezen dat je voor tv's en monitoren een converter nodig hebt van 4 a 5 maal het wattage van de TV / monitor omdat het apparaat bij het aanzetten een 'stroomstoot' maakt. Of is dat alleen van toepassing op crt schermen?

• St03mp
Iemand?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het niet beter om de TV hier in NL te laten en een TV daar in Canada te kopen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Ik zou je TV gewoon hier laten. Dat scheelt je best veel dingen:

Transportkosten.
Gezeik met voltage en frequentie.
Gezeik met de analoge tuner.

Allemaal dingen die je moet betalen. Kan je voor die 2-3 jaar beter een leuke TV daar kopen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• St03mp
Mja, ik neem hem toch liever mee: ik heb de tv nog maar een paar maanden, heb er bijna 1000 euro voor neergeteld en ik zou het dus zonde vinden om hem hier achter te laten.

En verder valt het volgens mij wel mee:

Transportkosten: verhuizing van complete inboedel wordt door werkgever betaald.

Gezeik met voltage en frequentie: dat is op dit moment nog de grootste issue. Ik zal een stroomomvormer moeten kopen, welke ik trouwens ook voor andere elektronica nodig zal hebben...

Gezeik met de analoge tuner: zoals ik het begrijp uit dit topic, zou ik gewoon digitale TV aan moeten schaffen in Canada. Het analoge NTSC signaal aansluiten op het kastje voor de digitale TV. Vervolgens zou ik volgens mij dit kastje zonder problemen aan moeten kunnen sluiten op de TV. - Kan iemand nog even bevestigen / ontkrachten?

[ Voor 65% gewijzigd door St03mp op 06-06-2009 15:54 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kun je doen. Je kunt 'm ook verkopen en eenmaal daar voor minder geld een nieuwe kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:30

The Zep Man

🏴‍☠️

St03mp schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:48:
Gezeik met de analoge tuner: zoals ik het begrijp uit dit topic, zou ik gewoon digitale TV aan moeten schaffen in Canada. Het analoge NTSC signaal aansluiten op het kastje voor de digitale TV. Vervolgens zou ik volgens mij dit kastje zonder problemen aan moeten kunnen sluiten op de TV. - Kan iemand nog even bevestigen / ontkrachten?
Wat je kan doen in Canada is (indien het mogelijk is) een set-top-box voor je TV kiezen die HDMI kan uitspugen. Dan heb je ook nog eens overal goede kwaliteit, naast de garantie dat het werkt.

Natuurlijk kan elke moderne TV ook wel op zijn composiet/S-video ingangen gebruik maken van NTSC. Al heb je tekort ingangen en je hebt SCART aansluitingen: elke SCART aansluiting draagt op zijn minst een inkomend composite video signaal en twee analoge (stereo) geluidskanalen (soms ook nog een S-video ingang). Er zijn zat adapters beschikbaar die van SCART naar 3x tulp (rood, wit en geel) kunnen om zo een extra composite video aansluiting te realiseren. Tenslotte ga je daar weinig apparatuur vinden dat gebruik kan maken van RGB SCART.

Welke voltages/frequenties wisselspanning de voeding in je TV aan kan staan meestal vermeld in de handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2009 16:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• St03mp
Omdat er niks op internet/in de handleiding staat heb ikSamsung gebeld, en deze tv is alleen geschikt voor 220-230V / 50Hz. Dus een stroomomvormer zal ik zeker nodig hebben...

• St03mp
Ik heb nog even wat zoekwerk gedaan, en stroomomvormers die ook een frequentie omvormen zijn belachelijk duur... Een omvormer van 500W kost zo'n 1000 euro.

Maar nu las ik op een website dat de meeste moderne elektronica geen problemen heeft met een andere frequentie dan voorgeschreven staat:
Do voltage converters convert the cycle (Hz)?
All voltage converters only convert the voltage and not the cycle, however most appliances and electronics will function properly with them.

North American 110-120 volt electricity is generated at 60 Hz. (Cycles) Alternating Current. Most foreign 220-240 volt electricity is generated at 50 Hz. (Cycles) Alternating Current. This difference in cycles may cause the motor in your 60 Hz. North American appliance to operate slightly slower when used on 50 Hz. foreign electricity. This cycle difference will also cause analog clocks and timing circuits that use Alternating Current as a timing base to keep incorrect time. Most modern electronic equipment including battery chargers, computers, printers, stereos, tape and CD players, VCR/DVD players, etc. will not be affected by the difference in cycles.
http://www.220voltappliances.com/faq.html

Heeft iemand enig idee of dit klopt en of het zal werken voor mijn tv? Ervaringen?
Pagina: 1