Toon posts:

AMD K7 500MHz & ASUS K7M

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend ga ik een AMD K7 500 en een ASUS K7M kopen. Uiteraard is het aantrekkelijk om deze te overclocken. Hoe kan ik dit doen en waar moet ik op letten?
O ja, het liefst ga ik natuurlijk niet solderen als dat niet hoeft.
Maakt het iets uit als je werkgeheugen niet op 100MHz draait?

iMAGE

Verwijderd

Bedoel je dat je 66 Mhz modules wilt gebruiken, kan niet. Je Asus gaat waarschijnlijk toch op 110 - 112 Mhz lopen (Hint)
Ik heb ook een Athlon 500 Mhz en een Asus K7M, ik heb gezien de geringe prijsverschillen voor een 133 Mhz module gekozen. Cas Latency van 2 natuurlijk

Verwijderd

Werkt verschrikkelijk lekker die AMD K7 500 en Asus.

Ik heb vanochtend besloten mijn mamaplankje BP6 met 2 x celly te verkopen, 4 uurtjes later was ie weg. :)

En om 1600 stond ik bij Mycom, en heb ik het handeltje gekocht inclusief cooler met 2 fans.

Even wisselen (leukste van de hele upgrade). Voor de gelegenheid heb ik Windows 2000 build 2195 (FREE) eraf geknikkerd en Windows 98 SE geinstalleerd. Na 40 meg aan updates te hebben gedownload via UPDATE (toch best handig die feauture) heb ik maar 1 ding toe te voegen aan dit verhaal:

stap allen over

Dit is echt state-of-the art hobby'en, want het ding is laaaaaaiend snel, en ik weet echt wel waar ik het over heb, ik verslijt wel wat mamaplankjes per jaar. :7

Ik heb 2 x 128 MB dimm 10ns (PC66 dus) maar wel 2x UDMA66 7200 toeren harddisks. Dit systeem is merkbaar sneller dan mijn ex - dual celeron.

Ik vind maar 1 ding jammer: AMI BIOS

Ik ben een AWARD BIOS gewend maar ach, voor de speed die ik er voor teruggekregen heb zal ik niet klagen.

See ya, Merlin "da MAN"

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 16:40

jw

beste tweakers (die dit lezen...)

ik ben ook van plan om een K7M van ASUS te kopen, maar op http://www.hardwareinfo.net hebben ze het erover dat je problemen kunt krijgen met het insteken van de voedingsconnector omdat hij zo in het (verkeerde) hoekje gedrukt is.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?

• jw

jw

beste tweakers (die dit lezen...)
ik ben ook van plan om een K7M van ASUS te kopen, maar op http://www.hardwareinfo.net hebben ze het erover dat je problemen kunt krijgen met het insteken van de voedingsconnector omdat hij zo in het (verkeerde) hoekje gedrukt is.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Verwijderd

Schapie: ik kan de text niet vinden waar dat zou staan. Doe 's een copy/paste.

Voor zover ik weet, is 't niets anders dan anders(heb al meerdere K7M systemen gebouwd)

• jw

jw

sake:
De ATX-voedingsconnector is op het AMD K7M bord echter compleet misplaatst. Indien je een speciale grote koeler wilt gebruiken voor je AMD Athlon CPU kan het zijn dat de ATX connector niet meer bereikbaar is. ASUS had deze beter, zoals gebruikelijk, achter de Slot connector kunnen plaatsen.
2e pagina (specificaties) 2e kopje..
http://www.hardwareinfo.net/tests/291199-ASUS-K7M/nl2.html

Verwijderd

Schapie, het valt best mee hoor! Ik heb een Vette Cooler + 2 fans erop en die past PRECIES! Het is inderdaad nitet echt wat je denkt praktisch, maar het past wel. Gewoon goed opleten als je 't erin steekt, en het kan er maar op 1 manier erin geplugd worden...

Verwijderd

Ok. Dat is duidelijk :)

Die connector zit met normale koeling niet in de weg. Ook niet als je 2 normale fans gebruikt. Met extra grote koeler en 1 fan ook nog niet. Pas met extra grote koeler en 2 grote fans gaat ie in de weg zitten.

Ook daar is alweer een oplossing voor: ALPHA P7125

Een interessante site met meer info: http://www.heatsink-guide.com

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06

SED

Pas op, ik zag op diverse amerikaanse "koop"sites een waarschuwing voor de Asus in relatie met Athlons boven de 650.
Aangezien MSI ook reeds een aantal bios upgrades heeft gehad voor steeds hogere snelheden zou daar best eens een probleem kunnen zitten.

Copyright and left by SED...

• jw

jw

Maakt niet zo heel erg veel uit, ik ben eerst van plan een 500 MHz. te kopen.

bij Perfect-Systems hebben ze een voordelige aanbieding..

ASUS K7M + Athlon 500 Mhz. + dubbele cooler voor fl. 999,-

ik denk dat ik die maar neem in combinatie met een Aopen HX08 kast en IBM U-ATA/66 7200RPM HD.

Verwijderd

Asco Automatisering. Athlon 500 500 piek en K7M 400 ballen. Koeler is minder dan 100 piek.
20 gulden verzendkosten, goede service.
Toch raad ik je aan eerst veel over Athlon overclocken te lezen voordat je de nodige spullen haalt, het is inderdaad erg interessant om te overclocken (Nee, echt :P)
maar niet zonder risico's

Verwijderd

Sorry, tweede alinia was voor andere thread.

Verwijderd

Ik heb 2 x 128 MB dimm 10ns (PC66 dus)
Draait dat wel stabiel op 100 MHz? En op meer dan 100 MHz?

Verwijderd

Ik heb mijn systeem ook bij ASCO gekocht.
K7-500 = 455,32
K7M = 347,23
DIMM 128 PC 133 = 343,83
AMD K7 Athlon Cooler = 28,09

En het draait verrekte goed!!!

Verwijderd

TwwT_Unexplained: Als je wil weten wat ze precies volgens spec van fabrikant aan kunnen maximaal op zeg cas3, moet je even op de DIMM kijken. 't beste is 't nummer op een van de lossen geheugen modules. Post 't nummer en dan zal ik even kijken. Als 't een beetje goed merk is, moet ik dat kunnen vinden. Je kan dat zelf ook door dat nummer in te tikken op een goed zoekmachine en een beetje geluk.

Verwijderd

Ik was alleen verbaast dat iemand geheugen wat gemaakt is voor 66 MHz stabiel op 100 MHz heeft lopen...
Pagina: 1