Performance notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02 08:28
Beste mede-tweakers,

Een paar weken geleden heb ik een glas water over m'n XPS M1530 gegooid en omdat ik tot dusver niets van de verzekering heb gehoord ga ik nu over op de zoektocht naar een nieuwe notebook.

Ik was ontzettend tevreden met mijn XPS M1530, niet al te zwaar, geen dikke koelkast en een prima performance. Maar ik ben nu op zoek naar alternatieven die me wel ongeveer hetzelfde kunnen bieden als deze Dell laptop. De systeemconfiguratie van deze dell ziet er uit alsvolgt:
  • Intel T9300
  • 4GB Geheugen
  • 320 GB HDD
  • 15,4" 1680*1050 CCFL scherm
  • 9 Cell batterij ( ~ 2.5 uur op high performance )
Heb gekeken naar een Macbook Pro maar ze zijn toch een klein beetje aan de prijzige kant en bovendien wil ik een 15,4" scherm met minstens 1680*1050 en Apple biedt met hun 15,4" schermen enkel lagere resoluties.

Mijn eisen aan de laptop zijn ongeveer zo (gesorteerd op prioriteit)
  1. Performance > T9300 + 4GB, schijf omvang irrelevant
  2. Scherm diagonaal > ~15"
  3. Scherm resolutie > min. 1680*1050
  4. Prijs > 1000 - 2000 incl.
  5. Vormgeving ( dikte, omvang etc. ) > apple a-like
Ik heb wat rond gezocht op internet en heb wel het eea gevonden maar eigenlijk niet echt spectaculair. Wel werd ik warm van binnen toen ik dit nieuwsbericht las: nieuws: MSI komt met dunne 14"-X-Slim en 15,4"-gaminglaptops

Willen jullie mij helpen door wat suggesties te geven? Ik ben overigens niet alleen geïnteresseerd in consument georienteerde producten maar ook voor bedrijven.

Ik weet niet of ik in het goede forum zit, mocht dat niet zo zijn mijn zeerste excuses ik ben vrij nieuw hier en moet daarom m'n draai nog zien te vinden.

Alvast bedankt!

Verwijderd

XXODD notebooks
Toshiba Qosmio?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet weer ongeveer dezelfd Dell? Maar dan een modelletje later? Die moeten toch ook zijn te vinden in je budget?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.