[Win7]certificaat wordt niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Ik heb een Windows 2008 domain controller met daarop certificate services en exchange 2007
nu heb ik daar een certificaat op ingesteld en op alle computers intern werkt dat certificaat intern prima

als mensen met een vista pc en explorer 8 naar https://server/owa gaan wordt het certificaat netjes geverifieerd en krijgen ze zonder rode balk bovenin toegang tot de website

ook met windows xp / ie7 werkt het goed en op de server en windows 2008 terminal server is het ook geen probleem

nu heb ik gisteren windows 7 met ie8 geinstalleerd en wat blijkt nou, ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang,
heb de browser al gestart "als administrator", het root certificaat handmatig toegevoegd,
het website certifcaat geinstalleerd, en steeds krijg ik in de explorer de melding dat er iets niet goed is met het certificaat
vervolgens heb ik ook nog de uac afgezet, firewall uitgeschakeld etc
heb deze link ook doorgenomen:
http://www.thebitguru.com...nstalling+the+Certificate
helaas zonder succes

als ik view certificate klik dan staan er geen kruisjes meer bij de certifcaten dus het zou goed moeten zijn

ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan mijn client moet liggen aangezien het op de rest van de pcs goed werkt, maar wat het kan zijn nog weet ik echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:08

Haan

dotnetter

RC of de bèta van Windows 7 geïnstalleerd? Bedenk dat het OS nog niet officieel uit is en dat er dus nog foutjes in kunnen zitten ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
Haan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:23:
RC of de bèta van Windows 7 geïnstalleerd? Bedenk dat het OS nog niet officieel uit is en dat er dus nog foutjes in kunnen zitten ;)
de RC
ja dat besef ik me inderdaad wel, ik denk echter zelf dat er ergens een beveiliging in zit of zo die ik over het hoofd zie

edit:
nu eigenlijk helemaal want we hebben hier nog een machine die opnieuw geinstalleerd is met windows 2003 en internet explorer 8 en daar doet ie het ook niet op

de vista pc met explorer 8 is ge-update dus die zal misschien instellingen hebben overgenomen van explorer 7

[ Voor 27% gewijzigd door Scorchor op 06-05-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
met een onverklaarbare reden, en niet meer mee bezig geweest te zijn , blijkt dat ie het nu ineens wel doet,

bugje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Bestaat de root hierarchie uit 1 certificaat of meerdere levels ca?

Vandaag bij een test op kantoor een zelfde soort issue gehad en na een herstart en nogmaals alle CA;s checken deed alles het weer. Met de Beta Build 7000 heb ik dit niet eerder gehad, daar werkte het vanaf het begin tot het einde.

Tests die ik gedaan heb ging zowel smartcard certificates als servercertificates.

Vandaag zijn er een aantal important IE updates geweest, mogelijk dat hier iets in terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
Henkje.doc schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:18:
Bestaat de root hierarchie uit 1 certificaat of meerdere levels ca?

Vandaag bij een test op kantoor een zelfde soort issue gehad en na een herstart en nogmaals alle CA;s checken deed alles het weer. Met de Beta Build 7000 heb ik dit niet eerder gehad, daar werkte het vanaf het begin tot het einde.

Tests die ik gedaan heb ging zowel smartcard certificates als servercertificates.

Vandaag zijn er een aantal important IE updates geweest, mogelijk dat hier iets in terug te vinden is.
ik heb gewoon de root ca en daaronder 1 extra certificaat
hij gaf aan dat ie de root niet kon verifieren, echter werkt het nu goed, en thuis ook dus ik denk inderdaad dat het iets met een update van IE is geweest.
Pagina: 1