Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSH / VNC tunnels (teamviewer like)

Pagina: 1
Acties:

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Hoi mensen ik heb een vraag,

ik wil zelf iets gaan opzetten omdat ik nog al veel gebruik maak van remote desktop naar thuis gebruikers die dus niet zomaar port forward doen enzovoort!

ik heb nu de programmas Teamviewer AMMYY Showmypc en crossloops al wel maar de meeste zijn toch betaald en ik zou zelf een poging willen wagen.

ik wil dus een client en server versie hebben

de server voor mij en op mijn router de portforward. en de client voor de mensen die ik wil helpen.
ik heb wel eens gehoord van VNC over SSH maar dan meestal in ander formaat ik wil het zo gaan doen maar weet niet goed of dit mogelijk is!

Server(ik) SSH server / VNClient ----- Client(vriend)SSHclient / VNCServer

ik wil dus eerst een ssh tunnel opbouwen naar mijn ip en vervolgens over die tunnel een client naar server connect naar de SSHclient maken!

ik dit mogelijk en kunnen jullie mij een beetje op weg helpen ? of hebben jullie misschien een beter idee ?

M.v.g Proxx

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Google even op 'ssh port forwarding' of zo?

Je kan ook kijken naar Ultravnc singleclick

Copy.com

• Proxx
is het dus wel mogelijk om eerst van mijn vriend een ssh connectie te maken naar mijn "SSH server"
om vervolgens vanuit mijn SSH server een VNC connectie te maken naar mijn vriend zijn SSH Client connectie ?

(ik)-----------------------------------------router---(viend)
SSHserver <======<=======< SSHclient
VNCclient >======>=======> VNCserver

als dit zo kan weet ik genoeg en ga ik zelf aan de slag om SSH tunneling te leren. bovendien zouden tips of aanbevolen software altijd welkom zijn

bedankt voor die UltraVNC SC die kon ik nog niet :)

Verwijderd

Ja dit is mogelijk... Dan moet je vriend een ssh sessie opzetten met een "reverse tunnel"

• Proxx
oke bedankt :D ik weet genoeg en ga meteen aan de slag!

iemand nog ideeën over SSH software?

Verwijderd

Proxx schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:58:

Bedoel je client of server software?? en op welk OS?? Is best belangrijk om te weten.

Iedere recente linux distro heeft wel een ssh servertje in de repository zitten... Neem gewoon OpenSSH server daarvoor zou ik zeggen.

Als je een SSH server onder windows wilt draaien, heb ik geen idee wat je moet hebben (weinig windows kennis hier)... Ik meen ook te weten dat de ssh servers onder windows niet alle functies ondersteunen, dus zou tunneling weleens een probleem kunnen worden... Linux is dan altijd een optie natuurlijk.

Als client onder windows ken ik eigenlijk alleen putty.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 12:06 ]

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:25
Proxx schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:58:

Client - win:
PuTTY bijvoorbeeld. kan je via de command regel gewoon alles in meegeven -> je hoeft dus enkel een shortcut voor je client te maken (weet even niet hoe het met proxy's zit, maar dat kan iig handmatig)

Server - win/nix:
OpenSSH, heb alleen ervaring op nix. Vind hem makkelijk te configureren.

• Proxx
sorry had dit even moeten vermelden. het is in bijde gevallen windows. ik zelf zou nog wel met linux overweg moeten kunnen maar de bedoeling is om het iig op windows te krijgen. ben nu bezig met openSSH for windows. ik kijk wel hoever ik er mee kom

iig allemaal bedankt voor de reacties :)

EDIT: oke met SSH gaat het waarschijnlijk niet lukken. de opzet is toch meer dat het makkelijk en klein is en zodra de remote sessie verbreekt wordt de software ook afsluit / verwijderd. precies wat VNC SC doet alleen wil ik een beveiligde verbinding ipv standaard VNC

[ Voor 31% gewijzigd door Proxx op 06-05-2009 13:13 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Met SSL Explorer kan dat. Ook kun je dat voor niet-zakelijk gebruik gratis met Teamviewer.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1