[BlackBerry] Favicon wordt niet goed geladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:47
Hey guys,

Het volgende is het geval. Ik ben bezig met een asp.net applicatie die ook ondersteuning biedt voor een mobiele versie. In de development server heb ik gezegd dat de applicatie wordt gedistribueerd onder een virtual host (bijv. MyVirtualHost). Om bij de mobiele versie te komen gebruik je de volgende Url (ik heb er even een statische pagina gemaakt):
code:
1
http://localhost:4865/MyVirtualHost/mobile/main.html

Wat er nu gebeurt, is dat de browsers '/favicon.ico' gaan opvragen en dat is dus 'boven' mijn virtual host (een plek waar ik bij uitlevering van de applicatie aan klanten misschien geen controle over heb). Daarom heb ik de 'link' tag toegevoegd in mijn head section:

HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="myicon.ico" type="image/x-icon" />

Werkt perfect, behalve in de BB browser, deze ignored de link tag en vraagt gewoon '/favicon.ico' op. Normaal gesproken is dit voor mij nog niet echt een probleem, dan maar geen icon, maar asp.net geeft i.p.v. een 404 een hele pagina terug in HTML-vorm en daardoor gaat de BB browser volledig over de zeik (pagina's worden helemaal verkeerd gepositioneerd enzo, kostte me behoorlijk wat tijd om erachter te komen dat de favicon daar de oorzaak van was, maar dat terzijde 8)7 ).

Heeft één van jullie hier ervaring mee en is dit op te lossen zodat de BB ook de favicon van de goede locatie probeert te downloaden?

Uiteraard begrijp ik dat je waarschijnlijk in IIS wel de 404 'return' kan aanpassen zodat er geen Html pagina wordt teruggestuurd (niet zoveel ervaring met IIS), of dat ik opera op de BB moet installeren. Liever heb ik natuurlijk dat het gewoon op de standaard BB browser werkt :)

Hopelijk was ik een beetje duidelijk zo en alvast bedankt voor de hulp :)

PS. Getest op een geemuleerde BB 8900

[ Voor 0% gewijzigd door dfader op 06-05-2009 11:11 . Reden: Misschien staat de post op de verkeerde plek, maar ik gok dat het client-side opgelost kan worden, vandaar gekozen voor deze plek. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="myicon.ico" type="image/x-icon" />

4 mogelijke oplossingen:

1)
HTML:
1
<link rel="shortcut icon" href="http://voorbeeld.com/dit_is_een_absoluut_pad/myicon.ico" type="image/x-icon" />

2)
myicon.ico veranderen in favicon.ico? Schijnt voor bijv. IE te helpen

3)
Misschien <link rel="icon" i.p.v. <link rel="shortcut icon" of allebei onder elkaar gebruiken

4)
Is het plaatje 16x16 ?

[ Voor 48% gewijzigd door Gersomvg op 06-05-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Sorry voor de late reactie, maar ben er eerder niet aan toegekomen.

Allereerst bedankt voor je antwoord.
1) Werkt niet, blackberry vraagt letterlijk '/favicon.ico' op (heb het wel geprobeerd)
2) Ook geprobeerd, maar werkt niet, zelfde als '1', de bb vraagt '/favicon.ico' op.
3) Dat vond ik een goede, maar helaas pindakaas, BB trekt zich er niets van aan :)
4) Ja.

Enig ander idee? Ik ben bang dat ze het gewoon 'hard' op /favicon.ico hebben gezet in de BB browser, maar het is toch te zot voor woorden dat dan je hele pagina naar de ... gaat? Voor de duidelijkheid: als ik de virtualhost weglaat en dus favicon.ico in de root heb staan en de BB /favicon.ico kan opvragen, dan zie ik het icoontje en dan is mijn pagina ook gelijk goed uitgelijnd op de BB!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Je kan iets met htaccess proberen maar dan moet die wel in de root van je webruimte staan
Zie hier een topic daarover: http://www.phwinfo.com/fo...ory-favicon-requests.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Ik wilde even dat met die htaccess proberen, toen ik erachter kwam dat de 'gewone' IIS (dus niet de development server) ook een pagina met HTML teruggeeft. Het vreemde is dat de blackberry hier wel mee overweg kan, dus op een IIS server heb ik geen probleem.

Ik heb een flauw vermoeden waar het aan ligt. De ASP.net development server kun je alleen via 'localhost' bereiken (dus niet via een hostname, ook niet op dezelfde machine), maar de BB emulator kent 'localhost' niet als mijn machine, dus heb ik een programmatje geschreven die alles relayed en ik denk dat deze niet alles helemaal correct doorstuurt (dit programma heeft dus een TCP-server en stuurt alles wat op een bepaalde poort binnenkomt door naar localhost:4865, dit is de ASP.net development server en alles wat daar weer uit komt, stuurt hij weer terug naar de requester).

Ik denk dat ik het gewoon even zo laat, het werkt en ik zou echt niet weten wat er niet goed is aan die relayer. In ieder geval bedankt voor de antwoorden!