Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] ATI en Nvidia pci-e willen niet samen werken*

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
ik heb zondag mijn pc overnieuw geinstalleerd nadat deze daar toch wel aan toe was,
voorheen heb ik dus 4 beeldschermen aangesloten gehad op 2 pci-e videokaarten.
1 x ati 3870 en 1 x nvidia 8400 gs

de ati kaart is mijn hoofd kaart en is dus ook primaire monitor.

nu heb ik windows dus overnieuw geinstalleerd en begin met installeren van drivers etc op deze volgorde :

* chipset drivers - nvidia 570 sli
reboot
* nvidia videokaart - laatste nieuwe drivers.
reboot
* ati drivers - laatste nieuwe drivers
reboot

nadat ik de ati drivers geinstalleerd heb en gereboot heb start de pc op met de nvidia beeldschermen als eerste aan.

hierna kan ik bij de instellingen de overige beeldschermen aan zetten en instellen.
als alles is ingesteld zoals het hoord en ik restart mijn pc dan start alleen de ati videokaart op en de nvidia blijft uit.

als ik dan naar de instellingen ga zie ik 4 monitoren, als ik dan probeer de nvidia weer aan te zetten krijg ik eerst een melding dat ik geen rechten heb, vervolgens dat de drivers gemaakt zijn voor een oudere versie van windows en dus niet compatible zijn en als laatste de melding dat de videokaart gestart is met standaard vga drivers en vervolgens verdwijnen de overige monitoren die op de nvidia aangesloten zijn uit het instellingen venster van windows.

wat zou dit kunnen zijn en beter nog hoe kan ik dit oplossen.

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
voor diegene die het intereseert,

nadat alle windows updates geinstalleerd waren werkte het zonder problemen. dus tot en met sp3
en dan eerst de eerste kaart erin bouwen installeren reboot.

vervolgens uitzetten 2de kaart erin bouwen en installeren.
en na reboot werkte alles.

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond