[Crystal Reports] Selectie alleen op laatste statement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08
Voor een rapport in crystal reports XI release 2 probeer ik in een selectie meerdere if's te gebruiken. Het idee is dat het een combinatie van meerdere if's wordt omdat er nogal wat rapport parameters zijn waar wat vreemde dingen mee aan de hand zijn. Echter, alleen het laatste statement wordt meegenomen en alles daarvoor niet.

Vereenvoudigd voorbeeld met maar 1 if;
code:
1
2
3
if {?Order} <> 0 then
{ORDER_NO} = {?Order};
{CONTRACT} like {?Contract};

Dit hangt dus als formule onder de selectie expert. Het resultaat hiervan is dat alleen "{CONTRACT} like {?Contract}" in de voor de rapport-query gebruikt wordt. Het probleem zit niet in de if: als ik de laatste regel weghaal wordt de if goed gebruikt.

Ik ben er al een paar uur mee bezig en kom er niet mee vooruit. Tot nu toe lukt het door dit probleem niet om een query dynamisch op te bouwen. Toch wil ik dit graag omdat een grote if of case met grote brokken vaak herhaalde steeds net iets andere queries naar mijn idee erg slordig is.

Wat kan ik nu het beste doen? Zo uniek is m'n probleem toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Het lijkt me eigenlijk dat je filters met operators ( AND/OR etc ) gecombineerd moeten worden. Zelf probeer ik logica die niet met de opmaak van het rapport te maken heeft buiten het hele CR verhaal te houden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
inderdaad, AND of OR moet toegevoegd worden.