Voor een rapport in crystal reports XI release 2 probeer ik in een selectie meerdere if's te gebruiken. Het idee is dat het een combinatie van meerdere if's wordt omdat er nogal wat rapport parameters zijn waar wat vreemde dingen mee aan de hand zijn. Echter, alleen het laatste statement wordt meegenomen en alles daarvoor niet.
Vereenvoudigd voorbeeld met maar 1 if;
Dit hangt dus als formule onder de selectie expert. Het resultaat hiervan is dat alleen "{CONTRACT} like {?Contract}" in de voor de rapport-query gebruikt wordt. Het probleem zit niet in de if: als ik de laatste regel weghaal wordt de if goed gebruikt.
Ik ben er al een paar uur mee bezig en kom er niet mee vooruit. Tot nu toe lukt het door dit probleem niet om een query dynamisch op te bouwen. Toch wil ik dit graag omdat een grote if of case met grote brokken vaak herhaalde steeds net iets andere queries naar mijn idee erg slordig is.
Wat kan ik nu het beste doen? Zo uniek is m'n probleem toch niet
Vereenvoudigd voorbeeld met maar 1 if;
code:
1
2
3
| if {?Order} <> 0 then {ORDER_NO} = {?Order}; {CONTRACT} like {?Contract}; |
Dit hangt dus als formule onder de selectie expert. Het resultaat hiervan is dat alleen "{CONTRACT} like {?Contract}" in de voor de rapport-query gebruikt wordt. Het probleem zit niet in de if: als ik de laatste regel weghaal wordt de if goed gebruikt.
Ik ben er al een paar uur mee bezig en kom er niet mee vooruit. Tot nu toe lukt het door dit probleem niet om een query dynamisch op te bouwen. Toch wil ik dit graag omdat een grote if of case met grote brokken vaak herhaalde steeds net iets andere queries naar mijn idee erg slordig is.
Wat kan ik nu het beste doen? Zo uniek is m'n probleem toch niet